Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ni att säga om denna hinsten?? Avkommornas temperament? Storlek? m,m :D
Svar
2
· Visningar
964
Senast: Masse
·
L
Avel Gott eller ont? Vad är "för nära" o "för mycket" när ni väljer hingst till era ston? Hur många led bakåt kan det få vara likheter i...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
21 540
Senast: carinaso
·
Avel Kändes bäst att fråga här bland avelsfolket. Mitt sto är totalt generalbrunstigt när hon brunstar. Har hört en del som säger att det...
Svar
5
· Visningar
1 209
Senast: Pinto
·
E
Avel Jag har ett ridponnysto, hon är en svart ädel och nätt ponny. Jag har tittat på lite hingstar som power boy men har inte riktigt bestämt...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Emilay
·
Avel Jaha, då tar jag mig friheten att skapa en ny tråd. Länk till gamla: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=850855 Fick mail...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
135 719
Senast: Habina
·
S
Avel Kom att tänka på en sak häromdagen... Kan man stamboksföra ett sto som har ett föl vid sidan som bara kan reggas i stambokens...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: lancelot
·
Avel När jag tog in min arabflicka igårkväll inför att hovis skulle komma så upptäckte jag något oroväckande!! Jag stog och drog igenom...
Svar
5
· Visningar
1 714
Senast: annie_cool
·
J
Avel Funderar på att köpa ett stoföl på 6 månader. Vid veterinärbesiktningen konstaterades att hon hade ett överbett på 3mm. Nu undrar jag...
Svar
9
· Visningar
3 405
Senast: gutte08
·
Avel Har tagit mig tid att fundera i sommar över mitt sto, som jag funderar på att betäcka och efter fina kommentarer ang. hennes stam från...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: Boe
·
Avel Kollade igenom på BLUP i dag och hittade följande som är publicerade: Aerline H 35 Alcatraz 4 Algot 22 Ampere 21 Avon 6...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 456
Senast: FadeAway
·
Avel Hej! Jag hittar inte på nätet var man kan beställa hem graviditets test till sitt sto. Jag köpte nått som jag inte kommer ihåg vad...
Svar
3
· Visningar
1 348
Senast: cathol
·
J
Avel Hej Har lite funderingar inför nästa år. 1. Hur fungerar Cardento på färsk sperma från Holland? 2. Hur fungerar Cardento på...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: Stenmagi
·
B
Avel Jag funderar på att skaffa en sk fölvakt av något slag nu då mitt sto ska föla. Använder Ni det? Är de bra? Finns det någon bra...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 266
Senast: malinsnoops
·
Avel Det tycks ha blivit en trend att avla fram större och större hästar. Numera är en häst på 165 cm nästan att betrakta som liten, och allt...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 936
Senast: Gullegryn
·
Avel Jag fick lite funderingar runt avel på korsningar efter ha läst arab/frieserkorsningstråden. Vilka vackra hästar! :love: Jag är helt...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: skuggi
·
J
Avel Har ett underbart ponny sto som jag gärna vill ha en avkomma från. Dock har hon några små och inte alls många melanom knutor vid slidan...
Svar
9
· Visningar
2 737
Senast: Anki Lundberg
·
M
Avel e: Indoctro Någon som vet någon bra sida att hitta video på Oramé-avkommor? Skulle vilja se ett par st. hur dom rör sig o gärna...
Svar
5
· Visningar
2 429
Senast: altesse
·
K
Avel Någon som känner till hingsten Lanciano (e. Landino-Pilot) och kanske tom har en avkomma? Vill veta ALLT om denna hingst, vad han har...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: carroline
·
A
Avel Jag har ett hingstföl (1 månad gammal och prematur) som gärna står med bakdelen tätt inunder sig när han vilar. Den närmaste liknelsen...
Svar
6
· Visningar
1 682
Senast: Hobnob
·
G
Avel Nån här som är bra på innehållet i dessa pass? Satt här o gluttade i mitt fina stos pass och på sida 4 i rutan längst ned till...
Svar
12
· Visningar
1 259
Senast: Grazila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka