Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Hejsan :) Jag har en "stor" fråga åt er, hoppas på att kunna få svar. Hur många boksträver får en häst ha i sitt namn? Inklusivt...
Svar
15
· Visningar
4 234
Senast: Syrran!
·
Avel Hej! ja har nyligen köpt ett vackert litet stoföl efter marwin. Hon är svart med vit genomgående bläs och vit underläpp o två vita...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 326
Senast: Xenon
·
L
Avel Funderar på ett sto till avel som ska ha resultat i hoppning i Norge, hur kan jag verifiera detta? Alltså, har Norge ngn motsvarighet...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: luminarc
·
A
Avel Hej! Har ett sto som jag evt tänkt betäcka nästa år efter 3-års testet beroende på bedömning mm :) evt annars som 4-åring, men de får...
Svar
10
· Visningar
1 620
Senast: Xenon
·
J
Avel Hej! Jag letar häst och har nu bestämt mig för ett sto efter Faraday. Så nu undrar jag lite över honom, någon som vet något om honom...
Svar
6
· Visningar
1 166
Senast: JulAhl
·
S
Avel Om pappan till fölet är godkänd ridponny och mamman är halvblod (med gröna papper), vad registrerar man avkomman som?
Svar
10
· Visningar
1 668
Senast: Stenmagi
·
Avel Inför den här säsongen hade vi en tråd om hur man bör resonera angående betäckning av stona när marknaden ser ut som den gör. Många...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Northern
·
Avel Så här skriver Eurodressage från Vechta auktionen: The crisis seems to be over as sensationally high prices were paid for Oldenburg...
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: Cyllene
·
Avel Vi har ett tyskt sto, relativt nyinköpt, och hon är 10 år och kom till Sverige för 2-3 år sedan. Hon har troligen fått föl i Tyskland...
Svar
4
· Visningar
1 771
Senast: CCT
·
Avel Till en kallblodskorsning över ponnymått och en "shettis/mini ponny" på 90 cm? Ingen härstammning finns på dem.
Svar
6
· Visningar
1 221
Senast: MaRomer
·
H
Avel Har ett sto med lite sluttande bog och behöver en dressyrhingst som alltså har väl liggande bogar och dessutom nedärver detta. Var...
Svar
5
· Visningar
1 294
Senast: Helan
·
S
Avel Vad har ni för erfarenheter av Briar avkommor? Hur blir de generellt storleksmässigt? Grova? Övrig info? ;) Skulle vara kul och...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
12 709
Senast: Cillen89
·
S
Avel Jag skulle vilja veta lite mer om hingsten Hermes än vad som står på ägarnas hemsida. Hur pass populär är han som avelshingst just nu...
Svar
3
· Visningar
1 699
Senast: Spirit
·
Avel Nu börjar det ju närma sig lite. Tycker att det kan få en egen tråd. Nu får vi hjälpas åt med vilka hingstar som skulle kunna komma fram...
14 15 16
Svar
317
· Visningar
28 252
Senast: Soubrette
·
S
Avel Jag funderar på att betäcka mitt dressyrsto med Nobel. Jag tycker han är en jättefin allroundhingst och filmen på Gränsbo Stuteris...
Svar
17
· Visningar
3 949
·
W
Avel Då jag själv är intresserad utav dressyr, och dess avel, så har mitt ena sto använts för just det. Men med facit i hand och hennes...
2
Svar
32
· Visningar
3 482
·
L
Avel Jag har nyligen köpt ett fullblodssto som jag tänkt att betäcka till våren pga av att hon behöver vila ut en skada, för att sedan bli...
Svar
15
· Visningar
1 410
Senast: rebeckasff
·
Avel Hur kan man korsa men ändå få en godkänd avkomma?? Jag vet att man kan med tex godkänt fullblod men mer...
Svar
4
· Visningar
1 850
Senast: Görel
·
Avel Det hade varit jättespännand eom ni som träffat avkommor till Blue Hors Zack ville dela med er av era intryck av avkommorna, gärna i...
Svar
6
· Visningar
2 677
Senast: pastejja
·
Avel Vi har en tvåårshingst (snart tre ;)) som bara har en kula nere. Eftersom det inte är något hingstämne så väntar vi på att den andra ska...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: wolken fee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka