Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men enligt utlagd poängrad här så är benen det bästa på hela den hästen.Betyg 8
ok då är jag med.. funderade bra länge på vad du menade där ett tag haha.
ja chili är helt underbar.
Pratade lite snabbt med Karolina idag och domaren hade sagt ngt om att dajmo inte var tillräckligt kraftig eller nå sånt. i exteriören då.
Nej, det fick han väl inte?
Han fick väl poängen: 8 8 6 6 7 = 35p. Galopp: 7.
*lånar från Aramennoc* :
8 - Hingst av god rastyp, maskulin.
8 - Rastypiskt huvud, lång något lågt ansatt hals, något outvecklad manke.
6 - Tät och tåvid fram.
6 - Taktmässig energisk något kort skritt.
7 - Bra påskjut i trav men faller på bogarna.
Galopp: 7 - Vägvinnande elastisk galopp, faller fram.
Synd att han inte gick igenom. Ser väldigt trevlig ut på bild iaf, och har ju en mycket fin stamtavla!
ok då är jag med.. funderade bra länge på vad du menade där ett tag haha.
ja chili är helt underbar.
Pratade lite snabbt med Karolina idag och domaren hade sagt ngt om att dajmo inte var tillräckligt kraftig eller nå sånt. i exteriören då.
Det var väl så att Janus fick två söner godkända?
Den ena fick 9-9 i hoppning, inte så pjåkigt, den andra har vad jag ser både morfar och mormor som tävlat svår klass i hoppning. Kan bli intressant att se vad det blir av den här hingsten, han är i alla fall prestationsavlad kan man ju tycka.
tror du inte det hade kunnat gått vägen om nu hingsten i fråga gjort bättre ifrån sig på bruksprovet? Det gick visst rätt vilt till om man får tro vad dom har skrivit här och vadandra har sagt. Han kanske kan komma tillbaka igen om han blir bättre förberedd? Jag vet faktiskt inte om jag tycker att det finns något dom skulle gjort om han nu fick 112 av testryttaren. (Man får konstiga associationer av sifferkombinationen....ursäkta ) Hur skulle man kunna förklara det om man nu ska avla ungdomsponnyer att släppa igenom en hingst med dom resultaten? Bussiga och ridbara ponnyer är ett adelsmärke inom rasen. Har aldrig hört eller läst om ponnyer som fått så låga poäng innan faktiskt, men kan ha fel.
Och samma sak har ni inom ridponnaveln. Inte vill man få fram en ridponny som är snäll och fridsam, nej också här handlar det om tävlingsinriktad avel. Vem avlar ridponnyer för att få fram en bra ridskoleponny? Knappast någon, tror jag ...
(Man får konstiga associationer av sifferkombinationen....ursäkta )
Jag var där uppe hela helgen, och mer än en "connemaramänniska" sa att "det är skrämmande att se" hur new foresten gått framåt, både typ och prestationsmässigt, medans connemarorna ännu inte hittat rätt avelsmål...
Kan bara hålla med dom, många connemaror såg ut som små nordsvenskar, mkt snygga iofs men ändå. Och jämngamla new forestar såg ut som nätta "welshar" i jämförelse...
För mig ska connemaran vara en ponny som har enorm hoppteknik i första hand, ngt som tyvärr verkar bli sämre o sämre med.
Jag kan inte rasen i sin helhet, men jag kan ju se att de tappar i marknaden ute på tävlingsbanorna mer och mer. Synd, jag har alltid beundrat deras enorma vilja och kapacitet tidigare.
Hoppas föreningen hinner "vakna upp" innan det är försent...