Hingstpremiering CONNEMARA & NEW FOREST

Sv: Hingstpremiering CONNEMARA & NEW FOREST

Grattis till alla connemara o NF ägare som fick godkända hingstar.

knapplån!

Har bara kollat in resultaten lite hastigt. KUL att Frediksberg Dizney har fått en son i aveln!
En liten reflektion över Stackarps Peer-Boy, Priory Peeress hur många godkända söner har hon nu?? Vilket sto..Finns det några stoavkommor undan henne? Någon som vet?

Hls Limona

Måste tillägga: Jag som inte pysslar med avel utan som vill ha ponnysar som presterar är extra glad för att Eros blev godkänd. Jag har länge gnällt över svenska ponnyuppfödare som inte kan avla fram tävlingsponnysar. Helena har verkligen visat att det går utmärkt att kombinera en snygg ponny med prestation. Eros är verkligen en superponny och hade inte mitt NFsto varit gult och i opassande linje så vete tusan om jag inte hade puttat in henne i avelsboxen nästa år.

Tror det är hennes tredje godkända son...

helena har säkert stenkoll på det ;-)

Har inte programmet framför mig men JJ stod sist så det borde vara han som hade nr 15. Är säker på min sak det är Myelino som har snokrem :D
Envis :bump:

Vet att ett par nr var omkastade på hingstarna i tidstabellen i programmet.

Jag ger mig :D Har bara tidsprogrammet från spafs hemsida och där står JJ som 14 och Myelino som 15. Det är alltså tvärt om då?

Nej, det är de inte
(Castleside JJ har nr 14, träns med snokrem, Myelino nr 15 (syns inte på bilderna), träns utan snokrem :D )

Nej det är rätt att Myelino hade nr 14 och Castelside JJ nr 15. De få siffrorna efter åldern.

Stackarps Peer-Boy f.2004 e.Kantjes Top-Boy RNF 166 är Priory Peeress RNF 1971 fjärde son i avel. Hon är även mor till helbröderna Stackarps Pablo RNF 158 (f.1999) och Stackarps Peeron RNF 176 (f.2002), i Svensk avel, och Stackarps Pioneer 31 NF (f.2003) som är godkänd i Finland, alla e.Rodlease Dancing Gold RNF 132. Ytterligare en helbror, Stackarps Picasso (f.1998) gjorde mycket väl ifrån sig på kvalitetsbedömning och ungponnychampionatet, där han placerade sig 2:a i finalen (LA dressyr). Tyvärr gick Picasso bort som ung, om jag inte minns helt fel så drabbades han av tarmvred.

Priory Peeress har lämnat två döttrar som nu är vuxna, Stackarps Penny (f.1997) e.Silverlea Sunseeker RNF 116, som jag inte känner till något om, och Stackarps Paola RNF 2432 (f.2001) e.Rodlease Dancing Gold RNF 132 som är avelssto hos Lövsjöens stuteri i Värmland. Det är möjligt att det finns fler ungponnyer undan Priory Peeress.

Mer om Prioy Peress RNF 1971:
http://www.newforest.se/elitston.asp?do=visa&id=79

Hlsn Helena

vad tråkigt :(
Pratade med sigrid i förra veckan o hon sa att de gick bra för dajmo , han var lugn o trevlig ...

man skulle nog tjäna på att låta andra rida sina hingstar inför provet. så dom är van olika ryttare.

Han var rubens enda son i avel väl? för chili är ju inte godkänd.

Fast det var ju inte bara med Örn som han inte hatade bakfötterna på backen det var ju med Sigrid han började sparka. Örn fick ju honom att galoppera ett halvt varv på volten till slut. Och det såg ut som S var van vid sparkarna för Örn fick ett par skjutsar i rumpan.

Jo, det är klart att det är viktigt att det är olika ryttare som ridit hästarna innan. Annars är det ju inte konstigt att de blir spända.

Ja, det såg ju inte direkt ut som det var första gången han gjorde så heller.

hatade bakfötterna på backen??? de var ett nytt uttryck... vet inte om ja förstod de men fattade att han sparkade iaf ;)

Oavsett vad de beror på så är de ju väldigt tråkigt att ruben inte har en son i avel längre och jag försvarar honom inte. oavsett ålder o utbildning så ska dom inte konstra så.
Ja gillar ju egentligen inte ens dajmo utan gillar storebror chili betydligt mer :love:

Imponerande! Tack för infon.
Och grattis till din fina godkända hingst.

hatade bakfötterna på backen??? de var ett nytt uttryck... vet inte om ja förstod de men fattade att han sparkade iaf ;)

Oavsett vad de beror på så är de ju väldigt tråkigt att ruben inte har en son i avel längre och jag försvarar honom inte. oavsett ålder o utbildning så ska dom inte konstra så.
Ja gillar ju egentligen inte ens dajmo utan gillar storebror chili betydligt mer :love:

Hur kunde det bli hatade?:confused: Skulle va hade. Hmm. Tangentbordet lever sitt eget liv ibland.

Håller med dig. Jag gillar också Chili mycket bättre.

:bump: Grattis Till att äntligen fått igenom Eros:banana:
Tycker det är för få hingstar som går igenom idag
på hästamning bara :crazy:
Och för många av samma blod.de ska väl tillföra aveln något inte strutta runt och vara vackra .
:rofl:

ok då är jag med.. funderade bra länge på vad du menade där ett tag haha.

ja chili är helt underbar.
Pratade lite snabbt med Karolina idag och domaren hade sagt ngt om att dajmo inte var tillräckligt kraftig eller nå sånt. i exteriören då.

Verkar konstigt att en hingst skulle få 36p bara för att den inte är tillräckligt kraftig:confused:

Verkar konstigt att en hingst skulle få 36p bara för att den inte är tillräckligt kraftig

Min fick 6 på benen för dom var för smala... Dom menar nog att han inte har tillräckligt kraftig benstomme, inte att han var för smal.

Liknande trådar

• Låst
Avel Val av New foresthingstar 2007 Det finns ju trådar om hingstval till connemara, Sv hbl och arab - nu är det dags för Den Stora New...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
23 729
Senast: Augustine Lava
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka