Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel jag har jätte svårt att uppfatta när mitt sto brunstar, är det någon som har några tips på hur man kan konstatera det?:confused:
Svar
11
· Visningar
3 914
  • Låst
Avel Här kommer årets fölpresentationstråd, där vi visar våra föl när de äntligen tittat ut! LÄS DETTA INLÄGG med trådregler INNAN du...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
94 570
Senast: ameo
·
  • Låst
Avel En liten fundering... Denna russtravare har en far som är ljusfux (e.brun hingst u.brunt sto) Modern är isabell med en gulsvart far och...
Svar
8
· Visningar
1 447
Senast: ameo
·
Avel Har en fyraåring med denna stammen: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=199691 Nån som har nåt liknande eller vet nåt om...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: cirkus
·
Avel Mitt sto tog sig inte i år. Värkar som hon inte tar sig på fryst så nu får vi lägga ner det (har provat två gånger med två olika...
Svar
7
· Visningar
1 420
Senast: cirkus
·
Avel Sitter och kollar i prislistan, nu när jag ska registrera årets arabföl Registreringsavgift, föl, året det föds: 1700 kr DNA-typning...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 166
Senast: Sunflower2B
·
Avel Ja, vad finns det för golden crosses i ponnyaveln? Jag tänker framförallt på ridponny, welsh, connemara och new forest.
Svar
13
· Visningar
2 032
Avel Som rubriken säger, mitt dräktiga sto (quarter) har börjat dricka mängder. Mer än dubbelt så mycket som hon brukar göra...
Svar
12
· Visningar
2 190
P
Avel Jag läste om ett dräktigt sto som röntgades, gör man det? Jag menar, gravida kvinnor håller man väl från röntgen.
Svar
12
· Visningar
1 901
Senast: ch791022
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto med Nobel 944 nästa år och undrar vad ni tycker om honom? Temperament mässigt osv? Visa gärna...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 108
Senast: Mitrolle
·
Avel Snälla hjälp mig med att skriva namn på hingstar som är efter Don primero! ( har en häst som har don primero som farfar men kommer inte...
Svar
19
· Visningar
2 164
Senast: kem
·
Avel Mitt hbl sto är drygt 16 år och jag skulle vilja ta föl på henne,men jag vet inte om jag vågar:o Hon har aldrig haft föl innan. Är det...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: Görel
·
Avel Jag är spekulant på en ponny efter Miclas Micado och försöker göra lite efterforskningar då jag inte vet speciellt mycket om den här...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: prallan
·
Avel Seminerade vårt sto i våras med fryst semin. Hade själv hämtat 3 strån à 12.000 & kört ca 110 mil t&r för stråna. Lämnade dem på min...
2
Svar
32
· Visningar
3 636
Senast: QuickStar
·
Avel Kan det låta och liksom knäppa om en växande unghäst när den rör sig utan att det är något fel? Eller ska man tro att det är något fel...
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: Mitrolle
·
Avel får det starta som fölsto nästa säsong? Stoet har gått tiden ut men fölet var dödfött.
Svar
10
· Visningar
1 849
Avel Ska iväg och visa min shettis i morgon på utställning. Den lilla frökan har fått några unghästvårtor på mulen. Hur gör man? Är det OK...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: lizzie
·
Avel Någon som var där? Någon som annonserade? Och vad blev i så fall resultatet? Någon som hittade något att köpa kanske? Vad tyckte...
Svar
3
· Visningar
960
K
Avel Jag är lite nyfiken på denna häst, inte på hur den ser ut eller så, det vet jag. Men om det finns några i Sverige? Hur dom är? Samt om...
Svar
6
· Visningar
5 979
Senast: cikoria
·
T
Avel Jag har ett hingstföl (halvblod) som är drygt 3 månader. Vid hans navel så är det som en mjuk kula. Kula är något mindre än en...
Svar
4
· Visningar
1 608
Senast: Tinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka