Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Råkade få tag i min hingstkatalog från 2001 och där fanns en lista på döda/exporterade hingstar som forttfarande hade frusen semin kvar... 2
Svar
30
· Visningar
4 672
Senast: Masse
·
Avel Nu behöver jag hjälp buke. Mitt sto är dräktigt, 24:e dygnet, och ultraljudades idag. Konstaterades dräktig, ett litet levande...
Svar
7
· Visningar
2 170
Senast: Snerpan
·
Avel Jag har bestämt att betäcka mitt sto så småningom och funderar på det här med hingst. Mitt sto är 158 och jag söker en trevlig hingst...
Svar
12
· Visningar
1 609
Senast: Görel
·
Avel Har ett sto e. Arystoteles, u. Pilawa och vore tacksam för all information jag kan få om dessa. Har sökt själv men inte hittat annat än...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: Melynda
·
Avel Har en kompis med ett sto efter Bugatti Hilltop(helsvenskt på mammas sida tror hon är e Ceylon men jag är ej helt säker) som gärna...
Svar
7
· Visningar
1 467
J
Avel jag har jätte svårt att uppfatta när mitt sto brunstar, är det någon som har några tips på hur man kan konstatera det?:confused:
Svar
11
· Visningar
3 914
  • Låst
Avel Här kommer årets fölpresentationstråd, där vi visar våra föl när de äntligen tittat ut! LÄS DETTA INLÄGG med trådregler INNAN du... 14 15 16
Svar
315
· Visningar
94 594
Senast: ameo
·
  • Låst
Avel En liten fundering... Denna russtravare har en far som är ljusfux (e.brun hingst u.brunt sto) Modern är isabell med en gulsvart far och...
Svar
8
· Visningar
1 447
Senast: ameo
·
Avel Har en fyraåring med denna stammen: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=199691 Nån som har nåt liknande eller vet nåt om...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: cirkus
·
Avel Mitt sto tog sig inte i år. Värkar som hon inte tar sig på fryst så nu får vi lägga ner det (har provat två gånger med två olika...
Svar
7
· Visningar
1 426
Senast: cirkus
·
Avel Sitter och kollar i prislistan, nu när jag ska registrera årets arabföl Registreringsavgift, föl, året det föds: 1700 kr DNA-typning... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 171
Senast: Sunflower2B
·
Avel Ja, vad finns det för golden crosses i ponnyaveln? Jag tänker framförallt på ridponny, welsh, connemara och new forest.
Svar
13
· Visningar
2 033
Avel Som rubriken säger, mitt dräktiga sto (quarter) har börjat dricka mängder. Mer än dubbelt så mycket som hon brukar göra...
Svar
12
· Visningar
2 194
P
Avel Jag läste om ett dräktigt sto som röntgades, gör man det? Jag menar, gravida kvinnor håller man väl från röntgen.
Svar
12
· Visningar
1 901
Senast: ch791022
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto med Nobel 944 nästa år och undrar vad ni tycker om honom? Temperament mässigt osv? Visa gärna... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 116
Senast: Mitrolle
·
Avel Snälla hjälp mig med att skriva namn på hingstar som är efter Don primero! ( har en häst som har don primero som farfar men kommer inte...
Svar
19
· Visningar
2 173
Senast: kem
·
Avel Mitt hbl sto är drygt 16 år och jag skulle vilja ta föl på henne,men jag vet inte om jag vågar:o Hon har aldrig haft föl innan. Är det...
Svar
11
· Visningar
1 154
Senast: Görel
·
Avel Jag är spekulant på en ponny efter Miclas Micado och försöker göra lite efterforskningar då jag inte vet speciellt mycket om den här...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: prallan
·
Avel Seminerade vårt sto i våras med fryst semin. Hade själv hämtat 3 strån à 12.000 & kört ca 110 mil t&r för stråna. Lämnade dem på min... 2
Svar
32
· Visningar
3 643
Senast: QuickStar
·
Avel Kan det låta och liksom knäppa om en växande unghäst när den rör sig utan att det är något fel? Eller ska man tro att det är något fel...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka