Sv: Nobel 944

Min station sade också att Nobel var en av de bästa de sett när de kollade seminet, över 90% levande.

Tack för svaren ni som seminerat med Nobel!
Slutsatsen måste ju i allafall vara att han har mycket bra fertilitet!

Läste i förra årets hingstkatalog och såg att Feliciano som ju är över 20 år hade även han över 90% dräktighet. Är det vanligt för en äldre hingst? Eller avtar inte deras fertilitet generellt med åren?

Hur uttalas Nobels namn förresten? "Nobell" eller "Nåbel"?

Får bara säa som de andra... Han lämnar snygga avkommor!!
Denna är dock rätt skarp, men jag får väl skyll apå mamman i detta fallet. Han blir stor men inte grov trots att mamman är grov i typen.
Vill ni se bilder ska jag försöka ordna bilder på vårt spektakel. För man får väl inte lov att skriva ut sin hemsida?
U Terra Nova (E-prem mamma till Brisbane 1081) E Amiral - Idealist.
Verkligen tung stam, men inget tungt över denna snygga hingstunge.
Nya bilder tas i veckan som kommer!

KL

I fredags tittade min Nobel fölis (ue. Escudo I) ut!

IMG_6961.jpg

IMG_7044.jpg

Här kommer ett par bilder på min ettåring efter Nobel undan Black Pooh xx - Baffin- Tammerfors. Hon har fått ett mycket vackert huvud!
Precis som Pooh sa så var skicket av mycket bra kvalitet samt att min station anser att Gränsbo är den trevligaste och mest lättarbetade stationen att samarbeta med!

1 år

1 år

Som nyfödd

Tack så mycket :)

Nelle: Håller med om att hon har ett väldigt vackert huvud!! Fint tecknad också :)

Vi körde upp vårt sto till gränsbo när vi betäckte med en av deras andra hingstar, wow vad de är trevliga och lätta att prata med, och sen så skadade det ju absolut inte att de bjöd med oss in i hingststallet så vi fick skåda på alla deras snyggingar och Nobel är såååå snygg i verkligheten.. När jag säger ordet hingst så är det bilden av Nobel i sin box som dyker upp i mitt huvud!

Hej! Hur har det gått med alla betäckningar av Nobel??
Då vi funderar på att betäcka vårt sto till nästa år så har jag kikat lite på Nobel.
Tror ni att det kan vara något till denna stammen?

http://www.blup.se/sv-SE/horses/115787-alva-f-2-swb

Hon är ett piggt sto, inte het men pigg o glad.
Hoppar mycket trevligt.
Kan dock vara nervig, bara under ridningen i stall o skötsel är hon en ängel, något som jag hade velat försöka få bort till avkomman.

Här är min Jobelle f 9/6 2008 e. Nobel - Bayron - Herkules

för några veckor sen
IMG_3073.jpg

nyss (växer för tillfället)
IMG_3216.jpg

IMG_3191.jpg

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka