Sv: Nobel 944

tack vad kul o höra:) längtar till jag kan börja rida och träna riktigt med henne, nu går hon bara med sin tjocka mage och väntar på att bäbben ska komma hon är beräknad till 5e april så de e inte lång tid kvar nu:love:
jag kollade på www.blup.se för o få reda på stofamiljen lätt o smidigt!

*KL*

Min donna (Bernstein-Duell-Hurricane xx) väntar också bebis e. Nobel i slutet av april.

berthaA.jpg

I stallet finns ytterligare en Nobel-Bernsteinavkomma, en valack på 6 år. Påminner mkt om den tidigare visade Golden Star. Mjuka rörelser, kanontemp och mkt bra hoppförmåga....

ba1.jpg

Även jag har haft lite funderingar kring Nobel, som jag tycker verkar vara en väldigt komplett hingst.

Vad tror ni om att betäcka ett Landlord-sto med Nobel??

Det blir ju en hel del Ladykiller i den då... Det kan ju säkert vara både bra och dåligt men det blir iaf 3 ggr i stamtavlan.

Min Nobelavkomma ue. Bayron ser ut såhär just nu:

26467107.jpg

och såhär som liten
22806418.jpg

*KL*
Kan kanske vara nåt för mitt sto åxå. e Nebraska-Furidant stofamilj 70.
Har lämnat en högrest stooor 06a efter Cornetto.
Är ute efter en hopphingst med bra gång.
Märren är 161, o har Nobel bra på mkh-blupen lär det förhoppningsvis bli större. Helst inte lika stor som 06an han landar nog runt 175-178.

vad tror ni om en 08 e: Nobel ue: Homosassa xx?? :d

En sån liten ettåring har vi hemma i stallet. Supercool i temperamentet, synnerligen välbalanserad med bra rörelser och är det trots att han för tillfället är en del överbyggd.

Pemi här på Buke är ägare o uppfödare.

Jag väntar för e Nobel.
Stoet är e. Triumf - Bordeaux
Tog Nobel just för att han är multitalang.
Stoet:
lilla_my2.JPG

Jag väntar också med pänning på ett Nobel-föl. Hon är beräknad till den 19 maj. alltså om 2 dgr.
Hoppas att allt går bra!

Ser jättefin ut!

KL

Jag väntar på en Nobel fölis i år. Stoet är e Escudo I-Askan. Nu på dygn 348, hoppas den tittar ut snart :)

Jag som försöker lära mig avel, hur är dräktighets % på Nobel? Har ju fått lära mig att tex inte använda fryst sperma på mitt förstagångssto. Och en hingst med lägre dräktighets % borde man kanske också låta bli första gången?
Flyinge har ju sin % med i sin katalog, men Nobel har jag inte hittat någon % på. Nobel är en av de hingstar jag väljer mellan just nu.

Jag har ju sneglat lite på Cartier, han ligger ju över 90%.

Nobel är den som funkat bäst på mitt krångelsto.
Har en kompis (Nelle här på buke) som fick skick från Nobel till Gotland och det var det bästa skicket de sett nångång på den stationen, motiliteten var mycket bra.
Dräktighetsprocenten beror ju också på vad för ston hingstarna fått. Tex mitt krångelsto har ju dragit ner procenten för en del hingstar när jag testat dem och hon inte blivit dräktig, fast det har säkert inte varit hingstarnas fel.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka