Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Hej allihopa! Jag undrar om ni vet något om hingsten Persian Path S xx. Jag ska ev. köpa ett sto med honom som morfar, ue, och vill...
Svar
5
· Visningar
960
Senast: mellebandolo
·
Avel Jag har 2st ston som ja betäckt iår, den ena gick om så hon betäcktes igen. Den andra har jag inte sett någon brunst på, så hoppas ju...
Svar
5
· Visningar
1 038
Avel Då min morbror vill att jag skall använda Irco mena till mitt sto nästa år så vill jag veta allt om han eller snarare om vad han har...
Svar
9
· Visningar
2 043
Senast: Lackly
·
Avel Har försökt kolla upp lite rutiner runt CEM.prover, hur lång tid det tar, vad det kostar, ev behandling vid positivt svar men inte...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: CK
·
Avel Vad ska man tänka på om man vill seminera med en europeisk hingst? Behövs det en massa extra pappersarbete? Vilka kostnader utöver...
Svar
10
· Visningar
3 471
Senast: QuickStar
·
Avel Antagligen är ju inte min bruksnordsvensk dräktig (men hoppet lever tills jag ska göra UL!).. Jag funderar isåfall på nästa år. Det...
Svar
6
· Visningar
3 802
Senast: lancelot
·
Avel Jag har en hingst som jag nyligen köpt av rasen new forest, har tidigare bara hållit på med halvblod. Men nu är det så att jag har tänkt...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: Boop
·
Avel iom att jag inte är 100 på veterinärens dom om att min häst inte är dräktig så söker jag ännu efter alla tänkbara tecken :) började...
Svar
17
· Visningar
1 577
Senast: SeagirlM
·
Avel Jag har en ettårig korsningsponny. Jag är lite nyfiken på vilken storlek hon hamnar på när hon växt färdigt. Inte viktigt egentligen...
Svar
7
· Visningar
2 171
Senast: bigganl
·
Avel Har en val på 13 år som blir allt vitare. När jag köpte honom som fyraåring var han brun med stjärn, vita hår på nosryggen och två vita...
Svar
10
· Visningar
2 358
Senast: ameo
·
B
Avel Jag har varit ifrån halvblodsaveln jättelänge. Har nu ett sto som jag är sugen på att ev. ta ett föl på. Sist jag hade hum om vad en...
Svar
7
· Visningar
1 680
Senast: Mabuse
·
S
Avel Någon som vet vad den hingsten har gjort, är en trakehener? Hittar bara stamtavla och avkommor på nätet, men inget om han själv tävlat...
Svar
3
· Visningar
1 517
Senast: pastejja
·
A
Avel Har lite bryderier efter att ha visat min ettåriga welshhingst. Hoppas att några här inne kan tycka till lite. Han fick bedömningen...
Svar
9
· Visningar
4 225
Senast: ameo
·
Avel Någon här som vet mer om följande fullblodshingstar? Allt från prestationer till temperament osv..Har koll på stam men vill veta mer...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Lazy Lady
·
Avel Hej Har en liten flicka efter Palotus (ej godkänd hingst i sverige) som lämnat ganska många avkommor vad jag har förstått.. Någon...
Svar
5
· Visningar
2 999
Senast: Censur
·
Avel Ja vad har ni för erfarenheter av de här hingstarna? När man söker här på Buke så hamnar man i trådar som är så långa att det är svårt...
2
Svar
29
· Visningar
6 646
Senast: ellinorjohanson
·
Avel men givetvis andra raser med. Nu har jag mest bara koll på fjordhästar ur avels synpunkt, så jag kan bara fundera där ur, men det går...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 492
Senast: tullami
·
E
Avel Har länge funderat på att ta föl på mitt kallblodstravarsto. En avkomma som jag sedan kan utbilda till min kommande ridhäst när mitt...
Svar
10
· Visningar
1 607
V
Avel någon som känner till giro? Han verkade i aveln 00. Vore kul att få mer info om hur hans avkomor blev osv. Har köpt en kille på 180 cm...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: Pallen
·
Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 195
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka