Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Avel Mitt sto är på 128dygn idag. När böjar jag kunna känna fosterrörelser (utanpå) henne? Det är hennes och mitt första föl. Det börjar att...
Svar
3
· Visningar
1 228
Senast: grimman
·
Avel Jag använde sökmotorn och ämnet tas ju upp i flera trådar men jag tror inte att det finns någon tråd som är direkt dedikerad till detta...
2
Svar
36
· Visningar
4 622
Senast: Görel
·
Avel Nästa vår ska det äntligen bli dags att betäcka min lilla loppa! Det har varit på gång tidigare men har av olika skäl varit tvunget att...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: fia-lisa
·
W
Avel Hej! Jag har köpt ett fullblodssto som vid köpet redan var dräktig med en godkänd appaloosahingst. Jag köpte inte stoet pga att hon...
Svar
1
· Visningar
781
Avel Mitt sto gick en kort period förra hösten (-08) med en valack som visade sig vara lite hingstig och klättrade på ston. Jag såg aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: fia-lisa
·
Avel Helt enkelt sammanslaget såsom det finns utomlands. Det skulle ju del premiera dubbeltalangerna och dels se till att hingstarna...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: FadeAway
·
Avel fick mitt sto kollat på dag 20. ej dräktig men iom att det har blivit en så stor skillnad i humöret är jag lite fundersam. är...
Svar
6
· Visningar
1 402
Senast: vinkelina
·
Avel Hjälper en bekant med hanteringen av hennes fölunge. Den är nu tre månader och världens goaste....Men hon sparkas, så fort hon har gjort...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
12 709
Senast: Mia_R
·
A
Avel Jag har ett stort problem, min 2åriga arabhingst har tjuvbetäckt min 17åriga blandras dam. (gotlandsruss/halvblod)... Så nu till det...
2
Svar
27
· Visningar
3 873
Senast: Ziemona
·
H
Avel Från vilket dygn kan veterinären kolla stoet genom rektalundersökning? Stoet är ul:at på 20 dygn och allt var OK då men vill gärna...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Lazy Lady
·
S
Avel Vad anser ni om att betäcka nu i september? Är det för sent? Finns det nackdelar för föl som föds sent på året? Ger man fölet en sämre...
2
Svar
32
· Visningar
4 058
Senast: Hampus
·
I
Avel Mitt sto fick sin först avkomma -07. Fölningen gick snabbt och enkelt och under hela dräktigheten var mitt sto fullt frisk. Hon fölade...
2
Svar
22
· Visningar
4 048
Senast: Hampus
·
Avel Jag sliter mitt hår! Valack f.2003 hos Voldemars Freivalds e.Rendijs u.Ralfa - Ralfs Modern finns här...
Svar
5
· Visningar
1 211
·
K
Avel Jag undrar var man ska gå in för att kolla stamen till en ponny (c-ponny)?
Svar
4
· Visningar
824
Senast: KickiH
·
Avel Någon som känner till stammen på dessa två icke godkända hingstar? Pélé användes av Erik Nilsén i början av 70-talet. Jag vet en Pele...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
·
Avel Jag skulle behöva lite hjälp av er som är insatta i PRE-aveln. Sitter här med namn på min medryttarhästs föräldrar och det hade vart kul...
Svar
7
· Visningar
1 563
Senast: miiiiiiia
·
Avel Vi är sju familjer som bor på en gård (inget kollektiv alltså utan alla familjer har varsin lägenhet). Klockan var ungefär halv två på...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
15 764
Senast: Aliche
·
Avel Svara ärligt vad ni tycker om min kombinatin med Corlensky G till mitt Urbino sto? :laugh: ÄRLIGT:bow: Ni vet ju inte så mkt om mitt...
Svar
13
· Visningar
1 842
Senast: Aston
·
Avel Har en del frågor och ni som har en minut över kan väl svara, börjar bli lite nervös, både mitt och stoets första föl ska ploppa ut i...
Svar
7
· Visningar
1 653
Senast: pettersborg
·
Avel Vill veta mer om honom. Har en medryttarhäst som är efter honom. Bra o dåliga sidor med honom? Gärna bilder! :banana:
2
Svar
25
· Visningar
3 727
Senast: Belker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka