Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Hejsan! Är ny på detta forum så vet inte om detta hamnar rätt men annars får väl moderatorn flytta. Från vilken ålder tkr ni att...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: disel
·
F
Avel Hejsan! Finns det någon som skulle kunna ge mig lite svar angående häst med gråa papper? Det tages tacksamt emot!! En häst med...
Svar
19
· Visningar
4 613
Senast: workahlic
·
Avel Har precis haft id kontrollanten hemma så fölis är både chippad o avritad och två tagelprov från svansen är tagna, varav den ena...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: sassiball
·
L
Avel Jag har ett 8-årigt sto som jag importerat ifrån Holland, hon är dock född i Ungern. Problemet jag har är att jag inte kan hitta någon...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: lottaaas
·
M
Avel Jag undrar om det finns någon som vet varför vårt dansk importerade halvblod inte har någon krona där hon har sitt nr på baken?
Svar
1
· Visningar
649
Senast: dobbis
·
T
Avel Planerar att betäcka mitt sto f 2007 nästa år, och har verkligen ingen aning om hingst. Är inte så insatt i avel än, och detta stoet är...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: TuttiFrutti
·
B
Avel Finns det? Är ju nyfiken på min pålles släkt och uppfödare :)
Svar
11
· Visningar
3 993
Senast: KickiH
·
Avel Satt och googlade när jag dök på denna hingst. Gillade stammen starkt! Baloubet - Darco - Chin Chin - Pachat. Och både mamma och...
Svar
11
· Visningar
1 700
Senast: Sighttosee
·
W
Avel Hej! Satt och läste en lite äldre tråd där en användare sade då här: Du som skrev, hoppas de va okej att jag lånade din text...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Wildbyheart
·
B
Avel Min fölis är efter Chirlon som är född 1989 och blev bruksprovstvåa och ridprovstvåa 1993. Vem kom etta det året? Någon som vet?
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: mydia
·
Avel tänkte fråga er som har koll på shettisaveln (o alla andra). jag är lite nyfiken på min shettis stam och vad ni tycker om den sen vill...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: puff93
·
Avel Är det någon som vet vart man kan hitta en film på honom? Jag har letat och letat :confused:
2
Svar
26
· Visningar
2 619
Senast: Retzina
·
Avel Vad vet ni om dessa hingstar och dess avkommor ? Jag har googlat fram att Orleandro tävlat både hopp/dressyr och är exporterad till...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: xaheena
·
W
Avel Vad skulle du vilja ha för hjälp.... Eller vad saknar du ifrån ASVH... Eller har du en önske lista.... Något som jag saknar är en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 555
Senast: ishbel
·
Avel Inom vilket intervall kan man 'nypa bort' en ev tvilling? Räknar man sedan dagarna från då inseminationen gjordes (dag 1) eller från...
Svar
9
· Visningar
1 671
Senast: Hobnob
·
M
Avel Om man betäcker ett welshsto på ca 127cm (är 2år så växer några cm till) med en hingst av rasen hispano, på 153cm, hur stort blir då...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: yennork
·
S
Avel Vad är er erfarenhet? Kan man räkna så många fler cenimetrar på en treåring? Hälsning Maja
Svar
11
· Visningar
2 120
Senast: workahlic
·
Avel Måste man åka in för det eller kan en veterinär göra det här hemma på något vis? :o Vad brukar det kosta att göra?
Svar
14
· Visningar
1 124
Senast: cirkus
·
A
Avel Kan man kan hitta om det finns/ har funnits ett gulbrunt sto e: Flamingo 481 någonstans? Det kanske inte finns så man kan se färger...
Svar
13
· Visningar
1 486
Senast: Görel
·
Avel Jag har funderingar på att betäcka mitt sto Brilliant, e Rastell, u: Brunette, ue: Gulliver. Hon har ett föl sedan tidigare med Guido...
Svar
13
· Visningar
1 431
Senast: rebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka