Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Hej, jag ska i veckan köpa en shettis som inte har pass. Jag och ägaren har talat om att dela kostnaden för passet då jag har hört...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: Annikan
·
Avel Juhupp svaret på varför hon inte tagit sig är alltså streptokocker, infektion i livmodern. Hon ska få antibiotika nu. Sedan blir det...
Svar
1
· Visningar
2 305
Senast: SeagirlM
·
Avel Nån som vet något om dessa hingstar. De första har jag hittat hemsidan och tycker ser himla trevlig ut. Den andra är ju värre att hitta...
Svar
8
· Visningar
1 415
Avel Har precis kommit hem med mitt sto för en 30 dagars koll, då hon vid insemination hade två ägg. Nu visar det sig att hon har...
2
Svar
25
· Visningar
3 319
Senast: Behati
·
Avel Vad blev det av honom egentligen? Var han bara inlånad till Sverige mellan 1998-2000? Vad har han gjort och lämnat? Blir lite...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Zuzzi
·
L
Avel Undrar lite om mitt föl som är bockbent, ganska rejält, alltså hänger i knäna. Hade hovis ute idag som skulle rådfråga en annan...
2
Svar
21
· Visningar
6 778
Senast: Madick
·
C
Avel Visst är det så att om man köper ett dräktigt sto, blir man uppfödare till fölet?
2
Svar
37
· Visningar
4 539
Senast: Mia 61
·
Avel Någon som har avkommor efter honom? Vill veta allt. Hur de är tempramentsmässigt, storlek på avkommorna.
Svar
15
· Visningar
2 386
Senast: pastejja
·
Avel Sitter här och kliar mig lite i huvudet och reagerar på något lite egendomligt jag stött på i Hippocampus foderstatsberäkningsprogram...
Svar
11
· Visningar
1 398
Senast: SeagirlM
·
S
Avel Hej! Jag är ny här på forumet. Mitt kallblodsto 5 år är dräktig och hon kommer att föla i april nästa år. Jag har nu börjat läsa...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: lilluss
·
I
Avel Vilka arabhingstar finns idag som lämpar sig för korsning med halvblod? Jag söker efter en större hingst (runt 155 cm hög eller högre)...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 400
Senast: -moa-
·
E
Avel Just percis det undrar jag. :laugh: Vad händer under hästens första levnadsår. vad bör man ha gjort, i vilken peiod osv. Jag...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: wolken fee
·
A
Avel Är osäker på om denna tråd ska vara här, men det har diskuterats stuterinamn här innan så jag provar! Jag fick för några år sedan tag...
Svar
2
· Visningar
1 716
Senast: arnlic
·
K
Avel Undrar lite hur ni med avelserfarenhet gjort! Släpper ni ihop ert dräktiga sto med nya hästar? Skillnad på valacker och ston? Har...
Svar
9
· Visningar
2 272
Senast: kallblodsåklart
·
M
Avel Jag har fastnat för snyggingen Drogeda Jack The Lad och skulle verkligen vilja ha honom till mitt sto :love: Men frågan är om han är...
Svar
7
· Visningar
1 125
Senast: Equilibrium
·
Avel Vad finns det egentligen för holländska raser, och vad är deras stamboksförkortning/beteckning? GPS Sgldt FPS är några jag stött...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: KickiH
·
B
Avel Någon som har en avkomma efter honom? Vore intressant att höra hur denna häst är!
Svar
15
· Visningar
1 954
Senast: mc-bandit
·
S
Avel Hur gör ni med era föl nu när det kanske inte är så fint väder? Nätterna kan vara ganska fuktiga och blåsiga dessutom är marken våt...
2
Svar
23
· Visningar
3 382
Senast: Ravishing
·
Avel Jag har läst flera gånger här inne att lucerna har en tendens att göra fosterhinnorna mycket kraftiga. Nu funderar jag på ifall detta...
Svar
14
· Visningar
1 545
Senast: ancan
·
Avel Kan ens häst få hoppdiplom på kvalitén om man löshoppar den istället för att hoppa uppsuttet?? Alla säger olika! :confused:
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Mollie 61
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka