Arabhingst till halvblodssto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ishbel
  • Startdatum Startdatum
Sv: Arabhingst till halvblodssto

Verkligen en super snygg hingst, tur att man har en avkomma efter honom;)..

Det är nog fr.a. dessa faktorer som spelar primär roll, men givetvis har även de andra betydelse. Sedan beror det på vad Du avser med De araber som finns håller inte exteriört Snarare en smaksak....Det finns stora arabhingstar av mycket god ridhästmodell OCH med hög ridbarhet...Det gäller bara att leta efter dem.....och framför allt veta VAD man letar efter. Alla vet (tyvärr) inte VAD ridhästmodell och ridbarhet är!

:bow::bow::bow:

Du var lite inne på att ta fullblodshingst istället.

• I Småland har du A-premierade 43-poängaren EIGHTY EIGHT KEYS (USA) på naturlig betäckning.
• Hans son MR CARRERA (SE) finns på färsk och transport semin.
• På Öland har du på naturlig betäckning HOMME d´HONNEUR (FR).
• Även GOLDMINE (IE) i Mjölby finns på naturlig betäckning men även på fryst semin.

• KANUDOS (DE) står i Danmark, Katrinelund, men har verkat i avel i Sverige och finns på alla tre seminvarianterna (AI, TAI, FAI).
• På fryst semin endast finns fullblodshingstarna: 41-poängaren UNDERWORLD (USA) (Hasslarp), SAN QUINTERO (GB) (Gotland) och 43-poängaren STRAVINSKY (POL) (England).

men jag är säker på att det finns utländska arabhingstar som verkar på semin, väldigt säker.
Och jag personligen tycker alla individer man avlar på ska hålla hög standard, men självfallet är hingstar väldigt viktigt att dom är BRA.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 974
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 014
Senast: Karoliten
·
Avel Har 2 ston hemma med väldigt olika modell på. Ett halvblod som är väldigt liten 155. Hon är efter Alexon D. ue Good Furtune-Imperator...
Svar
12
· Visningar
1 657
Senast: ameo
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 571
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023