Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vilka alternativ finns när det gäller dräktighetskoll? och när i dräktigheten kan man använda dom olika sätten?
Svar
1
· Visningar
946
Senast: theJohanna
·
B
Avel Hej! Har sökt info om polska hingsten Mediator men hittar ingen information.. Någon som vet något eller kan tipsa om någon hingst...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: Billabong
·
Avel Jag har funderingar på att betäcka mitt Hannoveraner sto. Men jag är inte så insatt i den aveln, så min funderation är ifall hon har... 2
Svar
22
· Visningar
2 277
Senast: Boe
·
Avel Jag träffade på en charmig häst i förra veckan, numera valack e. Baloubet, som enligt uppgift ska ha gått bruksprovet men inte godkänts...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: HMQ
·
Avel Ni som föder upp hopphästar: Vad för stammar "säljer" nu (både i SE o int)? Missförstå mig rätt, självklart handlar det om individen... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 521
Senast: grey
·
Avel Ja nu har jag ju gått och köpt mig ett halvblod med full stam, så då börjar jag ju såklart direkt tänka på att avla på henne :D Allting... 2
Svar
35
· Visningar
2 874
Senast: fia-lisa
·
W
Avel Har ett 4-månaders föl (travstam) som inte blir travhäst. Var/vad ska man registrera en sådan individ, (för och nackdelar om det...
Svar
10
· Visningar
1 095
Senast: CK
·
J
Avel Har en uppfödning som är efter Chess-Goldlöwe-Abgar. Har fått reda på att mormorsmor är Keur och mormorsmor är kroon prefernt. Vad...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: KickiH
·
Avel Kurs - hur när var? Hittar ingen info nånstans.
Svar
3
· Visningar
779
Senast: SeagirlM
·
Avel Jag söker modiga hopphingstar då mina ston har väldigt fin teknik men saknar det där jävlarannamanna.... :crazy: hoppas ni förstår vad... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
11 137
Senast: theJohanna
·
Avel Hur funkar det egentligen brukar man verkligen trav med fölen i grimskaft, tycker jag har hört av alla att de bara visar skritt i... 2
Svar
30
· Visningar
3 808
Senast: Grandezza
·
Avel undrar bara vad för färg de flesta av hanns avkommor får för färg, hur höga dom e å hur dom e i skallen..... :D 2 3
Svar
44
· Visningar
7 905
Senast: Calvaro
·
Avel Min hingstunge har klåda och kliar sig på baken när han står inne på nätterna så det blir skavsår. Han är 1,5 månad gammal. Stoet...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Madick
·
Avel Mitt mycket lättfödda PRE-sto är med föl i andra månaden. Nu går hon på bete dygnet runt och kommer att göra det september ut. Hon rids...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: Masse
·
M
Avel Visste inte riktigt vart jag skuel lägga detta men kändes mer som en avelsrelaterad sak. Ska flytta mitt arabsto med 4 veckors föl... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 826
Senast: SiZo
·
C
Avel Min lilla fölis hemma föddes brun med älgfärgade ben, och en minisverigekarta :p i pannan. Trodde dettta skulle bli hennes färg men nu...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: Paramour
·
Avel Satt och slötittade lite på Buke och hittade en tråd med bilder på hopphästar. Där fanns en serie bilder på en gummiboll e. Coreggio -...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: LucyShow
·
Avel Vilken hingst tror ni skulle passa bäst på detta sto? Hingstarna jag funderar över är Magini Aerline Chirlon Dirco Silla är...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: rebeckasff
·
Avel Apropå en tråd om döda hingstar 2008 undrar jag om någon vet om Granit lever, han är ju född 1973 och det var en artikel om honom i...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: Chrissie78
·
W
Avel Jag behöver en bild på oldenburgar-märket. Ett tydligt märke som ja ska skicka till gravyr firma och låta göra några boxskyltar...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈