Modiga hingstar?

Sv: Modiga hingstar?

jag ger ner.. du har tok rätt...men det ser ju i alla fall väldigt flashigt ut då de öppnar "korrekt" Men som du säger så länge som de tar sig över utan att riva så får de krypa om det nu är det som de vill.. *så länge som bommarna ligger kvar ;)*

Vad har din för mödrne?? morfar?

är inte sååå stormförtjust i feliciano, struntar ju inte helt i typen.... absolut inte.... valde som sagt i år Calido till Orlando stoet och Lux Z till Landlord stoet...:d
vad tycker ni om Quidam de Revel och hans avkommor???

det är fullblod. En bra holsteiner o fullblod tror jag på som en bra kombination då Holsteiner har kommit långt i sin avel o ej har dålig teknik o att kombinera det med fullblodet som lättar upp o ger kvickhet tror jag kan vara bra.

Vet en fin 3 åring ( cagancho x Billion) som är anmäld till auktionen nu i höst på Flyinge som oxå är högställd men ädel.

Calido på ditt sto låter bra men kan nog bli hög men förhoppningsvis ej grov. Tror att Cagancho ger grövre än vad Calido gör iallafall.

Har du bild?

har du facebook???

har haft så svårt att ladda upp bilder... han inte testa nu heller då jag är på jobbet....

Jo jag har också haft de tankarna att kombinera mina ston med fullblod men så svårt att hitta en tillfredställande fullblodshingst... den enda som finns i sverige som har bra avkommor är väl Eighty Eight Keys xx men han betäcker ju bara naturligt och vill undvika det...

Sedan har jag haft tankarna på tyskt/fransk som jag tror på men då blev jag varnad för mitt hingstvals dårliga sperma...

n har jag lagt upp några bilder på pixbox får se om det går nu...

usr_show_id169675_page0_order1.html

Fin :d

Hur gammal är den nu? Upplever du saint amours avkommor som modiga/tuffa?

Tack!Hon är 2 år nu.Av de stakkatoavk jag sett har jag inte reagerat nåt över att de inte är modiga.Ser just nu ett klipp som finns på tråden på avelsgnägg om bilder från falsterbo.Den innehåller quintender, casir och saint amours helsysyster!!:banana:

Den innehåller quintender, casir och saint amours helsysyster!!

??????? de är väl inte släkt???????

Typiskt gillade stakkato eftersom han just verkar lämna lite lättare avkommor men faller dock lite bort då jag värderar mod ganska högt.

En liten mus viskade i mitt öra att Empire lämnar lätta högresta avkommor. Någon som vet hur de är i övrigt? Någon som vet varför empire blev utesluten i derby kvalet i falsterbo?

Jag hoppas att Stakkato blodet ger lite mod eftersom jag har ett sto dräktigt med Stalypso. De hästar jag har sett med Stakkatoblod, 2,5 åriga hingstar i Tyskland efter Stakkato och Stalypso, verkar inte vara några direkta fegisar när det gällde löshoppning.

Stoet har en avkomma f.07 e. Empire, han är hög, men mycket lätt i typen, han består mest av långa ben ( stoet är 172 cm och grov). Han är en modig häst och han visste direkt vad han skulle göra den enda gången han är löshoppad själv, det var när han var ett år gammal http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Edradour f.07 e. VDL Empire-Turban Rose/2008-04-21/18:49:08
Han har gått som enda valack på lösdrift i ett år med sex hingstar i samma ålder och han är ganska högt i rang i det gänget.
I höst ska han löshoppas mer, jag kan återkomma om inställningen där då.

Pade här på buke har fött upp en hingst f.07 e. Empire som Lene äger, han verkar ha en väldigt bra inställning till hinder, jag såg honom på Hopphästklubbens talangjakt där han löshoppade mycket bra.

Emmerton såg jag nere i Falsterbo, jag gillade honom väldigt mycket, jag har sett flera mycket fina yngre hopphästar efter honom, så jag tror att Emilion ger en del mod på hinder. Emmerton i Falsterbo http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Falsterbo 2009/2009-07-16/16:49:07

Min kompis har jobbat med hopphästar i hela sitt liv, och vad hon menar är inte att Stakkato ger försiktiga avkommor, men att det är kanske inte första hingsten man ska lägga på ett sto om man prioriterar mod. Hoppas ni fattar vad jag menar, skillnaden:D

ja, nimmerdor blodet ger mod sägs det o ska ju va en golden cross med tex Voltaire som jag har i mitt sto då Voltaire ger "försiktigt".

Empire o Emmerton har ju Nimmerdor i sig o Emmerton är ju dessutom linjeavlad på Nimmerdor men tog Empire då det på videon såg ut som att Emmerton hade extremt dålig bakbensteknik o att han var tung MEN nu i Falsterbo såg han så fin ut!!!! Gummiboll som hade bra bakben o inte alls så tung....

Nästa år?......:)

I Falsterbo var ju faktiskt 2 Stakkatoavkommor 2:a (Souvenir e. Stakkato-Lemon xx) och 4:a (Saint Amour). Saint Amour kan man väl inte annat än kallas modig och Souvenirs omhoppning var riktigt häftig i en Grand Prix som inte var lätt. Däremot har jag för mig att Philip Weisshaupts andra inte gick ner från banken i derbyt (Sundari e. Stakkato - Calypso II). Vad baserar ni som haft uttalanden att han inte ger mod på? Egna erfarenheter eller ngn form av stats? Är jättenyfiken eftersom jag annars hört/sett mycket bra vad gäller denna hingst.

Annars har jag en Conteuravkomma som är stencool och såg en annan i Falsterbo som verkade ganska oberörd, plus vet en annan som går FT. Dock är både min och dessa två stora (1,70-1,75) och vad jag minns ville du ha ngt mindre o lättare.

Min kompis har jobbat som beridare i 20 år åt en internationell hästhandlare. Därav hennes uttalande.
Jag var och red hos dem i veckan, där stod då bla. 1 Robin Z, 1 Stakkato, 1 Quidam de Revel, 1 Concorde 1 Lux Z

Hon gillar Stakkato, det är inte det, MEN, kanske inte den hingsten man lägger om man vill prioritera MOD
Varför känns det som jag upprepar mig:cool:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 980
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka