Modiga hingstar?

Sv: Modiga hingstar?

jag har inte lyckats själv men det ska finnas en tråd här på buke om hur man gör..... prova att söka här ovan...

search

testing

nehä det gick ju inte

Nej, så roligt ska vi inte ha! ;)

Ja, helt sjukt! Men han skulle bygga ut det. hon gick i det lilla ridhuset i höstas med svåra övningar o rev ett enda hinder tror jag. Det är ca 18 x 35 där skulle jag tro. Då...

jo det tycker jag att du ska göra, lyckliga du....

ja ja blev helt paff när jag såg det, hinder överallt... shit...

drar hon upp frambenen under magen då hon blir pigg??? En del hopp har hon ju super fin teknik även bak...

Ja, hennes teknik fram är numera super förutom när hon spänner sig. Baktekniken kommer från calido enligt Lene o när vi hoppat större vid enstaka tillfällen har hon verkligen visat att hon vet att hon måste lyfta "hela" baken.

Hon kliver över 1.50 den enda gången vi provat ( slowmotionfilmen).

Senast ändrad:

Fan det var ju typiskt, jag som betäcker med Calido i år.... får väl se hur det går...

Min Orlando-Landlord avkomma, har verkligen super teknik rakt igenom men saknar istället modet litegrann upplever jag det som... men har kanske blivit hemma blind... hon är som tur trevlig i övrigt....

Du har verkligen en jättefin häst... egen uppfödning?

vad är typiskt? det där med tekniken är ju en trend. Har pratat med många om detta o det spelar ingen roll vad det har för teknik bak så länge de ej river. Eller som Lene säger: Han har 50 avkommor i svår klass så så dålig är han ej.;) Calido alltså..

När jag visade henne för Markne sa han: Wow!Hon är jättefin o jag skulle kunna höja denna 6 kombinationen ( som han byggt upp o som hon ej var nära att riva en enda gång) till 1.60 o hon skulle antagligen ej riva men OM man nu skall leta fel så är det ju bättre om de öppnar upp. Jo, men har det ej blivit trend det där att hästar ska öppna upp så mkt att de dyker i 3 kombinationer o ej hinner upp ??

Jo, säger alla som ska kunna jag pratat med.

Men du kanske menade ngt annat ;).

Feliciano är ju oxå riktigt bra om man vill ha en bra hopphäst men han kräver sitt sto vad jag förstår om man nu inte struntar i typen. Tror han hade varit bra till detta sto.

Cagancho ger lite mer högställt men de påminner om varandra på så sätt att deras avkommor ej överhoppar sig heller. Hinderkloka hästar som ej hoppar mer än de ska. Det är ju oxå en trend tycker jag att hästar ska hoppa en halvmeter över. Varför?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 980
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka