Modiga hingstar?

Sv: Modiga hingstar?

Både Marco Pola och Landola är uppfödda av Monica S. Hon har haft hästar i stallet till och från. Ztina har jag ridit en hel del tex. =)

Tråkigt att din tjej blev skadad :cry:

Ztina är förresten högdräktig med Careme, om hon inte fölat nyligen.

Senast ändrad:

ahhh.. där ser man, världen är liten.

Careme var riktigt snygg ju, hoppas på en stilig fölunge.

vad har ni betäckt Paolas barn med???

Om jag inte missuppfattat det hela så har Gustavii lagt ner, i alla fall tillfälligt. Crockstead är sålt och hemsidan nerlagd för några månader sedan.

ja jag letade efter deras hemsida för ett par dagar sedan efter tips från en tråd... men jag vet inte vad som har hänt med stationen...

Landlord ger ofta väldigt "försiktiga" hästar. Jag skulle också fundera över Feliciano om jag var du, eller någon annan Irco Marco hingst. So What är också ett intressant alternativ. Han har lämnat otroligt många bra tävlingshästar på ganska få betäckningar.

jag verkligen ogillar Irco Marcos extriör, men jag håller med om att han har flera bra avkommor... So what finns väl bara på fryst, kollade på blup och det verkar som att han har väldigt bra frys sperma eller väldigt bra ston ;) är dock osäker på hans stam, är inte imponerad....

Irco Marco var inte vacker men jäklar vad han kunde hoppa!
Dessutom ärvde avkommorna hans hoppförmåga ihop med korrekta ben, hög ridbarhet och gott lynne.

Vad tycker ni om Cornet Obolensky??? vet ni något om vad han har lämnat i mod frågan? han har en väldigt fin avkomma hos Paul Schockemöhle Cornet´s Stern, just den hingsten tycker jag också har en mycket bättre galopp än vad sin far har...
Finns det ens sperma att få tag till Cornet Obolensky i Sverige????

hhhmmmm... nej han fanns ju inte där... Men hur har ni som betäckt med honom gjort och vad kostar han???? svårigheter med att betäcka utomlands???

Jaguar Mail borde passa in. Han används väldigt flitigt i fälttävlansaveln och det borde ju tyda på att han nedärver modiga avkommor. Vi har en själv hemma och någon mer cool och orädd åring har vi nog inte haft.

Mmmm.... var lite rädd för hans storlek men det verkar ju som att han inte lämnar så extremt stora föl, i alla fall efter vad jag har hört....
inge kul att vara tjej på 168 och ha en klosse till häst på 175... tråkigt ifall man skulle behöva sälja pga av det....

Våran JM avkomma är stor. Jag själv har en häst som är 176cm och själv är jag 169cm ;) Går utmärkt, har ju eg inte med höjden att göra utan mer hur de är att rida.

det har du absolut rätt i!!! men lite avskräckande är det fortfarande med stor hästar alltså...

jag har hittat en supercool häst, vet tyvärr inte så mycket om den men hans härstamning är att dö för och han verkade ha väldigt mycket attityd när jag tittade på hans video. han heter Fastourel du Cap, super snygg. Ska man vara hårt mot honom har han lite kort hals dock.

måste också säga att både jaguar mail och Empire har etsat sig fast.

har ett föl efter Empire finns att se på 2009 års föl.postat av qsarmor,,väldigt trevligt föl.. på bilden är hon inte ens ett dygn

ELMSHORN, är ju känd för att ge mod till sina avkommor. Linjeavel på Ladykiller blir det förstås.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 980
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka