Modiga hingstar?

Sv: Modiga hingstar?

Jag har en, född -08. Lite för tidigt att uttala sig om honom än. Men hittills har han varit mycket tuff och framåt.
Jag träffade en äldre, som hette ARAMIS. Han hoppade fint i 95 cm och 105 cm, på en lokal tävling. Han fick placering i bägge klasserna!
När jag skulle använda Elmshorn så valde jag mellan Aerline H och Elmshorn.
Då sa dom, som äger bägge hingstarna. Att Elmshorn lämnar tuffare avkommor som kan hoppa högt. Medan Aerline H lämnar snälla, trevliga avkommor som kommer upp i 1,40 klasser, eller mer.
Jag gillar bägge hingstarna och nu har jag en avkomma efter varje :love::love:

Elmshorn verkar inte längre i aveln, verkar det som. Inget faktablad och när jag pratade med dem i våras var de tveksamma. Men det kanske finns fryst.

Japp! Jag hade honom som stark kandidat till mitt sto:)

aha... varför valde du inte elmhorn?? för vad jag kan tyda i ett förra medelande så var han en stark kandidat men inte den du valde i slut ändan. och vem valde du i stället och varför?? *nyfiken*:laugh:

Han fanns bara på AI i Skåne (ev. FAI, men jag ville inte ha det iår).. Sen kom det aldrig upp något faktablad... Sen ville jag ha en fransk-tysk hingst:D
Så det bidde ju Balou du Rouet:love: Konst. dräktig igår:banana:

Han fanns bara på AI i Skåne (ev. FAI, men jag ville inte ha det iår).. Sen kom det aldrig upp något faktablad... Sen ville jag ha en fransk-tysk hingst:D
Så det bidde ju Balou du Rouet:love: Konst. dräktig igår:banana:

Grattis! Fin hingst!! Men visst är han oxå bara på fryst?

Tack! :) Visst är han! Nej, PS skickar även på TAI iår:)

Väcker denna tråd igen:D

Både Lord Z och Lux Z verkar ge mod. Eller är det någon med andra erfarenheter? Bor nu i Italien, finns inte så många e. Lord, men Lux-avkommor finns det, och det är inte mkt de bangar för :D

Ja du har nog rätt våran ettåriga hingst e: Lux Z har förvånat mig på ett positivt sätt.

På grund av olika omständigheter valde vi väldigt sent att skicka iväg honom på hingstbete. Var väldigt nervöst då de andra ettåriga hingstarna hade gått tillsammans i två veckor då han släpptes in i flocken. Trodde att han skulle bli jättemobbad och att jag kanske skulle bli tvungen att ta hem honom. Men han klarade det strålande. Vek inte ner sig då de andra kom utan är nu en av dem som flocken gärna följer. :d men väldigt mycket sår till följd dock kanske var positivt att han fick en del blessyrer då vi har fått varit där en del... Fortfarande lika snäll och lätt att greja med.

Men om han har modet i hoppningen lär ju märkas mer nästa år då inridningen och löshoppningen börjar mer på allvar.

Någon som var på falsterbo i år och såg hingstarna som var med där? T.ex Empire och saint amour...

Vad tycker ni om Stakkao och hans (kan vara fel stavat, hoppas ni förstår vilken hingst jag menar) avkommor? Börjar ju komma fram mer och mer, om jag inte missminner mig var det en avkomma till honom som vann falsterbo GP? Ex på avkommor saint amour, stalypso m.m.

Ja du har nog rätt våran ettåriga hingst e: Lux Z har förvånat mig på ett positivt sätt.

På grund av olika omständigheter valde vi väldigt sent att skicka iväg honom på hingstbete. Var väldigt nervöst då de andra ettåriga hingstarna hade gått tillsammans i två veckor då han släpptes in i flocken. Trodde att han skulle bli jättemobbad och att jag kanske skulle bli tvungen att ta hem honom. Men han klarade det strålande. Vek inte ner sig då de andra kom utan är nu en av dem som flocken gärna följer. :d men väldigt mycket sår till följd dock kanske var positivt att han fick en del blessyrer då vi har fått varit där en del... Fortfarande lika snäll och lätt att greja med.

Men om han har modet i hoppningen lär ju märkas mer nästa år då inridningen och löshoppningen börjar mer på allvar.

Någon som var på falsterbo i år och såg hingstarna som var med där? T.ex Empire och saint amour...

jag såg saint amour o han såg jättetrevlig ut.Galoppen var nu ännu bättre.Mer rytmiskt.Han ser ut att vara i toppenform! Sen såg jag VDL Orame.Den gilla jag.Power o smidighet all in one!Sen såg jag Chacco-Blue men vilken tung hingst, inte alls min typ. Det är det jag minns.Missade tyvärr Empire.

jag såg saint amour o han såg jättetrevlig ut.Galoppen var nu ännu bättre.Mer rytmiskt.Han ser ut att vara i toppenform! Sen såg jag VDL Orame.Den gilla jag.Power o smidighet all in one!Sen såg jag Chacco-Blue men vilken tung hingst, inte alls min typ. Det är det jag minns.Missade tyvärr Empire.

(Pust) då hade jag tur hade hört att chacco-blue skulle vara en sådan kanon hingst men valde till slut en annan och tur verkar ju som det var då det sista jag behöver till mina ston är tunga hingstar. Utan vill lätta upp modellen lite...

Orame är väl e: indoctro?

(Pust) då hade jag tur hade hört att chacco-blue skulle vara en sådan kanon hingst men valde till slut en annan och tur verkar ju som det var då det sista jag behöver till mina ston är tunga hingstar. Utan vill lätta upp modellen lite...

Orame är väl e: indoctro?

japp indoctro-ramiro-alme.En hingst jag kan tänka mig när det blir dags o bet min 2-åring.;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 980
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka