Modiga hingstar?

Sv: Modiga hingstar?

Har bekant med avelsto som har avkommor efter Cortez, Santa Cruz och Cardento.
Cortez-vallacken är ganska liten men tar sig över 1,30 med stil. Vet inte ens om Cortez lever längre...
Men dom övriga har talang vad jag hört, (2 och 5 år är dom så lillan är ju bara löshoppad) men sen är ju Electro morfar också...
Men Cardento ska ju vara ett ganska säkert kort, annars står det 2 CamaroM killar på ridskolan (privata) och den ena går 1,40... ;)

Har bekant med avelsto som har avkommor efter Cortez, Santa Cruz och Cardento.
Cortez-vallacken är ganska liten men tar sig över 1,30 med stil. Vet inte ens om Cortez lever längre...
Men dom övriga har talang vad jag hört, (2 och 5 år är dom så lillan är ju bara löshoppad) men sen är ju Electro morfar också...
Men Cardento ska ju vara ett ganska säkert kort, annars står det 2 CamaroM killar på ridskolan (privata) och den ena går 1,40... ;)

Denna tråd söker modiga hingstar, inte förärvningssäkra på det sättet :)

Senast ändrad av en moderator:

Cortez är död men jag tror att det finns fryst sperma kvar.. tycker dock att han är mer inriktad mot allround än mot hoppning och så vet jag inte om han nerärver modet som jag söker.

Cortez är död men jag tror att det finns fryst sperma kvar.. tycker dock att han är mer inriktad mot allround än mot hoppning och så vet jag inte om han nerärver modet som jag söker.

cortez nedärvning som hopphingst kan ingen ta ifrån honom, men som du säger är inte modet det första man tänker på när han näms.Har hört att han inte tävl högre pg han sj fegade ur...men det kan vara en skröna?

Denna tråd söker modiga hingstar, inte förärvningssäkra på det sättet :)

Jo jag insåg i efterhand att inlägget vart lite snett, vad jag menar är vell främst, om det nu finns frys kvar av Cortez, att trots sin storlek så har vallacken efter honom en GRYM hoppförmåga och har aldrig sett honom tveka för något.

Sen säger många att när dom har talang och "tävlingshuvud" får dom ofta skarpt humör, men det stämmer inte alls på honom.

Jag förnekar absolut inte hans inverkan på den svenska aveln, men tycker personligen inte att jag förknippar hans avkommor med mod, nu har jag bara ridigt ett fåtal e: Cortez och kan bara stödja mitt omdöme efter mina egna upplevelser...

Någon annan med Cortez erfarenhet.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 980
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka