Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Vad kul att Carême gjorde ett så bra 70 dagars test att han blev godkänd i sverige! Stort GRATTIS! Kul oxå för alla som fått föl efter...
Svar
19
· Visningar
2 418
Senast: Hypnôse
·
A
Avel Jag undrar dels vad ni har för erfarenheter av dessa; nedärver han sitt dåliga temperament? Och dels vad ni tror att hans avkommor...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: Argounova
·
D
Avel Är det någon som har haft mineralbalja i hage med föl? jag har två föl, ett på tre månader o ett på två månader. Törs man ställa ut en...
Svar
3
· Visningar
1 330
Senast: grimman
·
Avel Ja vad betyder det. Det brukar stå så när det gäller mankhöjd på iaf en del hingstar. Ex: Dragon - isabell, född 1967, död -94...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Cilla
·
Avel Någon som har något tips på vart man kan hitta bra och fina bilder på honom? Har kollat på google.se men fick inte fram så mycket...
Svar
7
· Visningar
2 984
Senast: Camaro
·
Avel Går här och vet inte om jag har ett problem eller om det är normalt och kommer att fixa sig själv. Har ju mina första två hingstföl i år...
Svar
7
· Visningar
2 444
Senast: gylle
·
Avel German Horses Selected for 2009 World Young Horse Championships 5-year olds * Bergerac (HAN by Belissimo M x De Niro) - Isabell...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 193
Senast: Picea
·
Avel Nån som sett eller har nån erfarenhet vad han lämnar? Temperament? Exteriört? Gångarter? Berätta allt ni vet!! :bump: Har nämligen...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
15 086
Senast: theJohanna
·
L
Avel Ät mkt förtjust i Contendro I och söker en godkänd hingst efter honom att ev betäcka mitt sto med till nästa säsong.Skulle vilja höra...
Svar
5
· Visningar
1 727
Senast: Laahra
·
Avel Någon som har det? Eller som känner till hingsten lite närmare? Jag är ju gräsrot, har en trevlig märr som tävlat tom 1,30 och nu med...
Svar
10
· Visningar
1 740
Senast: Midi
·
S
Avel Undrar om någon vet om man kan se Niveau när han vann 4års finalen? Var ju länge sedan nu. Såg honom i sommar på en internationell...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Laahra
·
Avel Och nu var vi i köpartagen igen. Har hittat en fantastiskt fin ponny som är kastrerad i juni. Mäter idag 134 cm. Han är 2 år gammal...
2
Svar
36
· Visningar
10 750
Senast: ponnymamma
·
Avel Har ett större shettissto som jag funderar på att betäcka. Men skulle vilja att det hade chansen att bli en lite större ponny, dels för...
Svar
16
· Visningar
1 686
Senast: Anastacia
·
A
Avel Jag är i tagen att köpa min första fölunge. Jag vill ha ett stoföl med dressyrstam o tre riktigt bra gångarter. Men vad "bör" man...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
10 210
Senast: LucyShow
·
Avel Var på 17-dagars koll idag med mitt sto som är seminerat med Roosevelt. (Kom igång sent i säsongen pga skada, så vi har bara gjort detta...
Svar
4
· Visningar
1 313
Senast: FlipTheFrog
·
Avel Någon som vet hur det gick för Zuidenwind på det hollänska bruksprovet? Hur ser det bruksprovet ut förresten? /U
Svar
7
· Visningar
1 637
Senast: pastejja
·
Avel Jag har ett sto hemma som blev betäckt för ett par veckor sedan, och nu börjar det dra ihop sej för att ringa om en...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: lil-sis
·
A
Avel Vad har ni för erfarenheter av att låta fölston återgå till flocken? Hur tidigt kan man sammanföra dem och vad ska man då tänka på? De...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Snowball
·
I
Avel Nu är det ju mindre än 6 månader kvar till slutmätning på en -01. Hur mycket är rimligt (resp orimligt!) att en stor D-ponny kan växa...
Svar
4
· Visningar
2 000
Senast: inza
·
P
Avel tror ni det går? :confused: just shettisar blir ju ganska gamla, så tänkte att varför inte? hon är pigg och har bra stam. någon mer...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: pettersborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka