Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
  • Låst
Avel Hej! Har i annan tråd skrivit om ett sto som blev mycket förkyld (snorig och hostig) hos hingst i våras. Stoet är dock...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: mercedez
·
Avel Är intresserad av information om honom. :idea: Har läst vad det står på Eklundas hemsida, men hur blir avkommorna? Vet ni vad han...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: prallan
·
L
Avel Vet ni om det finns några hingstar som lämnat smått, alltså runt 160 cm eller mindre? Jag söker främst efter dressyrhingstar. Tacksam...
2
Svar
25
· Visningar
2 815
Senast: prallan
·
F
Avel Min vän har två ston som har fått varsitt föl, och jag är med henne varje dag så hennes hästar känns lite som mina hästar. Maggie fölade...
Svar
12
· Visningar
1 554
Senast: FreTol
·
C
Avel Vad har ni valt för ridponnyhingstar till era ston i år och varför? Vi har valt Speyksbosch Diablo för hans gångarter och fina...
Svar
19
· Visningar
1 901
Senast: DancingQueen2
·
Avel Nyinköpt sto är seminerad två gånger i en brunst med skick på 85% motilitet. Ej dräktig. Stoet har alltid tagit sig tidigare på första...
Svar
10
· Visningar
1 155
Senast: Masse
·
X
Avel 12 ston betäcktes med Diesel Don förra året, inte ett ända är fött än. Vi har tyvärr råkat ut för samma sak. Betäckte med honom förra...
Svar
15
· Visningar
1 845
Senast: cirkus
·
S
Avel Jag har en snart 6 veckor gammal fölunge som är rund och fin i kroppen, mamma är det dock lite sämre med då det inte verkar vara något...
Svar
5
· Visningar
1 314
Senast: Siriano
·
M
Avel Jag är så förvirrad, kan ngn förklara vad premiering, utställning å sånt är? asså ja vet ju hur det går till och så men varför man gör...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: ameo
·
Avel Någon som har erfarenhet av den? Funderar på att anmäla en av unghästarna. länk borttagen av moderator
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: rebus
·
S
Avel Jag undrar över er uppfattning om hästar med hög mankhöjd. Med hög mankhöjd menar jag från ca 173 cm på ett halvblod. Många anser att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 138
Avel Är det någon som har koll på om det går att få sperma efter denna? Alternativt Montender? //granger
2 3
Svar
50
· Visningar
6 108
Senast: callie
·
Avel ultraljudade mitt sto igår på 22:a dagen. tyvärr var hon ej dräktig. däremot var hade hon brunst på gång, skulle gå att betäcka redan på...
Svar
9
· Visningar
1 164
Senast: Nafayette
·
H
Avel Hej En dum fråga från en som inte vet.Jag undrar hur ett ultraljud ser ut om stoet är dräktigt.Enligt mina böcker ska det vara svart...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: cirkus
·
M
Avel Jag vet inget alls om araber och måste fråga. Jag råkade surfa in på en hemsida där en arabhingst står till förfogande för ston och...
2
Svar
35
· Visningar
3 993
Senast: neywaz
·
Avel Har nygligen köpt ett sto Som har sto fam 23 i famlijen, hon har dock inte detta vad det står på swb iaf. Funderar lite på varför...
Svar
10
· Visningar
2 065
Senast: Madick
·
Avel Ni som varit lite längre i gamet, vad är effektivaste redskapet att använda för att få loss den förbaskade fölpälsen ? Wincent ser...
2
Svar
22
· Visningar
6 467
Senast: Laahra
·
Avel Jag har ingen aning om vad ovanstående innebär. Ser ofta annonser med dessa beskrivningar men vad innebär dom? Kan en Welsh...
2
Svar
23
· Visningar
2 999
Senast: Ametist
·
V
Avel Funderar på att betecka mitt sto nästa år så jag håller på att titta lite på hingstar. Och det är inte så lätt. Har ett sto född...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: vigmir
·
Avel Intressant ny forskning visar att inlärda beteenden kan ärvas, både positiva och negativa beteenden...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: Laahra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka