Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej. Tänkte höra med er som har lite mer erfarenhet inom just avel och betäckning. Jag lämnade in mitt sto i onsdags förra vecka och...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 449
Senast: lil-sis
·
Avel Jag har ett föl som är 2 1/2 månad gammalt, och undrar när man tidigast kan vaccinera mot framförallt stelkramp? Tidigare har jag...
Svar
7
· Visningar
2 607
Senast: sassiball
·
G
Avel Någon som har erfarenhet av överbett på föl? Vårt föl som är 6 veckor har ett överbett på en tands bredd, kommer det att växa bort...
Svar
2
· Visningar
1 219
Senast: VelvetQ99
·
L
Avel har ett sto född i tyskland.I hennes pass (rosa) står inte hennes namn men hennes nr (DE.....), liksaså med hennes mor, inget namn bara...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: KickiH
·
Avel Är nu dags för ponnyn att gå i pension och bli mamma på heltid. Så nu håller jag på att spåna på lämplig hingst. Men hur stor hingst...
Svar
9
· Visningar
1 356
E
Avel Hej! Jag går runt och funderar lite om eventuella hingstar till mitt sto. Har inte bestämt när jag ska ta föl, bara att jag ska =)...
2
Svar
25
· Visningar
4 539
Senast: pastejja
·
Avel Jag har ett sto som fått fång i år. Ska up till klinik i veckan och kolla om det har hänt något i hoven. (Givetvis också diskutera med...
Svar
11
· Visningar
2 688
Senast: loppan01
·
S
Avel Hann inte kommentera Clifden Winds påstådda perlinoföl i isabelltråden innan den stängdes. Cliffe var brun och fick närmare 100...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: swebec
·
L
Avel Varit intressant o veta varför ni tror vi har så snefördelning på antalt ston per hingst i sverige?Vad gör att stoäg väljer hingstar med...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 959
Senast: Laahra
·
Avel äh, kommer inte på vad de heter, namnet som man kan lägga till alla föl man får :) är kanske inte samma regler i sverige som i...
Svar
1
· Visningar
1 224
Senast: Askersund
·
I
Avel Vad händer om en c-ponny på 137 cm i mkh blir tjuvbetäckt med en 172 cm hög häst?
2
Svar
22
· Visningar
2 661
Senast: Maja_Kandi
·
Avel Hur sent tycker ni det är ok att föl föds? Något särskilt att tänka på med föl som föds lite senare än "vanligt"? Jag funderar på...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: ameo
·
Avel Har säkert lagt den här tråden på helt fel ställe men nån får gärna flytta den så ifall. I alla fall så är det så att när jag anmäler...
Svar
11
· Visningar
8 295
Senast: Görel
·
B
Avel Har ni gjort det? Och i så fall, stämde pendlingen med vad det slutligen blev? Jag pendlade mitt sto häromdagen. Hon är dräktig ca...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
18 423
Avel Är dygn 16 det tidigaste man kan ultraljuda stoet? Någon som gjort det TIDIGARE med tillförlitligt resultat?
Svar
14
· Visningar
1 809
Senast: lilluss
·
F
Avel Hej! Min granne sa idag till mig att om man fodrar dräktiga ston med för mycket protein så kan de få en allt för seg fosterhinna som kan...
2
Svar
23
· Visningar
2 738
Senast: frid
·
S
Avel Någon som har kunskap om denna otroligt fina hingst på bild? Vad tror/vet ni vad han nedärver ? Temprament? ridbarhet? Skriv allt...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: KickiH
·
K
Avel Böcker & frågor om föl?? Jag undrar om ni skulle kunna tipsa mig om bra böcker om fölning. Alltså om dräktighet till uppfostran av...
2
Svar
21
· Visningar
2 740
Senast: Graff_
·
N
Avel Hur ser ni på det här med att avla på ett spatt-sto? vilka konsekvenser kan det bli? resultatet? är det något ni skulle kunna satsa på? mvh
2
Svar
39
· Visningar
5 196
Avel hallå hallå... tänkte höra med er andra uppfödare om ni försäkrar eran dräktighet och på vilket dygn i så fall... 45dygn eller 90dygn...
2
Svar
29
· Visningar
2 014
Senast: theJohanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka