N
Nela88
Sv: Könsbestämma föl genom pendling
Japp såg precis efter! Du har många så vi kan räkna statistik på dina bara
Japp såg precis efter! Du har många så vi kan räkna statistik på dina bara
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Är det verkligen någon som TROR på detta på allvar eller är det bara en kul grej ?
Jag börjar bli osäker nu...
Har pendlat 4 ston. Det skulle bli ett sto och 3 hingstar. Ston brukar ju komma lite tidigare än beräknat och de brukar gå över tiden med hingstar vanligtvis...
Mitt sto som är pendlat sto har nu gått över tiden och sto nr 2 som skall ha hingst har en vecka kvar men verkar föla vilken sekund som helst... Håller er uppdaterade..
Sto1: Noblesse - pendlad sto (beräknad 20 april)
Sto2: Lina - pendlad hingst (beräknad 30 april)
Sto3: Snowbird - pendlad hingst (beräknad 7 maj)
Sto4: White Strings - till slut pendlad hingst. Hade svårt att bestämma sig,
skall göra om det. (beräknad 10 juni)
Jag - pendlad flicka (beräknad 1 oktober) *skratt*
*kl*
Pendlade alla mina sto idag och det visade två sto ett hingstföl ska bli kul och se om det stämmer
Jag är en "tru beliver" av pendeln! Den användes förr av framför allt barnmorskor "kloka gummor" dvs läkekunniga och pendeln är en metod att bedöma förlossnings arbetet dvs när det är dags för vissa insattser eller när det är läge att avvakta och för att bedömma dos på läkemedel/ örter Homeopat preparat OBS!!! INGET FÖR EN NYBÖRJARE!!!! följ givna recept.
Men att kolla kön på bäbisar får väl ändå anses ofarligt. Jag har använt pendeln flitigt på både människo barn (även mina egna) fölisar och valpar och jag har blivit lurad en gång, pendlade en hingst och det blev ett sto. Men till mitt försvar måste jag ändå säga att fler än jag pendlade fel på det stoet
Jag har även pendlat fram när ston gått tomma, och nu säger pendeln att mitt sto tagit sig vid tjuv betäckning.... måtte jag ha fel även denna gång
Men jag pendlade en tik hemma och det visade bara hanar... många hanar så jag gav upp och tänkte att det inte funkar när det är många foster, ut kom 6 hanar och en liten tik på slutet!
pendlade en annan tik med "luddigt" resultat och hon fick 11 valpar!!! men om kullen är "normal" runt 6 stycken så får jag fram rätt kön och hur många. Jag rekommenderar ändå ett ultra ljud
Lycka till med era vår bäbisar
Men jag är sååå lycklig min hingst ska få föl...ett sto...undrar när det ska bli, han är lite rund om magen...o vi ska inte tala om vilket underligt juver han har
Har ni gjort det? Och i så fall, stämde pendlingen med vad det slutligen blev?
Jag pendlade mitt sto häromdagen. Hon är dräktig ca 100 dygn nu. Pendlingen visade att det ska bli ett hingstföl. Ska bli spännande att se om det stämmer.
Pendling= ta tagel från hästen och trä genom en (vigsel/ förlovnings)ring. Håll taglet stilla med ringen dinglande ovanför hästens kors. Om ringen pendlar fram och tillbaka så blir det hingst. Om ringen däremot rör sig i cirkel så blir det stoföl. Pendlar det ingenting alls så finns inget föl.