Könsbestämma föl genom pendling

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Bodil Åslund
  • Startdatum Startdatum
Sv: Könsbestämma föl genom pendling

Nu måste jag gå på ring jakt!!

Bara en månad till fölning :d

Hur har det gått för er alla som pendlat å fått föl? Stämt?

min valack var inte heller dräktig :cry:

en tjej i stallet har pendlat sitt sto. skulle bli ett hingstföl. sen pendade hon ett shettis sto. sto skulle det blir där. Tredje stoet i stallet som var betäckt stod pendeln stilla. misstänkte också att det inte fanns någon där inne innan.

nu har ingen fölat än (en av dom har gått 1,5 vecka över tiden)

Ja, taglet ska vara från aktuellt sto. Jag håller pendeln precis över "högsta punkten" på baken, kanske en decimeter ovanför. Lycka till!

Jag har aldrig användt tagel utan endast sytråd och guldring änsålänge har det fungerat och stämt!

ja det är väl så man gör på människor?

Har pendlat alla mina sex ston som ska föla. Två gånger vardera. Första gången sa pendeln 3 hingstar och 3 ston. Andra gången så var det 4 ston och två hingstar. Fem av märrarna visade samma resultat båda gångerna, bara ett sto "ändrade" sig från hingst till sto.

Första gången pendlade jag stona och andra gången min sambo (som för övrigt inte tror på det hela). Han trodde att jag kanske påverkade pendeln eftersom jag visste vad resultatet från första pendlingen.

Men som sagt så fick även han utslag med pendeln;)

Nu har nedräkningen börjat...ett sto har fölat, fem kvar...

Sto 1: visade sto båda gångerna och hon fick ett sto:love:

Fyller på listan all eftersom de små anländer....

Lycka till alla ni som ska få föl!!:banana:

*kl*

Pendlade alla mina sto idag och det visade två sto ett hingstföl ska bli kul och se om det stämmer :D

ingen som har fått föl som har pendlat? intressant å se resultaten...

jag har pendlat idag igen aphrodite visar fortfarande på hingst nu 2 veckor kvar till föl, ponnyn visar på sto ca 10 dagar kvar.

ska pendla mina igen och se eller rättare sagt den ena har jag inte pendlat innan.

Olga har visat på hingst och det tror jag på.. En riktigt illbatting är det i magen åtminstone.

Jag har än så länge pendlat 3 ston i år, ett stämde ej och övriga har inte fölat ännu.

Jag börjar bli osäker nu...

Har pendlat 4 ston. Det skulle bli ett sto och 3 hingstar. Ston brukar ju komma lite tidigare än beräknat och de brukar gå över tiden med hingstar vanligtvis...

Mitt sto som är pendlat sto har nu gått över tiden och sto nr 2 som skall ha hingst har en vecka kvar men verkar föla vilken sekund som helst... Håller er uppdaterade..

Sto1: Noblesse - pendlad sto (beräknad 20 april)

Sto2: Lina - pendlad hingst (beräknad 30 april)

Sto3: Snowbird - pendlad hingst (beräknad 7 maj)

Sto4: White Strings - till slut pendlad hingst. Hade svårt att bestämma sig,
skall göra om det. :) (beräknad 10 juni)

Jag - pendlad flicka (beräknad 1 oktober) *skratt* :D

Jag börjar bli osäker nu...

Har pendlat 4 ston. Det skulle bli ett sto och 3 hingstar. Ston brukar ju komma lite tidigare än beräknat och de brukar gå över tiden med hingstar vanligtvis...

Mitt sto som är pendlat sto har nu gått över tiden och sto nr 2 som skall ha hingst har en vecka kvar men verkar föla vilken sekund som helst... Håller er uppdaterade..

Sto1: Noblesse - pendlad sto (beräknad 20 april)

Sto2: Lina - pendlad hingst (beräknad 30 april)

Sto3: Snowbird - pendlad hingst (beräknad 7 maj)

Sto4: White Strings - till slut pendlad hingst. Hade svårt att bestämma sig,
skall göra om det. :) (beräknad 10 juni)

Jag - pendlad flicka (beräknad 1 oktober) *skratt* :D

Spännande. Lycka till med din egen också.

Nu har båda stona i stallet fölat. Halvblodet som blev pendlat till att få ett hingstföl.. fick ett sto föl

shettisen som skulle få ett sto enligt pendling fick ett hingst föl. hehe

Min valack är dock fortfarande tom =)

Har pendlat mina båda ston och det verkar bli två hingstar, är osäker på det ena stoet och tänker göra om det närmare fölning.

Hon verkar tycka att det är otroligt obehagligt! I vanliga fall är hon världens lugnaste men när jag kommer med pendeln slingrar hon sig som om det bränns!:crazy:

Någon som varit med om liknande reaktioner??

Jag pendlade mitt sto en gång, och det visade sto.
Hon har nu fölat, och det blev en hingst :p

Har pendlat mina båda ston och det verkar bli två hingstar, är osäker på det ena stoet och tänker göra om det närmare fölning.

Hon verkar tycka att det är otroligt obehagligt! I vanliga fall är hon världens lugnaste men när jag kommer med pendeln slingrar hon sig som om det bränns!:crazy:

Någon som varit med om liknande reaktioner??[/
QUOTE]

Nej jag har inte märkt det. Hon står som vanligt

Liknande trådar

Avel Igår hade jag min årliga test av de dräktiga stona. Enligt min förlovningsring så ska Jarrah och Pärla få hingstföl, medan Zoya får ett...
2
Svar
25
· Visningar
3 978
Senast: Dalatjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka