Könsbestämma föl genom pendling

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Bodil Åslund
  • Startdatum Startdatum
Sv: Könsbestämma föl genom pendling

har aldrig hört talas om detta men det verkar jätteroligt!! har ett sto som är dräktigt med balougraph beräknad fölning 28 juni så nu måste jag testa med en gång om detta funkar!!!

nu har jag varit ute och testat.. valacken var inte dräktig som tur var=) och stoet ska få ett sto.. och min mamma som vill ha en hingst!!! nu gjorde jag iofs med en silverring... vet inte om det har någon betydelse???

Har aldrig testat detta innan blev helt lyrisk när ringen börja penlda fram och tillbaka och mer och mer ju närmre hästen den kom. Pendlar idag på dag 50 och det visar en hingst...återstår att se=))

Jag har pendlat 3 ggr under under dräktigheten. Alla gånger har visat hingst, så jag är ju bombis på att det kommer ut en hingst. Men det verkar trögt, stoet är på dygn 347 i dag.

Jag pendlade mitt sto fler gånger under dräktigheten och det visade på hingst varenda gång. Meeeen det blev ett sto :)

Jag pendlade mitt sto fler gånger under dräktigheten och det visade på hingst varenda gång. Meeeen det blev ett sto :)

Ja, jag ser verkligen fram emot fölis så man får se om det stämmer eller inte. Jag blir ju inte ledsen om det blir ett sto. Skulle underlätta mycket för mig.

Jag har pendlat 3 ggr under under dräktigheten. Alla gånger har visat hingst, så jag är ju bombis på att det kommer ut en hingst. Men det verkar trögt, stoet är på dygn 347 i dag.

Så, nu är han född. Det stämde alltså med pendligen!:rofl:

Asså ja måste va trög :angel: kan inte någon filma hur de ska se ut? haha
Har ett sto ja så gärna vill kolla, hon är konstaterad dräktig och är på dygn 57 men ja såg henne kissa häromdagen å tänkte nooo är det brunst?? Nu kan de va en helt oskyldig pink men ja blir så nervös (mitt första dräktighet, på egen häst) :laugh:
Hon ska ul igen om en månad så ja skulle gärna vilja pendla men är så trög så ja fattar nada, så om nån kunde va snäll å visa :D

Längre tillbaka i tråden står det hur man gör. Jag har tyvärr inte möjlighet att filma. Har ju inget dräktigt sto heller nu. Men någon annan kanske?

Pendlade mitt sto upprepade gånger under dräktigheten, alla gånger visade det sto och reslultatet? Stoföl:laugh:

Min mamma har alltid pendlat på människor, men då använt ett vanligt silver- eller guldhalsband med en berlock på. Hon har då hållt den över handleden. Om den pendlar runt har det betytt en dotter och fram och tillbaka en son. Man ska tydligen kunna göra detta när som helst, och det visar alla ens kommande barn. Har stämt på typ alla hon gjort det på, läskigt att jag då ska få TRE ungar!!!!!!

Jag pendlade stoet 5 gånger under dräktigheten, varje gång visade det tecken på hingst.
Döm av min förvåning när ett litet stoföl tittade ut :)

Nej, för min del stämde det inte, men ingen blev gladare än jag ;)

Det funkar på mina :)
2007 sto nr.1 pendlad dag 18 , 20, 30 visade sto, dag 40 stilla pendel resorberat enligt ult:cry:
2008 sto nr.1 samma som 2007 visade sto, sedan var pendeln stilla o hon hade resorberar enligt ult IGEN :cry::mad:

Iår har jag struntat i sto nr 1 hon är 21år.

sto nr.2 Pendlad vid 18 dagar visade sto, ult vid 30 har hon resorberat, MEN vet säget att hon känndes dräktig men var tom. Hon måste ha resorberat tidigt i dräktigheten.

Sprutade igång en ny brungst är betäkt igen och ska vara på dag 34 men VÅGAR inte pendla :cry:
Är rädd att bli besviken igen

Nu har jag äntligen pendlat henne.
Först hände ingenting då tängte jag nej inte igen men efter ca 15-30 sekunder började ringen att åka fram o tillbaka helt plötsligt:o. Skeptisk som jag är tänkte jag det är nog bara jag som är skakis, bytte hand o samma sak hände först ingenting o sedan helt plötsligt fram o tillbaka. Provade o byta sida på henne men samma sak hände på den andra sidan också.

Om jag ska våga hoppas så är det ett hingstföl som ligger o gror.:)
Förra gången så snurrade ringen, nu var det tydligt fram o tillbaka den gungade ganska snabbt.

Provade på den gamla som inte har träffat killar på 1 1/2 år o där var ringen stilla, provade länge

Mamma pendlade mitt sto inför dräktighetskontrollen idag, utan att jag visste om det. Så när jag ringde hem och berättade att hon var dräktig sa hon bara helt lugnt "Jag vet, det blir ett sto". Hon provade en gång till när vi kom hem, och jodå, det skulle bli ett sto då också. Är superglad över att det äntligen tog sig (femte försöket i år), meeeen - jag vill ju ha en hingstbebis... :angel:

Liknande trådar

Avel Igår hade jag min årliga test av de dräktiga stona. Enligt min förlovningsring så ska Jarrah och Pärla få hingstföl, medan Zoya får ett...
2
Svar
25
· Visningar
3 977
Senast: Dalatjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka