Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Tänkte visa mitt fyraåriga sto med föl vid sidan för stamboksföring. Det jag funderar över är att hon är väldigt tunn. Bortser domarna...
Svar
14
· Visningar
1 487
Senast: athena
·
Avel Nån mer än jag som är ruskigt sugen på den här hingsten? Står ju i den här artikeln...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
15 641
Senast: neve
·
M
Avel Hej! Jag har en två åring som är 152cm nu men pappan är 169 och mamman tror jag är runt 145-153cm tror ni han kommer växa något mer...
Svar
8
· Visningar
2 733
Senast: Veronika
·
M
Avel Undrar lite om avel och hur mycket man kan ta betalt för att låta nån ta ett föl på ens hingst? alltså om hingsten har stamtavla.
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: KickiH
·
M
Avel ...p.g.a rådande omständigheter så har vi sent om sider bestämt oss för att betäcka vårt sto i år. :idea: Men med vilken hingst -...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 253
Senast: theJohanna
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka ett B-ponnysto. Men hon har okänd härstamning(ras också) Och vill helst ha en något större (typ c-ponny...
2
Svar
24
· Visningar
3 238
Senast: Dolly
·
M
Avel om man har en hingst som man inte använder till avel, bör man kastrera??
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Deutsch
·
Avel Nån som vet nåt om denna hingst? Han är belgisk ardenner premierad och godkännd i danmark för ca 3 år sen. Pappan heter Marco van Basten.
Svar
19
· Visningar
3 154
Senast: orcide
·
Avel Mina ston tillhör stofamilj 42 vilket man kan utläsa på blup. Min åring (Fenja) har ärvt mammans (Athenas) nummer (42) som mamman fått...
Svar
10
· Visningar
2 347
Senast: weasel_
·
Avel Någon som vet vad som gjør att vissa svarta bleks på sommaren, och andra svarta förblir kolsvarta hela året? Någon genetisk skillnad på...
Svar
11
· Visningar
1 902
Senast: Rimfaxe
·
K
Avel Inför varje år brukar ju en sån här tråd finnas och jag har ju redan bestämt mig så här kommer mina val: Ja jag har ju då redan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 959
Senast: KarinP
·
D
Avel Vi har ett B-ponnysto ute på försäljning, men vi får ev. tillbaka henne snart och vi funderar då litegrann på att ta föl på henne...
Svar
9
· Visningar
1 245
L
Avel Vi har veckan på oss att bestämma vilken hingst vi ska använda iår,å vi är lika veliga som vanligt. :S Högst upp på listan ligger då...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: Calleigh
·
Avel I Söndags fick vi ett halvblodsföl som gick på tårna och kotade över i fram. Måndag åkte vi in till klinik och han fick gips på båda...
2
Svar
21
· Visningar
4 813
Senast: mul
·
Avel Sitter och tittar på animal planet, djurpolisen. De får in ett sto med bristningar beräknar att hon ska föla om en månad samma natt...
Svar
5
· Visningar
2 446
Senast: black pearl
·
Avel Någon som vet något om den och avkommor? Var kan man hitta bilder?
Svar
13
· Visningar
1 693
Senast: pastejja
·
Avel Någon som har koll på huruvida han blir kvar i Sverige? Har för mig att jag läst att han ska vara det, men hittar inget nu. Jag har...
2
Svar
27
· Visningar
2 677
Avel Någon som vet något om hingstarna Adlerflugel, Capuccino "Mon cheri"(e. Callaghan-Juan)?? Har sökt lite och hittat information om...
Svar
11
· Visningar
1 726
Senast: Cut3Leo
·
S
Avel Ngt som vet någonting om denna hingst?:laugh:
Svar
1
· Visningar
833