• Avel
  • Trådstartare Trådstartare moonmagic
  • Startdatum Startdatum
Sv: Panik...

Hej igen!
Vad många svar som inkommit till tråden... :-)

Vad gäller linjeavel hur blir det med Calido på en Cardentoavkomma? (Då finns väl Cottage Son xx med från båda sidor? Men hur nära?)

...p.g.a rådande omständigheter så har vi sent om sider bestämt oss för att betäcka vårt sto i år. :idea:

Men med vilken hingst - hjälp oss att komma med förslag, för och nackdelar o.s.v.

Stoet hoppar bra, har gått breedersfinal som 5-åring och semifinal som 6-åring.

Mycket humör har hon... :angel:

Hon är (f. 2000) e. Cardento - Irco Marco.

Några hingstar som jag kommer på så här direkt är:
Quintender
Heartbeat
Balou du Rouet

Vad tror/tycker ni? Erfarenheter?

Hur går det med ditt sto??? har du bestämt dig??

Tack för informationen. :)

För den som undrar så kan jag avslöja att vi har bestämt oss och att valet föll på Calido I.

Tack för informationen. :)

För den som undrar så kan jag avslöja att vi har bestämt oss och att valet föll på Calido I.

förhoppningsvis är vi två lyckliga ägare till var sitt Calido föl nästa år, mitt sto inseminerades i söndagskväll så nu är det bara att hålla tummarna...

theJ. : Håller tummarna hårt för dej och ditt sto att allt lyckas nu :laugh: och att vi lyckas till veckan - det kostar ju som sagt en nätt liten slant, men förhoppningsvis så har vi två godingar nästa sommar!! ;)

hur går det med betäckningen?? har du åkt iväg med henne till en station??? sssåååå nyfiken, det har gått 5dagar efter insemination av mitt sto och jag har myror i hela kroppen av förväntan...

theJohanna: Förstår att du är helt nipprig i hela kroppen - shit vad spännande!! När ska du kolla henne igen? Hur mycket använde ni när ni seminerade henne? Hela eller halva dosen?

Tyvärr så hade ju mitt sto precis gått ur brunst när vi bestämt oss och kollade upp henne, så vi ska spruta igång henne imorgon och åka på stationen med henne på onsdag, vi åker dock på tisdag redan för att vi inte ska missa ägglossningen! :)

mitt sto blev dräktigt på första inseminationen med Calido vi använde oss av fryst sperma och bara tre strån (djupinsemination). helt otroligt tur, hon har just gått 3årstestet, har fortfarande vinter päls min semin vet sa att folk trodde att 3åringen var mamma till sin mamma.... mmooowwwhahah.... lite roligt.... jag tror det beror på vinterpälsen och hennes sköna attityd!!!

hur går det för er????

Hej igen theJ:
Va roligt att ditt sto är dräktigt!! :laugh: :bump:

Tyvärr så har jag inga förhoppningar på att mitt sto är dräktigt. Försöker väl igen till veckan... :crazy:

det går nog ska du se... min är dräktig på 30dygnet med Calido men hennes mamma kniper fortfarande... bara att hoppas att hon ändrar sig och vill ha föl igen nästa år... våra 2010:or :D

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Ottilia
·
Avel Pga av en olycka i söndags där jag fick en fraktur på en ryggkota och måste vara borta fran tävlingsbanorna ett halvår tänkte jag...
2
Svar
37
· Visningar
5 175
Senast: maria_b
·
Avel Står nu helt plötsligt i en enda röra av tankar och vet inte riktigt vad jag ska göra. Fick igår på 3-årstestet pappret i hand att jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 809
Senast: maria_b
·
Avel Nu vänder jag mig till er här på Avel för att få bra tips om hingstval till mitt sto f.05 e.Florencio I ue.Pik Labionics, fullständig...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Stora shoppingtråden III