Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Vilken typ av mygg/insektsmedel kan man använda till ett dräktigt sto (som alltså ska föla nästa sommar)? Förstår att ingen typ av...
Svar
7
· Visningar
1 691
Senast: Snowball
·
Avel Är det bara jag som saknar att bruksprovshingstarna borde göra ett vanligt terrängprov? Jag hade velat se hingstarna hur de reagerar på... 2
Svar
25
· Visningar
2 780
Senast: Snowball
·
E
Avel Ja, som frågan lyder. Hur går man till väga om man så att säga vill "hyra" en livmoder på ett sto för att på så sätt kunna "avla fram...
Svar
4
· Visningar
1 224
Senast: Elemmírë
·
L
Avel Jag skulle vilja att ni berättar allt ni vet om halvblodshingsten Rambo. Funderar på att använda honom till mitt sto nästa år nämligen...
Svar
19
· Visningar
2 091
Senast: Laahra
·
Avel Är det någon som vet nån bra fullblods hingst, eller hingst med mkt fbl i som ger ädla avkommor? Har ett Grannus sto som ger stora lite... 2
Svar
23
· Visningar
2 021
Senast: -Lilla My-
·
Avel Har en 18-årig valack efter Epson (modern okänd härstamning). Han är lugn och fin i all hantering. Hade hovslagare ute härom veckan och...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: pinky
·
Avel Min 1åring som är 14 månader nu är 149 cm i manken och 154 på korset, hon va 146cm på 1års dagen, ganska lika fram och bak. Vad kommer...
Svar
5
· Visningar
1 025
L
Avel Jag funderar på att lägga en ridponnyhingst på mitt halvblodssto nästa år och min förhoppning är att avkomman håller ponnymåttet, alltså... 2
Svar
34
· Visningar
4 699
Senast: theJohanna
·
Avel Vad blev det av honom? Hittar bara 3 föl, alla födda 1997.
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Görel
·
Avel skickade iväg min lilla dam för betäckning för 2 veckor sedan. hon var inte ett dugg intresserad av hingsten. kom på måndag kväll...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: cirkus
·
P
Avel Hej! Jag har en welsh cob som jag skall ställa ut för första gången. Behöver lite hjälp av er som kan! :) Lite frågor! *Vad behöver...
Svar
6
· Visningar
1 736
Senast: anobe
·
M
Avel Finns det någon svensk pintoförening? Har hört olika saker om det men aldrig fått veta säkert? :)
Svar
4
· Visningar
964
Senast: majron
·
S
Avel Jag börjar redan nu leta lite smått efter hingst till nästa år. Det jag letar efter är en dressyr hingst ca 165-170. lite kraftigare...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Sugerfree
·
Avel Vad har Hagens Jaguar lämnat för avkommor? Prestation eller exteriör? Eller båda?
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: Calvaro
·
G
Avel Kommer ni som fått föl 2009 att visa dom? Om jag ska visa min kommer den att vara ca 2 månader, inte så gammal. När chipmärker ni dom...
Svar
4
· Visningar
1 216
Senast: QuickStar
·
Avel Upptäckte igår en liten galla vid hasen på min åring. Den sitter på yttersidan och är mjuk. Ca 1,5x1cm stor. Bör man vara orolig för... 2
Svar
23
· Visningar
5 759
Senast: SeagirlM
·
Avel Reflekterar över att den som skriver in och vill ha hingsttips till sitt varmblodssto blir närmast påhoppad av upprörda människor. Jag... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 806
Senast: -Lilla My-
·
Avel Det skulle vara roligt att få veta vilket BLUP stona har som vi avlar på tycker jag... Tråden riskerar att bli en "glädjetråd" om vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 055
Senast: qsarmor
·
Avel Den här tråden vet jag ärligt talat inte riktigt var den ska placeras, men avel känns på något sätt närmast ämnesområdet... Jag är...
Svar
13
· Visningar
1 571
Senast: svea
·
Avel I de böcker jag läst har det stått olika. Mitt föl var ju svag när han föddes och hade då 37 grader hela första dygnet men efter att han...
Svar
2
· Visningar
7 008
Senast: raiker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka