Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Min 1åring som är 14 månader nu är 149 cm i manken och 154 på korset, hon va 146cm på 1års dagen, ganska lika fram och bak. Vad kommer...
Svar
5
· Visningar
1 025
L
Avel Jag funderar på att lägga en ridponnyhingst på mitt halvblodssto nästa år och min förhoppning är att avkomman håller ponnymåttet, alltså...
2
Svar
34
· Visningar
4 692
Senast: theJohanna
·
Avel Vad blev det av honom? Hittar bara 3 föl, alla födda 1997.
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Görel
·
Avel skickade iväg min lilla dam för betäckning för 2 veckor sedan. hon var inte ett dugg intresserad av hingsten. kom på måndag kväll...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: cirkus
·
P
Avel Hej! Jag har en welsh cob som jag skall ställa ut för första gången. Behöver lite hjälp av er som kan! :) Lite frågor! *Vad behöver...
Svar
6
· Visningar
1 734
Senast: anobe
·
M
Avel Finns det någon svensk pintoförening? Har hört olika saker om det men aldrig fått veta säkert? :)
Svar
4
· Visningar
964
Senast: majron
·
S
Avel Jag börjar redan nu leta lite smått efter hingst till nästa år. Det jag letar efter är en dressyr hingst ca 165-170. lite kraftigare...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Sugerfree
·
Avel Vad har Hagens Jaguar lämnat för avkommor? Prestation eller exteriör? Eller båda?
Svar
4
· Visningar
1 198
Senast: Calvaro
·
G
Avel Kommer ni som fått föl 2009 att visa dom? Om jag ska visa min kommer den att vara ca 2 månader, inte så gammal. När chipmärker ni dom...
Svar
4
· Visningar
1 216
Senast: QuickStar
·
Avel Upptäckte igår en liten galla vid hasen på min åring. Den sitter på yttersidan och är mjuk. Ca 1,5x1cm stor. Bör man vara orolig för...
2
Svar
23
· Visningar
5 758
Senast: SeagirlM
·
Avel Reflekterar över att den som skriver in och vill ha hingsttips till sitt varmblodssto blir närmast påhoppad av upprörda människor. Jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 804
Senast: -Lilla My-
·
Avel Det skulle vara roligt att få veta vilket BLUP stona har som vi avlar på tycker jag... Tråden riskerar att bli en "glädjetråd" om vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 055
Senast: qsarmor
·
Avel Den här tråden vet jag ärligt talat inte riktigt var den ska placeras, men avel känns på något sätt närmast ämnesområdet... Jag är...
Svar
13
· Visningar
1 571
Senast: svea
·
Avel I de böcker jag läst har det stått olika. Mitt föl var ju svag när han föddes och hade då 37 grader hela första dygnet men efter att han...
Svar
2
· Visningar
7 004
Senast: raiker
·
M
Avel Hej! Är det någon här som har erfarenhet av att ett sto blivit mycket förkyld (snuvig och hosta) direkt efter betäckning och trots allt...
2
Svar
20
· Visningar
1 847
Senast: mercedez
·
L
Avel Vet någon om man kan vi sa en ponny i värmland utan att det ska va på blodigt allvar. Jag menar att få den bedömd, han är 3 år och russ...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Equilibrium
·
Avel Jag har ett utländsktnr på en hingst jag vill få fram info om, jag har hittat lite men inget intressant, bara avkommor och födelseår ...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: KickiH
·
S
Avel (Flytta gärna om tråden hamnat fel) Är så väldigt nyfiken på min hästs stam, vad det är för hästar i den, raser, nedärvning...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: Shout Whisper
·
S
Avel Hur går det till egentligen? Är intresserad av en unghäst som jag isåfall skulle vilja få godkänd som hingst. Jag är eg...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: KickiH
·
Svar
37
· Visningar
3 488
Senast: cikoria
·