alla dessa upprörda känslor när någon vill betäcka sin travare

Sv: alla dessa upprörda känslor när någon vill betäcka sin travare

anledningen till att jag tycker traven är olämplig är att i traven är kraften i nedslaget ca 2-2,5 ton medans i galoppen är det 1-1,5 ton, och det säger en hel del om hur mkt mer traven sliter.

och konditionen är ju inte det svåra med distanshästar, det är ju att faktiskt få dem att hålla.

ja det var det. ursäkta glömde skriva det.

Jag har både travare, korsningar (travare/nordsvensk och halvblod/fbl) samt rent fullblod och båda korsningarna är kanonfina, men jag tycker det räcker med 2 raser i sig.
Vad gäller att korsa travarna är jag kluven. Dels för att det är svårt att sälja en travare vidare-

Jag tror folk skulle avråda lika mycket om någon ville avla på ett defekt halvblodssto. Men sådana inlägg är väldigt sällsynta i jämförelse med hur många trådskapare som vill avla på sitt travarsto.

Jag ser inte riktigt varför två onda ting tar ut varandra? Nej, det är inte lämpligt att avla på sjuka, knäppa halvblod. Det är inte heller lämpligt att avla ridhästar på travarston. Jag skulle säga inte antingen eller, utan ingetdera.

Jag har aldrig hört någon föreslå att man borde sälja sin travare och köpa sig ett defekt halvblodssto att ha till avel istället. Det stående tipset brukar väl snarare vara att lägga en travarhingst på stoet om hon har ett avelsvärde i travaveln, eller annars köpa sig en färdig ridhästavkomma?
:bow::bow::bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka