Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Mitt sto gick i år över tiden med över en månad och fick veckan innan fölningen svår fång och fick för det smärtstillande av veterinären...
Svar
4
· Visningar
2 494
Senast: -Lilla My-
·
Avel har inte hört av hur de går för min häst på ett tillfredsställande sätt. var planerat att betäckningen skulle börja i tisdags, om hon...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: TwiggyM
·
Avel Jag är fodervärd på ett sto (betalar allt utom försäkring) och har tagit ett föl, ägaren kommer att betäcka om stoet i sommar med mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 131
Avel Har lite frågor om unghästutställning. Då man visar upp en 2-åring får den ju rosett och poäng och domaren säger vad som är bra och...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: EmblaAsk
·
N
Avel Är det brukligt att man tar ut språngavgift i förskott? Jag har köpt fryst sperma och bara använt en dos i år. Stoet är inte dräktigt...
Svar
6
· Visningar
1 149
Senast: ancan
·
Avel Tanken väcktes av tråden om att återigen har en fölis blivit smittad med Rota på klinik. När jag läste SVA sida om deras plasma efter...
Svar
9
· Visningar
1 227
Senast: dobbis
·
M
Avel Får idag reda på att mitt sto som står hos hingst har vätska i livmodern. Jag är sååååå trött på detta krångelsto så snart ger jag nog...
Svar
12
· Visningar
6 745
Senast: Grandezza
·
Avel Är urkass på det här med avel och kommer antagligen aldrig hålla på med det själv men... Jag har precis köpt en 2åring som har godkänd...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Görel
·
Avel Som rubriken lyder; hur har ni hittat era avelsston? Jag letar själv efter ett sto att avla på (connemara eller hbl) och jag tycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 604
Senast: tabac
·
M
Avel Min åring e akribori mättes på ettårsdagen och är 141.5 cm hög. Mamman är 158 och jag HOPPAS ju att denna dam kanske blir 160 iaf, men...
Svar
15
· Visningar
1 854
Senast: Flippeti
·
Avel En vän till mig har fått ett föl, nu 4 veckor som är rejält hjulbent på ena fram och x-bent på det andra. Någon med erfarenhet...
Svar
17
· Visningar
2 695
Senast: maria_b
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 125
Senast: andover
·
R
Avel Har bekanta som av olika skäl med kort varsel bestämt sig för att betäcka sitt sto. Vill inte skriva ut hela stammen eftersom jag ej har...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: -Lilla My-
·
Avel Mitt ena sto fick föl i maj -08. I februari -09 var avvänjningen klar och han flyttade till lösdrift. Men stoet producerar fortfarande...
Svar
6
· Visningar
1 467
Senast: Lintrollet
·
Avel Jag efterlyser bra läsning för avelsnybörjare - det vill säga oss som vill betäcka för första gången, men inte kan så mycket. Har ni...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: black pearl
·
Avel Ni som är intresserade av eller har frågor om den nyfödda rasen edelbluthaflinger - välkomna till den här tråden! :) Jag känner till...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 617
Senast: Eldfuxen
·
Avel I går kväll hände då det jag alltid fasat för och dessutom mitt framför ögonen på mig, fölis busade runt och skulle smita mellan mamma...
2
Svar
36
· Visningar
9 136
Senast: Rubinola
·
B
Avel Om stoet har hunnit ovoulera innan man har seminerat kan hon bli dräktig ändå? Hur lång tid har man på sig i så fall. Stoet i fråga hade...
Svar
7
· Visningar
1 731
Senast: QuickStar
·
Avel Har funderat lite över detta. Finns det några regler som säger hur länge ett dräktigt sto bör/får ridas innan födsel? Funderar också...
Svar
5
· Visningar
1 554
Senast: Snowball
·
M
Avel Har ett sto som det är tänkt att jag ska betäcka nu i sommar....nästa månad om allt går som det ska. Hon har alltid haft svag/tyst...
Svar
3
· Visningar
1 750
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka