Miroco 718 (HO HO Görel & Crazy)

Sv: Miroco 718 (HO HO Görel & Crazy)

lite knubbig kanske men den hade gått på bete i sommar så det ju förståeligt. Hmm, jag är riktigt sugen på den där faktiskt!

Skäckhingsten Orlando, som själv var hälften engelskt fullblod, har ett flertal ättlingar som lever idag, så det kan ju vara från honom färgen kommer.

:bow: aha!

fast jag är ändå lite nyfiken på mödernet, kan inte begripa att jag inte frågade! antagligen för att det är en valack, det spelar ju ingen roll egentligen om den uppfyller övriga önskningar. Lite andra funderingar vad gäller ston.

Ja den såg trevlig ut.Nätt typ.

Hästen ni pratar om e en mycket trevlig herre;heter Marcello men kallas för "lillen". Har sett honom som unghäst och stod nyligen i samma stall som mitt sto. Har även träffat modern som var mycket trevlig, hon är skäck och är någon sorts irländsk cob sägs det (tinker??) Hur som helst så har han inte gröna papper, MEN är utomordentligt trevlig och fin. Kanonhäst!!!

Mvh
Girlie

åh tackar! Gröna papper på en valack tycker jag är en mindre viktig sak...

:)Miroco stod hos Anette Ovesson i Laxviken Stuteri Salomonbay
hästar med XXXXbay.
Marcellos mamma hette Matilda och såldes till Sollefteå hon var e. ej godkänd
hingst imp irland och morfar var Courbette hon var runt 155 cm och supersnäll.
Marcello hade jag hemma hos mig tills jag sålde min Miroco hingst och snällare unghästar får man leta efter.
Jag blir förvånad att han inte är större än 160 cm.

Fast Pastejja väckte liv i den först och du svarade på hennes fråga så det är nog ingen fara. ;)

och jag ser nu att hon hann före igen!

synd om gammal info ska behöva glömmas bort och någon annan ska leta fakta, ibland recyklar jag även gamla trådar ;).
/U

Han stod inte i Laxviken hela tiden utan på några olika ställen. Är det något speciellt år du undrar över?

Funderade mest på om han stått hos sin uppfödare.. Egentligen funderade jag mest på uppfödaren, känner du till honom Görel, eller någon annan här?
/U

synd om gammal info ska behöva glömmas bort och någon annan ska leta fakta, ibland recyklar jag även gamla trådar ;).
/U

Det kan jag hålla med om, i vissa fall åtminstonde! ;)
Trådar där någon för flera år sedan undrar om hästen verkligen passar i blått täcke känns så där aktuella att ta upp igen...

Han stod i laxviken 1999 och lämnades sedan tillbaks
till ägaren och har inte sett honom gå i avel efter det.
Skulle gärna ha betäckt med honom igen om han varit kvar.
på Stuteri Salomon Bay

**KL**
Gammal tråd, men vart stod Miroco stationerad?
/U

Enligt Ridsports hingstkalendrar fanns Miroco bara på fryst 1991 och 1992,
1994,1995, 1996, 1997 och 1998 stod han i St Mellösa, Närke
1999 stod han på station i Föllinge. 2000 står det att stationen ej är fastställd. 2001 hade det inte inkommit några uppgifter.

:) , jag hade bara varit intresserad av att betäcka om med honom om han hade stått kvar i föllinge (jämtland). Och tror inte han var i avel sedan
har för mig att ägaren var sjuk så han tog inte emot ston för betäckning.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 947
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Jag är fd ägare till en hund med grav separationsångest, den blev värre av kastreringen, innan var den mycket mild och märktes inte så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 152
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka