Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Var på lättare dressyrtävling igår, och där lyckades jag hamna jämte en pratglad tjej i 40 års åldern. Jag känner henne måttligt sedan...
2
Svar
21
· Visningar
3 456
Senast: moiran
·
Avel Till våren är det då äntligen dags att betäcka vårat sto Fackellilja! Född 18juli 2006 e.Topaasch(e.Jazz-Zeoliet) u.Forsythia (36)...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 282
Senast: pastejja
·
Avel Hej! Efter att haft ett uppehåll med avel i några år så är jag tillbaka med ett nytt sto :) Kanske kommer några av er ihåg all otur jag...
Svar
11
· Visningar
1 177
Senast: clownen
·
Avel Om någon kommer för att betäcka sitt sto, och det visar sig att stoet vid ankomsten är till stationen är rejält halt i trav men ohalt i...
Svar
4
· Visningar
1 461
Senast: via
·
Avel Har en fråga ang. registreringsansökan för föl. När brukar ni ta ut id-kontrollant? Finns det någon minsta ålder fölet ska ska vara...
Svar
6
· Visningar
2 253
Senast: gylle
·
Avel Snälla svara snabbt.... Ska egentligen på midsommarfest imorgon. Ute på en ö. Idag har stoet fått vit mjölk istället för genomskinlig...
2
Svar
26
· Visningar
4 574
Senast: Inky
·
Avel Vi har haft lite diskussioner mellan några hingstägare om vilka dagar i brunsten det är bäst att betäcka. Då utgår man att det inte görs...
Svar
8
· Visningar
1 471
Senast: Timpa
·
S
Avel Stämmer det att man inte ska betäcka en skimmel med en annan skimmel? Har hört nån gång att det finns risk för att den får för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 906
Senast: Centaur
·
Avel Kollade en video på denna hingst från Blue horse! Så nyfiken på om någon har sett denna något eller hört något spännande han ser såå...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: sassiball
·
M
Avel Hej! Jag undrar om ni har dräktiga ston tillsammans med vallacker? Blev varnad för att stona kan resorbera om man släpper in dem i...
2
Svar
29
· Visningar
3 098
Senast: mercedez
·
Avel Min ponny är ganska svår att se om hon är brustig eller ej. Vi hade tänkt skicka henne till en hingst i år. Igår när jag tog ut henne i...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Lady
·
Avel Någon som vet nått om Quidam de revell på avelssidan? Om de finns spermer och vad dem kostar och var man får tag på dem? Hörde att han...
Svar
16
· Visningar
1 519
Senast: Moreeeno
·
Avel Jag har funderat lite på det här med semin bland ponnyerna. Hur kommer det sig att det har slagit igenom så stort hos ridponnyerna men...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 943
Senast: Habina
·
S
Avel Har lite funderingar på vad ni tycker att man ska lägga för hingst på ett sto (Gångartsdiplom)e.Nactus ue:Unikum. Stoet är ca. 168cm...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: sazza
·
Avel Har efter mycket om och men bestämt mig för att betäcka mitt sto. Hingstarna det står mellan är Dalwhinnie och Faustinos. Jag har...
Svar
12
· Visningar
1 313
Senast: pastejja
·
Avel Vet någon nått om honom??
2 3
Svar
42
· Visningar
7 570
Senast: Nelle
·
S
Avel Ännu en tråd angående detta :crazy: Jag hade bestämt mig för Lingh till mitt 3-åriga Channonsto, men nu har hans spermakvalitet ju...
2
Svar
27
· Visningar
2 876
Senast: Pisan
·
S
Avel Tja, har ni några tips?
Svar
3
· Visningar
1 585
Senast: Bodil Åslund
·
Avel idag skall jag äntligen skicka iväg min lilla tös till hingsten. hoppas att hon är brunstig, de syns int så bra på henne, men bakbenen...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: vinkelina
·
K
Avel Har ett stort varmblodssto på 170cm som vi letar hingst till. Hon är stor o grov mer som en holsteiner i kroppen än ett vbl. Hon har ok...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 183
Senast: Danaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka