Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Fick föl i morse, allt gick bra. Stod upp snabbt, hittade juver och diade mycket. Har bajsat och kissat. Problemet är att stoet har...
Svar
19
· Visningar
1 945
Senast: Ramona
·
B
Avel Hej! Finns det någon idag levande godkänd hingst som har isabellanlag.Har ett sto som är isabell och där mamman är isabell och vill ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 129
Senast: QuickStar
·
Avel Jag surfar omkring här ganska mycket och ser på flera ställen att det skickas PM fram och tillbaka om hur man gör när man skickar sitt...
Svar
6
· Visningar
1 292
Senast: theJohanna
·
B
Avel Hej, Vi har en 2-arig skack sto. Hon ar nu 147cm. Vad tror ni att hon kommer att slutmatas? Hon ar lite Quarter/Friesan/Clydesdale...
Svar
3
· Visningar
997
Senast: barrow
·
Avel Ska sälja en av unghingstarna som är ett hingstämne. Någon som har gjort det tidigare? Vad ska jag tänka på? Jag vill ju på något sätt...
2
Svar
29
· Visningar
3 212
Senast: gylle
·
Avel Hur brukar fölbrunsten vara i längd jämfört med stoets vanliga brunster? Om mitt sto normat brunstar i 6 dagar, kan jag räkna med att...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Görel
·
G
Avel Vart kan man registrera en stor häst med helt okändhärstamning Skiljer sig det i kostnaden, service mm ?
Svar
3
· Visningar
1 204
Senast: lilluss
·
B
Avel Hej! Har fått för mig att jag ska betäcka några av mina ston i år.Vet att det börjar bli sent men har inte kunnat bestämma mig för...
Svar
12
· Visningar
1 404
Senast: dobbis
·
P
Avel Är det någon som vet någon bra sida där en bra sammanfattning över Tysklands stuterier finns? Jag letar nämligen efter min hästs...
2
Svar
22
· Visningar
7 677
Senast: KickiH
·
Avel Håller på att kolla upp stammen på en häst i min närhet och stöter på lite okända (i min värld) förbund. "Pferdezuchtverband Sachsen...
2
Svar
21
· Visningar
4 416
Senast: vickypicky
·
Avel vet inte om den här tråden hamnade rätt nu, men den får väl flyttas om den är felplacerad. Om man har ett reg. nummer på en hingst...
Svar
16
· Visningar
1 586
Senast: vickypicky
·
Avel Hur kommer det sig att så många halvblod har lösa benbitar?
Svar
1
· Visningar
848
Senast: joh_anna
·
Avel Var inne på ASVH sida och upptäckte ett par ändringar som kan vara viktiga att känna till om ni precis som jag missat dem. Viktigast...
2
Svar
27
· Visningar
2 522
Senast: monell
·
Z
Avel Jag skriver å en kompis vägnar och menar med nedanstående inlägg inget illa mot någon och mitt syfte är absolut inte smutskastning...
2
Svar
24
· Visningar
2 801
Senast: ishbel
·
Avel Är ju inte så haj på detta med avel och linjeavel har ett sto som går svårklass är inte så stor ca 162 super teknink super...
Svar
4
· Visningar
1 155
Senast: theJohanna
·
W
Avel Vi har inget/ingen organ för att kunna sammanföra bra unga hästar ifrån uppfödare - till bra ryttare.:mad: Man upptäcker inte detta...
2
Svar
26
· Visningar
2 225
Senast: shady
·
Avel Vi har nu gett upp försöken med amman. Fölet kommer att få födas upp på mjölkersättning. När jag läser på hinken med ersättning står...
Svar
12
· Visningar
2 217
Senast: Masse
·
C
Avel Jag ar sa himla forbannad och chockad just nu! Nu ar det sa att jag far ett samtal fran stallet att en av kallblodshingstarna har slitit...
Svar
5
· Visningar
1 418
Senast: cutty
·
B
Avel Har på senare tid blivit mycket intresserad av de sk PRE partbredshästarna som är PRE/hbl eller PRE/fbl och tänkte därför kasta ut en...
Svar
16
· Visningar
3 371
Avel Okej fick världens chock idag när jag klev ut i hagen. Min connemaratös har fölat i hagen! Igår särade jag på hästarna då det börjar...
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: Laizita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka