Stuterier i Tyskland

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare plarsson
  • Startdatum Startdatum
Sv: Stuterier i Tyskland

Nu vet jag exakt hur hennes brännmärke ser ut. Det ser ut som Zuchtverband deutscher Pferde (ZfdP), men ta bort de tre fyrkanterna ovanför och lägg till en 1 och en 3 under skölden med rätt så stort mellanrum, som om det skulle vara någonting mer emellan. Någon som vet?

Är brännmärket utan krona betyder det att en eller båda av föräldrarna inte är registrerade i Huvudstamboken.

"Zu b) Fohlen der Besonderen Abteilung eines Zuchtbuches bzw. Fohlen von denen ein Elternteil in der Hauptabteilung und das andere in der Besonderen Abteilung eines Zuchtbuches eingetragen ist, erhalten das Brandzeichen Ritterkreuz ohne Krone"

Sv: Stuterier i Tyskland

hej jag behöver hjälp! håller på och bli galen!! min häst har ett märke på vänster lår..hessen märket sa en expert vetrinär på telefon..är två siffror under..hessen är ett litet avelsförbund i öst tyskland sa han och där borde han finnas..men hur söker man efter det på sidan?
vad betyder siffrorna?någon som kan hjälpa mig söka efter min häst?
=(

Liknande trådar

Avel Är det någon här som äger/har ägt en häst från Ardas stuteri? Hur är hästarna som kommer därifrån? Har de ett bra temperament m.m.?
Svar
1
· Visningar
346
Senast: LadySara
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 852
Senast: Kajsalisa
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
379
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka