Ändringar ASVH av allmän intresse....

Sv: Ändringar ASVH av allmän intresse....

Ah, jag läste bara det andra dokumentet och tolkade det annorlunda, tack för att du redde ut det åt mig! :)

Ska lusläsa det sista dokumentet du länkade till nu så det inte blir fel igen ;)

Jag visste väl att någon skulle ha åsikter...

den söta näsan
Bild.jpg

Men de på läpparna räknas väl inte som snopp utan det måste väl vara vit överläpp ?

Men de på läpparna räknas väl inte som snopp utan det måste väl vara vit överläpp ?

Syftet med mitt inlägg var att tala om att han fått nya tecken på mulen sedan id-kollen. Vad de kallas är väl rätt ovidkommande?

Man får den från hingsthållaren när man betalt allt.

Ja men det har jag gjort för länge sedan, vid 90 dygns dräktighet. Det ända jag har fått är den lilla lappen där man fyller i vad man fått för föl, vilket datum mm. Som man ska skicka in inom en månad.

Kanske jag måste ringa hingsthållaren då???

Jag har bara använt hingstar med levande föl-avgift så jag vet faktiskt inte hur man gör med de andra.

KL
Jag har inte ens fått den lilla lappen att skicka in inom en månad på ena fölet, hon är 5veckor nu...

På det andra ringde jag och frågade och hingstägaren ville då att jag skulle maila in uppgifterna bara.

Skickar du in den lilla lappen - "resultat av betäckning" så får du registreringshandlingarna.

Dock har jag märkt en viss slapphet hos hingsthållarna vad gäller denna lilla lapp. Två av tre har inte kommit i år, utan jag har anmält via mail att fölet har kommit.

Ok då måste jag kontakta hingshållaren. Min fölis är ju snart 11 veckor!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka