Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj
Vad var det för häst?
Sen är det ju bara att titta på alla fel som faktiskt finns på araberna...
Son som betäcker mor blir sällan fel i första generation. Men när sedan den avkomman får fel så brukar allt möjligt kunna dyka upp.
Tyvärr är det svårt att säga utan att ha fått en analys på höet.
Morötter är alltid bra i måttliga mängder
Men vad är 'kontrollera hullet' ?
Tack Undrar förresten om du elelr nån annan vet hur mycket kraftfoder (hippo bas) en dräktig häst ska ha på runt 4 -6 månader? Eller ska hon ha annat foder? Frukt och grönsaker (t.ex morot eller äpple) är väl alltid bra?
I denna tråden är det väl långt från lynchstämning? Jag tycker att det är en trevlig ton och att flera personer verkligen hjälper tjejen och förklarar ord och begrepp på ett sansat och hjälpsamt sätt.
Till dig moontje, hoppas det löser sig på något sätt med din häst. Funderar kring ekonomi, kanske kan du önska ett bidrag av snälla släktingar nu till jul eller kanske be dina föräldrar om veterinär istället för julklappar?
Så behöver du inte vänta tills februari.
I övrigt måste jag säga att det inte är helt okej att ha häst om man inte har pengar till veterinär. Okej att man inte kan köpa den dyraste måttbeställda sadeln, täcken för 3000 kr styck, träna varje vecka eller liknande, men en buffert för vet. vård måste man ha. Alternativt alltid ha tillgång till en summa som motsvarar avlivning, om något skulle hända. Man är enligt lag skyldig att ge sitt djur veterinärvård.
Fortsätt fråga saker, jag och många andra hjälper dig gärna.
Tyvärr är det svårt att säga utan att ha fått en analys på höet.
Morötter är alltid bra i måttliga mängder
Tack så mycket
Det var en bra ide kan iaff fråga mina föräldrar och kanske min mormor.. för har inga släktingar i Sverige.. (förrutom mormor då)..
Om hon skulle behöva avlivas har vi såklart pengar till det, bland annat hovvård får hon också 1 gång per cirka 3 - 4 månader (beroende på årstid), men just det här med dräktighetstest tycker mina föräldrar är lite onödigt, sen undrar jag vad ni menar med att hon måste ha vård, vad kallar ni 'vård' ?
Oj, det är VÄLDIGT sällan det. Varför så långa intervall? Normalt är var 7:e - 8:e vecka, de som växer VÄLDIGT sakta (sällsynt, mycket sällsynt) var 10 - 11:e vecka..
Ang vård, så det jag skulle tro menades var att har man häst måste man ha pengar att betala veterinären med om hästen blir akut sjuk. Och har man de pengarna kan det användas t ex som nu i ditt fall för att dräktighetsundersöka hästen.