Sv: Inavlad = Handikappad?
Fast om du haft henne 4 månader så är det 3 mån, 12 veckor, emellan.. Det är mest troligt för långt.
Som jmf så mina, både oskodda ponnyn och skodda fbl, ligger på fem veckors intervall. Jag har också en rasp (det du menar med fil), men det är ju så mkt mer än bara ta av om det är långt, är vinklar etc, så ponnyn ligger på samma intervall som den skodda, för han behöver den.
Andra har legat på 7 veckorsintervall, någon på 8 v. Längre intervall är sällsynt det blir bra, och en skodd på 12 v intervall är väldigt länge..
Min ponny's hovar växer väldigt långsamma, hon har inga skor heller, vi har själv en 'fil' (heter det så?), så pappa brukar fila hennes hovar när vi märker att de börjar bli lite långa, däremot har jag märkt att Sutina's framhovar växer rätt snabb, hon har skor förresten. För Sutina är 3 -4 månader för länge håller jag med om, men eftersom jag inte har haft henne så länge visste jag inte att hennes hovar skulle växa så snabbt. Hon blev verkad några dagar innan hon kom, sen kom hovslagaren för cirka 1 månad hit igen, så för henne blev det egentligen inte 3 - 4 månader, det var mest till min ponny.
Men dräktighetsundersöka, det är väl inte akut??
Fast om du haft henne 4 månader så är det 3 mån, 12 veckor, emellan.. Det är mest troligt för långt.
Som jmf så mina, både oskodda ponnyn och skodda fbl, ligger på fem veckors intervall. Jag har också en rasp (det du menar med fil), men det är ju så mkt mer än bara ta av om det är långt, är vinklar etc, så ponnyn ligger på samma intervall som den skodda, för han behöver den.
Andra har legat på 7 veckorsintervall, någon på 8 v. Längre intervall är sällsynt det blir bra, och en skodd på 12 v intervall är väldigt länge..