Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Någon som har hans blod här i Sverige, vet någon som har det eller vet om någon Buddenbrockblodad hingst står/finns tillgänglig för...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: KickiH
·
Avel Kopierat från Tidningen Ridsport "De avkommor, efter hingstar med värdebokstav V, som föds efter 2009 års betäckningar ska få gröna...
Svar
9
· Visningar
1 553
Senast: Tindra QRE
·
S
Avel Vad krävs för att få starta en häst i ex 4-årschampionatet? Måste den kvala dit på något vis? Är championaten samma som Breeders? Och är...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Myggan_ox
·
  • Låst
Avel Någon som har lite fakta och någon bild på hingsten Everest 822? Jag har sökt men hittar inget. Någon kanske till och med har en...
2
Svar
26
· Visningar
4 323
Senast: ameo
·
V
Avel någon som vet hur "bra" hans dräcktighets procent är? och någon som sett avkommor efter chacco blue?
Svar
2
· Visningar
1 187
Senast: Witzippa
·
H
Avel Har ett KWPN-sto e Orame u Zuidhorn. Mormors far är Nimmerdor. Har hört att detta är en väldigt!!!!! bra stam. Någon som kan bekräfta...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: prallan
·
Avel En bekant till mig köpte en importerad dansk ponny för tre år sen, utan papper. Vid besiktningen fann man dock två chip, ett svenskt och...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: Asa_S
·
Avel Jag har skrivit i denna tråd tidigare om att jag gärna skulle vilja betäcka mitt sto. Jag har lite frågor som rör sig om kostnad, ålder...
2
Svar
29
· Visningar
2 425
Senast: lillaP
·
G
Avel Hur gammalt bör egentligen fölet vara när man börjar förbereda avvänjningen? (Alltså skiljer fölet och stoet åt en liten stund). Och hur...
2
Svar
26
· Visningar
2 266
Senast: Graman
·
Avel Det är så att vi förra året betäckte vårat sto. Efter mycket krångel med UL gjorde vi blodprov. Det är så att mitt sto verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
1 536
Senast: Presto
·
Avel Någon som vet något om denne hingst? Stam,bild mm? Troligen tysk.
Svar
2
· Visningar
613
Senast: KickiH
·
Avel Det är en hingst som jag blir mer ocgh mer intresserad av. Nu är valer gjort i år och det finns massor av tid kvar till nästa år, och...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: pastejja
·
Avel Detta pga problem med sperman. Info från Blue Hors hemsida http://www.bluehors.net/cms/front_content.php?client=1&lang=3&idart=509
Svar
10
· Visningar
1 597
Senast: Boop
·
Avel Försöker sätta mig in i arabaveln allt mer då jag tyvär (på grund av akutavlivning av min älskade 5-åring) letar häst igen. Mina...
Svar
16
· Visningar
2 511
Senast: EmmiA
·
Avel Jag har ett sto som fölade för 26 dagar sen, och egentligen hade jag inte tänkt betäcka om henne... men det finns många fina hingstar...
Svar
2
· Visningar
1 442
Senast: Girasol
·
M
Avel Vilken skulle ni ha tagit om ni fick välja? Vem är snyggast, har bäst gångarter eller bara är favvon?
Svar
13
· Visningar
2 135
Senast: Millie Trotter
·
T
Avel Undrar om det är någon som vet om det finns någon som föder upp trakhener i Sverige?? Är det någon som har en trakhener till salu...
Svar
3
· Visningar
1 934
Senast: tiefensee
·
C
Avel Är han död? När slutade han gå i avel och hur ungefär blev hans föl? Sköte om ett sto f-89 som var hur snäll som helst men dog 98 pga...
2
Svar
33
· Visningar
5 065
Senast: oki
·
I
Avel Hej allihop. Nu står mitt sto på stationen och ska förmodligen insemineras imorgon och jag är i valet och kvalet med hingstval då mina...
2
Svar
38
· Visningar
3 786
Senast: prallan
·
Avel Fick (äntligen) passet till min -08 idag, tro fan att de har skrivit dit fel namn!! :mad: :confused: De har bytt ut två bokstäver så nu...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?
  • Stora shoppingtråden III