Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Nu vill jag veta allt om denna hingst! & avkommor efter honom! Både positiva & negativa saker! :laugh:
Svar
1
· Visningar
853
Senast: prallan
·
S
Avel Jag har ett sto efter en godkänd hingst. Men som är undan ett sto som har okänd stam. Om jag nu betäcker detta sto med en godkänd...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: Görel
·
M
Avel Så jag är lite smått förvirrad:confused: Idag är den första gången som vi betäckt. Vi hade blivit tillsagda att det skulle gå vilt till...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: pettersborg
·
S
Avel Har 3 eller fyra ston vi skall betäcka till nästa år funderar på hingstar nu (det är väl dax) Har lagt följande hingstar på min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 272
Senast: Rifer
·
L
Avel I går 29/5 23.30 föddes ett rätt stort stoföl här, fullgången. Hade nästan ingen sugreflex. Så kl 02.00 åkt vi till djursjukhuset...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 127
Senast: Sonic76
·
Avel Hej hej! Har en åring med national zenith som morfar. Och allt jag läser är dåliga saker. ;) oturligt nog tror jag många om deras...
Svar
5
· Visningar
1 405
Senast: workahlic
·
Avel Idag på ul konstaterade veterinären att mitt sto inte släppt ägget riktigt som hon ska. Det har istället blivit en blodfylld äggblåsa...
Svar
6
· Visningar
2 134
Senast: Fiorano
·
Y
Avel Detta är något jag verkligen har funderat över... (jag kan ligga i fel forum då är det bara att flytta) I min ringa erfarenhet är det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 070
Senast: cirkus
·
Avel finns det något krav på tex "stamnamn" (stuteri namn?) eller vad de nu kallas i hästvärlden när man ska avla på renrasiga hästar? Tänkte...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: Masse
·
M
Avel Satt på sss:s hemsida och funderade på om jag skulle ta o försöka få nån värdebokstav på mina ponnyer. Jag har ingen erfarenhet av...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: martina
·
Avel Vem vet något om Karakoll? Jag har aldrig hört talas om honom förut (men jag är ingen hingstexpert heller!). Hittade på nätet att han är...
Svar
10
· Visningar
1 902
Senast: workahlic
·
G
Avel Hej! Har en sköthäst som heter Carita och är 33 år gammal. Hennes pappa var arabhingsten Kariba ox. Någon som känner till honom och...
Svar
2
· Visningar
1 523
Senast: Pazuzu
·
Avel Har två ston att betäcka "samtidigt". Hur lång tid behövs mellan varje sto? Hingstens rening menar jag.
Svar
7
· Visningar
5 292
Senast: Nadinesiusiusius
·
Avel Finns det hingstar med silveranlag i svensk avel förutom islandshingstar?
Svar
19
· Visningar
1 553
Senast: Ametist
·
B
Avel Ska betäcka mitt sto och bara undrar med avelsexperterna om TAI = Transportsperma ? :)
Svar
2
· Visningar
718
Senast: lundsbo
·
Avel Skriver för en kompis och hennes sto. Stot födde för några dagar sedan ett välskapt hingstföl. Stot är insiminerat 4 ggr under samma...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 710
Senast: Sonic76
·
Avel Jag köpte ett shettissto i april i år. Nu har det hänt nåt med hennes mage på senaste veckan: den har växt ut som en liten hängmage...
Svar
11
· Visningar
1 620
Senast: Denisflicka
·
Avel Hejsan! Skulle behöva lite hjälp! Det är såhär att jag skaffat ett sto med fin stamtavla men har lite svårt att hitta fakta om...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: Mabuse
·
L
Avel Jag är helt nollad när det gäller avel så därför ber jag er om hjälp att förstå bättre. Om man ska använda semin vad kostar det då? Om...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Lissy-74
·
Avel Har betäckt mitt sto (ponny på naturlig betäckning). Förra brunsten varade 7 dar och hon brunstade om på dag 19 efter sista betäckning...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: dee79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?