Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har ett sto som fölade för 26 dagar sen, och egentligen hade jag inte tänkt betäcka om henne... men det finns många fina hingstar...
Svar
2
· Visningar
1 442
Senast: Girasol
·
M
Avel Vilken skulle ni ha tagit om ni fick välja? Vem är snyggast, har bäst gångarter eller bara är favvon?
Svar
13
· Visningar
2 137
Senast: Millie Trotter
·
T
Avel Undrar om det är någon som vet om det finns någon som föder upp trakhener i Sverige?? Är det någon som har en trakhener till salu...
Svar
3
· Visningar
1 934
Senast: tiefensee
·
C
Avel Är han död? När slutade han gå i avel och hur ungefär blev hans föl? Sköte om ett sto f-89 som var hur snäll som helst men dog 98 pga... 2
Svar
33
· Visningar
5 070
Senast: oki
·
I
Avel Hej allihop. Nu står mitt sto på stationen och ska förmodligen insemineras imorgon och jag är i valet och kvalet med hingstval då mina... 2
Svar
38
· Visningar
3 788
Senast: prallan
·
Avel Fick (äntligen) passet till min -08 idag, tro fan att de har skrivit dit fel namn!! :mad: :confused: De har bytt ut två bokstäver så nu...
Svar
17
· Visningar
1 736
Senast: Equilina
·
H
Avel Nu vill jag veta allt om denna hingst! & avkommor efter honom! Både positiva & negativa saker! :laugh:
Svar
1
· Visningar
856
Senast: prallan
·
S
Avel Jag har ett sto efter en godkänd hingst. Men som är undan ett sto som har okänd stam. Om jag nu betäcker detta sto med en godkänd...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Görel
·
M
Avel Så jag är lite smått förvirrad:confused: Idag är den första gången som vi betäckt. Vi hade blivit tillsagda att det skulle gå vilt till...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: pettersborg
·
S
Avel Har 3 eller fyra ston vi skall betäcka till nästa år funderar på hingstar nu (det är väl dax) Har lagt följande hingstar på min... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 272
Senast: Rifer
·
L
Avel I går 29/5 23.30 föddes ett rätt stort stoföl här, fullgången. Hade nästan ingen sugreflex. Så kl 02.00 åkt vi till djursjukhuset... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 131
Senast: Sonic76
·
Avel Hej hej! Har en åring med national zenith som morfar. Och allt jag läser är dåliga saker. ;) oturligt nog tror jag många om deras...
Svar
5
· Visningar
1 405
Senast: workahlic
·
Avel Idag på ul konstaterade veterinären att mitt sto inte släppt ägget riktigt som hon ska. Det har istället blivit en blodfylld äggblåsa...
Svar
6
· Visningar
2 135
Senast: Fiorano
·
Y
Avel Detta är något jag verkligen har funderat över... (jag kan ligga i fel forum då är det bara att flytta) I min ringa erfarenhet är det... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 071
Senast: cirkus
·
Avel finns det något krav på tex "stamnamn" (stuteri namn?) eller vad de nu kallas i hästvärlden när man ska avla på renrasiga hästar? Tänkte...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: Masse
·
M
Avel Satt på sss:s hemsida och funderade på om jag skulle ta o försöka få nån värdebokstav på mina ponnyer. Jag har ingen erfarenhet av...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: martina
·
Avel Vem vet något om Karakoll? Jag har aldrig hört talas om honom förut (men jag är ingen hingstexpert heller!). Hittade på nätet att han är...
Svar
10
· Visningar
1 903
Senast: workahlic
·
G
Avel Hej! Har en sköthäst som heter Carita och är 33 år gammal. Hennes pappa var arabhingsten Kariba ox. Någon som känner till honom och...
Svar
2
· Visningar
1 523
Senast: Pazuzu
·
Avel Har två ston att betäcka "samtidigt". Hur lång tid behövs mellan varje sto? Hingstens rening menar jag.
Svar
7
· Visningar
5 297
Senast: Nadinesiusiusius
·
Avel Finns det hingstar med silveranlag i svensk avel förutom islandshingstar?
Svar
19
· Visningar
1 560
Senast: Ametist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka