Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Ska betäcka mitt sto och bara undrar med avelsexperterna om TAI = Transportsperma ? :)
Svar
2
· Visningar
719
Senast: lundsbo
·
Avel Skriver för en kompis och hennes sto. Stot födde för några dagar sedan ett välskapt hingstföl. Stot är insiminerat 4 ggr under samma... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 710
Senast: Sonic76
·
Avel Jag köpte ett shettissto i april i år. Nu har det hänt nåt med hennes mage på senaste veckan: den har växt ut som en liten hängmage...
Svar
11
· Visningar
1 621
Senast: Denisflicka
·
Avel Hejsan! Skulle behöva lite hjälp! Det är såhär att jag skaffat ett sto med fin stamtavla men har lite svårt att hitta fakta om...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Mabuse
·
L
Avel Jag är helt nollad när det gäller avel så därför ber jag er om hjälp att förstå bättre. Om man ska använda semin vad kostar det då? Om...
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: Lissy-74
·
Avel Har betäckt mitt sto (ponny på naturlig betäckning). Förra brunsten varade 7 dar och hon brunstade om på dag 19 efter sista betäckning...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: dee79
·
Avel nå, hingsten som jag hade valt, så har flyttat 600 km, kommer att betäcka naturligt, har tyvärr inte möjlighet att åka dit. pluss att...
Svar
10
· Visningar
1 090
Senast: Ametist
·
C
Avel Vilka fryshingstar (hoppning) finns det att köpa per dos? Om jag skulle köpa sperma från en hingst som det inte finns någon importör...
Svar
13
· Visningar
1 013
Senast: QuickStar
·
B
Avel Hej Mitt sto väntar föl nu i juli och jag har börjat fundera på fölpremiering. Kan nån hjälpa mig lite med allt om detta. Gärna om nån...
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: Pisan
·
Avel Finns det någon lista på alla EU-stationer, inte bara i Sverge utan alla stationer som finns?
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Boop
·
S
Avel Hej allihop:) Är det någon som möjligtvis känner till hingsten 4X? Han är troligen pappa till min lilla häst så jag vill gärna veta...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Görel
·
M
Avel Har ett sto e. Gold de Becourt ue Reve D´Elle, båda franska hingstar (SF). Eftersom jag är en nyfiken person vill jag gärna veta mer om...
Svar
1
· Visningar
915
·
S
Avel Har en känsla av att det är några stycken som trots allt kör sina ston utomlands för betäckning. Skulle vara intressant att höra hur ni...
Svar
13
· Visningar
1 423
Senast: martina
·
Avel Jag skulle vilja veta mer om honom, det som verkar vara det mest aktuella jag hittar är att Navarino rids/reds av Michael Klimke. Jag...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: pastejja
·
M
Avel jag vet inte ngt alls om newforest ponnier, det är ju halvblod jag håller på med. Nu sitter jag och tittar på ett pass på en...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: em76
·
  • Låst
Avel När tycker ni jag ska börja fölvaka?? Mitt sto har bara 2 veckor kvar till utsatt datum (förstföderska). Hon började tidigt med att... 2 3
Svar
40
· Visningar
10 148
Senast: QuickStar
·
S
Avel hejsvejs:bump: hoppas ja la tråden rätt...:confused: ...men iallafall-har en unghäst efter Chabloon,men vet inte särskilt mycke om... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 896
·
Avel Hur många dagar efter visad brunst brukar stoet släppa ägget?
Svar
7
· Visningar
2 149
Senast: gylle
·
Avel Någon som vet vad det är för hingst?
Svar
2
· Visningar
737
Senast: cazi
·
S
Avel Hej! Vi tänkte betäcka ett utav våra ston i år och vi fick tips om att Connemara hingsten POETIC JUSTICE RC 81 skulle vara toppen till...
Svar
3
· Visningar
1 459
Senast: tjoffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka