Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är jättenyfiken.... igår började ju Malmöhusläns sitt 3-årstest på Flyinge. Tyvärr får jag inte resultatfilerna från igår att...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
14 804
Senast: kima
·
S
Avel Är det någon som vet hur de nya reglerna för welshhingstarna blir när det gäller hingstarnas mankhöjd? Kommer det vara möjligt för...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: wiw31
·
Avel Någon som vet om resultatet blir bra? När skall det göras och täcker försäkringen? Vad kostar det?
Svar
9
· Visningar
2 628
Senast: Tuvalisan
·
Avel Jag har ett 1års sto som jag vill visa. Kan man visa med navelbråck eller ska man vänta tills hon är 3 år till 3-årstestet och hoppas...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: SeagirlM
·
G
Avel Någon som betäckt med Niklas 916? eller sett någon avkomma? nedärver han sina goda egenskaper? funderar på att använda honom. stoet är...
Svar
6
· Visningar
1 330
Senast: SeagirlM
·
Avel Att jag aldig kan låta bli att....:p Har hittat ett 3 årigt sto som jag tycker varkar intressant. Jag ska INTE köpa häst, men detta...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Behati
·
Avel Håller på att krångla med pass för min lilla tjej. Fick ingen språngsedel så det krånglade en del. Nu sa chipmärkaren att S.H alltid får...
2
Svar
25
· Visningar
2 135
Senast: Tindra QRE
·
Avel Hej! Finns det ngn som vet ngt om denna hingst? Ngn som har avkomma efter honom? Jag vet att han är död, men inte mkt mer. Tack på...
Svar
18
· Visningar
1 315
Senast: carre10
·
Avel Min kompis har en Quarter hingst på inakordering, han är riktigt fin tycker jag (som inte kan nått om Quarter) Han ska tydligen vara...
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: Equilina
·
Avel Ett underbart stoföl föddes kl 01 den 17/5. Hon var pigg som en mört i tre dagar, fick råmjölk, förlossningen gick bra, tarmbecket kom...
Svar
18
· Visningar
3 048
Senast: Boerperd
·
Avel Är det vanligt att PRE hingstar går på naturligt eller finns de vissa som går på semin? Finns det någonstans på nätet där det finns en...
Svar
7
· Visningar
1 864
Senast: Bebben
·
Avel Vi betäckte fyra ston förra året. Alla var dräktiga på 45 dygn. Vid 90 dygn valde vi att dråktighetstesta med blodprov av olika...
Svar
9
· Visningar
1 407
Senast: Boop
·
C
Avel Någon som vet något om Upendo den Holländska ridponnyn som Stuteri Ollie har??
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Carrop
·
Avel Jag har vänt och vridit på vad jag ska betäcka mitt nya sto med och jag får inte till det så det verkligen känns 100% rätt. Haken är att...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 992
Senast: pastejja
·
Avel Blir lite förvånad när jag läser i hingsttråden att ex.vis Brabant i stammen går bort. Nu har jag träffat väldigt få hästar som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 636
Senast: sofia-cecilia
·
M
Avel Hejsan, undrar om man kan ta emot ston för betäckning om man har en hingst som inte har godkända föräldrar eller varit utställd eller...
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: KickiH
·
Avel Vet att det har varit uppe innan, men hittar inte när jag söker. Vilka hingstar för halvblodsavel finns på naturlig betäckning 2009...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 341
Senast: KickiH
·
Avel Här är ju en hel del här inne som har avelshingstar hemma, reagerar era hingstar på stona när det drar ihop sig för fölning ? I så fall...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: Ela
·
Avel Nu kommer många frågor på en gång, jag är nybörjade på det här! Jag har sedan tio år tillbaka ett fantastiskt ponny-sto, korsning...
2
Svar
33
· Visningar
2 353
Senast: QuickStar
·
Avel Har en fölunge som snart är tre veckor gammal. Det är en islandshäst, korrekt i benen annars men jag tycker att hon hänger ovanligt...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: mul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka