Dressyrhingstar med levande fölavgift

Sv: Dressyrhingstar med levande fölavgift

Var hittar du humör i Lodestar :confused::eek:

Han själv är en stor snäll nalle :love: ,det är ju inget i stammen som är känt för att ge svin,snarare tvärtom.
Han blev ju premiehingst i hannover,gjorde ett bruksprov i DK med 839 p av 900 möjliga (35 dagars)
här ser du hans test omdömme.

Land Danmark
Navn BLUE HORS LODESTAR

Bedømmelse 35 dages dressurtest hingste
Avlsforbund DV
Sted Vilhelmsborg
Resultat BESTÅET
Dato 22-10-2008
Rapportvis Træningsbeskrivelse: Hingsten er kun afprøvet i dressurdisciplinen. Hingsten har god ædelyst og god foderudnyttelse. Temperamentet er særdeles godt og ukompliceret med en robust karakter. I den daglige træning arbejder hingsten ret energisk, og er særdeles villig og opmærksom.
Bevægelsen er velbalanceret, smidigt og taktfast i alle 3 gangarter. Hingsten har vist meget tilfredsstillende arbejde i perioden. Konkurrenceegenskaberne i dressur er særdeles gode.
Prøven er bestået i dressurdisciplinen.
Temperament/karakter 10 Ridelighed/manerer (T/D/F) 8.5/8.5/8.5 Skridt (T/D) 8.5/8.5 Trav (T/D) 8/7.5
Galop (T/D) 8/8 Kapacitet gangarter (T/D/F) 8.5/8/8.5 Ridelighed i alt 878.4 Gangarter/kapacitet, dr. i alt 815.9
Gangarter i alt 839.0

Lägger till Lodestars användningsråd för asvh:

Proportionerlig, välbyggd och välbenad hingst med förädlad hannoveransk
härstamning speciellt med avspänt temperament och bra skrittkvalité.
Rekommenderas till de flesta typer av ston för dressyrinriktad avel, speciellt för att förbättra ridbarhet och temperament.

Alltså tror jag inte du behöver oroa dig för temperamentet på den ;)
I övrigt har jag inte så mycket intryck av honom, såg honom på svenska bruks och då gjorde han inte ngt spec intryck på mig, men vad jag förstod var han inte 100% igång då.

tackar för era svar, jag vet inte vart jag fick det ifrån.. Har bara kollat stammen och fick väl lite viljestarka vibbar. Helt ovetenskapligt igen. Jag tycker det verkar vara en superläcker hingst och jag ska komma ihåg honom till nästa gång, men denna gången slår jag till på Zuidenwind. Nu kan jag inte vela mer. Hermes kommer jag också fortsätta att hplla koll på. han är fortfarande fantastiskt vacker, men jag oroar mig lite för storleken trots allt, iallafall än så länge, fast egentligen vet en del av mig att det nog skulle bli ganska bra.
/U

Av dem hingstar som du har radat upp, röstar jag helt klart för Hermes (och det är inte bara för att jag har sett honom flyta runt i hagen i drömtrav! Jag tycker han verkar ha många positiva sidor). Heja Hermes! :)

Av dem hingstar som du har radat upp, röstar jag helt klart för Hermes (och det är inte bara för att jag har sett honom flyta runt i hagen i drömtrav! Jag tycker han verkar ha många positiva sidor). Heja Hermes! :)

Jag fegade på Hermes i år men jag tror faktiskt att han hade varit kanon till mitt andra sto som är modell ganska rejäl och har fått 2 avkommor varav en är stor och den andra verkar bli stor.
Sparar Hermes till ett annat tillfälle. Otroligt vacker! Hoppas att han får många fina ston i år.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 320
Senast: Masse
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 732
Senast: pastejja
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 715
Senast: Blyger
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?