Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ska betäcka mitt sto snart.Mitt sto började visa "tendens" till brunst i fredags. Var och tränade för hingstens ägare på lördagen som...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: cirkus
·
Avel ....vad sägs om denna kombination? Positivt - negativt?
Svar
3
· Visningar
795
Senast: LucyShow
·
N
Avel La in ett sto på ammajouren då hennes föl var dött vid födseln och reflekterade då över att det var förhållandevis många ammor anmälda...
2
Svar
30
· Visningar
4 078
Senast: Tindra QRE
·
T
Avel Jag ska ställa ut min lilla 2åriga Welsh Hingst till sommaren. Men eftersom han är så liten i huvudet kan jag inte ha slt ponny på...
Svar
12
· Visningar
1 403
Senast: Tesa_r
·
Avel Vill ha massa info om bra, trevliga, exteriört korrekta avelslinjer Welsh Mountain... Är inte så insatt i rasen...men vill veta så...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 462
Senast: indis
·
Avel Från Ridehesten: "Dansk Varmblodshingsten Blue Hors Hertug DVE 700 døde lørdags sidst på eftermiddagen i skridtmaskinen på Søholt...
Svar
7
· Visningar
1 581
Senast: ann80
·
T
Avel Nu finns det ju en massa med mycket längre erfarenhet på denna sida och som kanske har mer info om de olika avelsförbunden(heter det ens...
Svar
11
· Visningar
1 159
·
Avel Den här hingsten hittar jag inte så mycket mer om än att han är e. Gaspari och tävlat Svår dressyr. Lämnade han några spännande...
2
Svar
20
· Visningar
4 068
Senast: Görel
·
Avel Vi funderar seriöst på att betäcka vårat arabsto med en ponny i år. Vi hoppas få fram en trevlig ridponny helst D. Stoet är drygt...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: kicket
·
Avel Jag har läst igenom de flesta brunst-trådarna (fanns en hel del..), och hoppas att jag inte missat något som tar upp det här.. Jag...
Svar
4
· Visningar
838
·
Avel Ja, jag skulle alltså vilja ha lite hjälp från er som kan. Först lite bakgrundsinfo så att ni förstår varför jag är så sent ute. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 435
Senast: Mitrolle
·
Avel Började sitta och fundera, en konversation på seminstationen i somras dök upp i huvudet. Jag berättade för seminvet att stoet blev...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: SeagirlM
·
Avel Jag har ett WM sto och funderar på att betäcka henne med en arabhingst runt 150 cm. Va tror ni är det för stor skillnad? Stoet har haft...
Svar
14
· Visningar
1 410
Senast: poloplayer
·
B
Avel Vad tycker ni är bäst för stoet. Att låta henne gå med hingsten i hagen utan att bli störda av oss eller ska man handbetäcka...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Mitrolle
·
Avel Ni som är vana föl och unghästar: Från och med vilken ålder är det lämpligt att låta den unga hästen ha fri tillgång på salt via...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: Naghero
·
Avel Den danska Holsteiner hingsten avled i måndags i sviterna efter en kolikoperation. Han blev 18 år och har 860 reg.avkommer i DK R I...
Svar
2
· Visningar
1 193
Senast: Northern
·
M
Avel Hej, Är det någon som har lite mer information om Niveau förutom det som står på hans hemsida och på Flyinges? Jag storm förtjust i...
2
Svar
36
· Visningar
4 905
Senast: Girasol
·
Avel Har ni någon erfarenhet av avkommor till Felix? Hur är de att rida/sköta mm?
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: Daredevil
·
A
Avel Hejsan! Vad tycker Ni om dessa hingstar? Har Ni erfarenheter med dem? Royal Dance kan jag inte ens hitta nån video/dvd på. Skulle...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: Fiorano
·
M
Avel Kan ett sto som mist sitt föl för en månad sedan få igång mjölkproduktionen igen till ett nyfött föl? Tacksam för snabba svar.
Svar
2
· Visningar
754
Senast: millec
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka