Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Blir lite förvånad när jag läser i hingsttråden att ex.vis Brabant i stammen går bort. Nu har jag träffat väldigt få hästar som har... 2
Svar
39
· Visningar
5 644
Senast: sofia-cecilia
·
M
Avel Hejsan, undrar om man kan ta emot ston för betäckning om man har en hingst som inte har godkända föräldrar eller varit utställd eller...
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: KickiH
·
Avel Vet att det har varit uppe innan, men hittar inte när jag söker. Vilka hingstar för halvblodsavel finns på naturlig betäckning 2009... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 344
Senast: KickiH
·
Avel Här är ju en hel del här inne som har avelshingstar hemma, reagerar era hingstar på stona när det drar ihop sig för fölning ? I så fall...
Svar
7
· Visningar
1 123
Senast: Ela
·
Avel Nu kommer många frågor på en gång, jag är nybörjade på det här! Jag har sedan tio år tillbaka ett fantastiskt ponny-sto, korsning... 2
Svar
33
· Visningar
2 353
Senast: QuickStar
·
Avel Har en fölunge som snart är tre veckor gammal. Det är en islandshäst, korrekt i benen annars men jag tycker att hon hänger ovanligt...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: mul
·
Avel Ska betäcka mitt sto snart.Mitt sto började visa "tendens" till brunst i fredags. Var och tränade för hingstens ägare på lördagen som...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: cirkus
·
Avel ....vad sägs om denna kombination? Positivt - negativt?
Svar
3
· Visningar
795
Senast: LucyShow
·
N
Avel La in ett sto på ammajouren då hennes föl var dött vid födseln och reflekterade då över att det var förhållandevis många ammor anmälda... 2
Svar
30
· Visningar
4 080
Senast: Tindra QRE
·
T
Avel Jag ska ställa ut min lilla 2åriga Welsh Hingst till sommaren. Men eftersom han är så liten i huvudet kan jag inte ha slt ponny på...
Svar
12
· Visningar
1 404
Senast: Tesa_r
·
Avel Vill ha massa info om bra, trevliga, exteriört korrekta avelslinjer Welsh Mountain... Är inte så insatt i rasen...men vill veta så... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 472
Senast: indis
·
Avel Från Ridehesten: "Dansk Varmblodshingsten Blue Hors Hertug DVE 700 døde lørdags sidst på eftermiddagen i skridtmaskinen på Søholt...
Svar
7
· Visningar
1 589
Senast: ann80
·
T
Avel Nu finns det ju en massa med mycket längre erfarenhet på denna sida och som kanske har mer info om de olika avelsförbunden(heter det ens...
Svar
11
· Visningar
1 159
·
Avel Den här hingsten hittar jag inte så mycket mer om än att han är e. Gaspari och tävlat Svår dressyr. Lämnade han några spännande... 2
Svar
20
· Visningar
4 071
Senast: Görel
·
Avel Vi funderar seriöst på att betäcka vårat arabsto med en ponny i år. Vi hoppas få fram en trevlig ridponny helst D. Stoet är drygt...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: kicket
·
Avel Jag har läst igenom de flesta brunst-trådarna (fanns en hel del..), och hoppas att jag inte missat något som tar upp det här.. Jag...
Svar
4
· Visningar
839
·
Avel Ja, jag skulle alltså vilja ha lite hjälp från er som kan. Först lite bakgrundsinfo så att ni förstår varför jag är så sent ute. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 435
Senast: Mitrolle
·
Avel Började sitta och fundera, en konversation på seminstationen i somras dök upp i huvudet. Jag berättade för seminvet att stoet blev...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: SeagirlM
·
Avel Jag har ett WM sto och funderar på att betäcka henne med en arabhingst runt 150 cm. Va tror ni är det för stor skillnad? Stoet har haft...
Svar
14
· Visningar
1 410
Senast: poloplayer
·
B
Avel Vad tycker ni är bäst för stoet. Att låta henne gå med hingsten i hagen utan att bli störda av oss eller ska man handbetäcka...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka