Welsh Mountain..bra linjer

Sv: Welsh Mountain..bra linjer

Ja, han är fux! Han har en mycket bred bläs och tre vita "fötter". Han blir 2 år nästa år. Uppfödaren (Anne Karlsson) har en helsyster till min Chaplin som hon skulle behålla, hon är mörkbrun med mkt vita tecken.
Hur ser din häst ut? Lägg gärna ut en bild!

Förlåt...du skrev ju att din häst var svart med bläs...

Exteriört så har du underlag för statistik för exteriörpretstaion på Jennys sida. Hon brukar vara duktig på att fylla i vilka som blivit guldbelönade, diplom, stambokförda osv.

Jag fyller inte på med guldponnyer längre, hinner inte gå igenom allt. Men diplom, stambokförda/kvalitetsbok och diplom från treårstest fyller jag i allt eftersom.

Tycker att det är kanon att det finns en hingsstida. Jag har tittat mycket på den. Tycker även att din hemsida är helt kanon och vilka bilder !!!!

Jag fyller inte på med guldponnyer längre, hinner inte gå igenom allt. Men diplom, stambokförda/kvalitetsbok och diplom från treårstest fyller jag i allt eftersom.

Tack för din hingstsida, moflo..den är guld värd, utan den vet jag inte hur man ska få info. om hingstarna:bow:

Du har inte fyllt i på Rimskijs sida att N.Candrah har fått gångartsdiplom :cry:
Se till att bli arbetslös så du hinner uppdatera hemsidan:angel:

Du har inte fyllt i på Rimskijs sida att N.Candrah har fått gångartsdiplom :cry:
Se till att bli arbetslös så du hinner uppdatera hemsidan:angel:

Menar du från kvalitets? För jag tror jag har fyllt i allt från treårstest tom. 2007.... däremot har jag inte uppdaterat kvalitets-diplomen på något år, så det beror nog på det. En dag med lite att göra skall jag ta tag i det!

Idag har jag iaf lagt ut alla kvalitetsbokförda döttrar 2007. Alltid något kanske.

Hej
Jag köpte förra vintern en fin welsh mountain. Hon är efter Molstabergs Molnet undan Bell Fleuri (E Laeryds Domenic). Molstabergs Molnet är också efter denne Laeryds Domenic. Hon var vid köpet dräktig med en arabhingst. Hon fick en jättefin hingstunge i somras som kan bli riktigt bra! Vad jag förstår så har hon bara lämnat klass1- fölungar, och hon är ombetäckt med Moondeligth Idefix, för föl nu till sommaren. Han representerar en vad jag förstår "lite äldre typ" av welsh mountain som jag gillar starkt, och som passar mitt stos utseende också.
Som individ är hon fantastisk. Himmelskt snäll och god! Alla mina ostyriga ungar har kul med henne(13,7,5 och 2 år). Bästa hästen i världen helt enkelt!
/Ulrica

jag håller på med welsh mountain avel , jag älskar dom för att dom är hetlevrade och hela tiden på alerten väldigt lätt lärda . welsh mountain är en blandnig mellan vanlih welsh och arab om jag inte minns fel dom härstammar iaf i från bergen i weles(kan ej stava de) "stam fadern" heter doll starligth vet ej mkt om honom men han är väldigt vacker:) det finns två olika WM "sorter" stepp ponnyn som är den lite ädlare och bergs ponnyn som är den grövre modellen.
jag tycker att twyford linjerna är väldigt bra dom får de heta i sig och blir oftast väldigt duktiga i både hppnig och dressyr.
min favorit hingst är ekbäckens sponken :) vet inte om detta gav svart på några frågor men :P om du vill veta nått så kan du pm:a så svarar jag dig :)

Senast ändrad:

Hej
Jag köpte förra vintern en fin welsh mountain. Hon är efter Molstabergs Molnet undan Bell Fleuri (E Laeryds Domenic). Molstabergs Molnet är också efter denne Laeryds Domenic. Hon var vid köpet dräktig med en arabhingst. Hon fick en jättefin hingstunge i somras som kan bli riktigt bra! Vad jag förstår så har hon bara lämnat klass1- fölungar, och hon är ombetäckt med Moondeligth Idefix, för föl nu till sommaren. Han representerar en vad jag förstår "lite äldre typ" av welsh mountain som jag gillar starkt, och som passar mitt stos utseende också.
Som individ är hon fantastisk. Himmelskt snäll och god! Alla mina ostyriga ungar har kul med henne(13,7,5 och 2 år). Bästa hästen i världen helt enkelt!
/Ulrica

Vad kul!
Jag har också ett sto som är betäckt med Moondelight Idefix!
Jag tror att de stod på Grevagården samtidigt. Vet du om de är fler ston än våra som är betäckta med honom?
Är ditt sto visat? Vad fick hon för poäng i sådana fall?

Jag har ett sto föl efter Lanners Blackberry och väntar ytterligare ett föl efter honom i år.

Saga är iaf en väldigt trevlig häst med bra steg och temprament.

Några hingstar som jag skulle vilja veta mer om är Twyford Newsflash, hur vanliga är de linjerna i sverige?

Skulle även vilja veta mer om hingsten Brierdens Toryn. Någon som vet hur många avkommor han har ??

Några hingstar som jag skulle vilja veta mer om är Twyford Newsflash, hur vanliga är de linjerna i sverige?

Ur samma blodslinje kommer t ex hingsten Twyford Nolan RWM 39 (död sedan ett antal år tillbaka) och Twyford Nimble RWM 361 (prem ELIT). Nolan blev bl a på Snäckarve stuteri far till ett gäng föl. Nimble är mor till flertalet ston med avelsdiplom och tävlande ponnyer. En av avkommorna med avelsdiplom är min Ekbäckens Nypon RWM 488 (e.Molstabergs Sandstorm RWM 31) som i år väntar sitt tionde föl och precis som sin mor är prem ELIT. Twyfords N-linje är representerad i hela världen i enligt mig lagom mängd!

Jo de vet jag :) Men jag vill veta hur vanlig linje det är i sverige.

Licencierade hingsten Briolen Sofren är efter Twyford Newsflash.
Se under swf:s hingstlista för mer info om Sofren

Jo jag vet de, jag har betäckt ett av mina arabston med honom och skulle vilja veta lite mer om hans stam.

Appropå dansk avel har vi ägt en underbar liten filur efter den danske hingsten Aladdin WMH 100 som kommer från Coed Coch linjen.

http://www.marik.dk/UK-index.htm

Det var en helt fantastisk liten ponny på alla sätt och vis. Sonen tröttnade tyvärr så ponnyn är såld nu.

Skulle även vilja veta mer om hingsten Brierdens Toryn. Någon som vet hur många avkommor han har ??

Nej, men jag har ett sto efter han o så har du ju Rosinas Last Storm..två mycket snygga avkommor:love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: grodan21
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 084
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
24 182
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 342
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?