Är hon möjligtvis från Uppsala? De jag känt som också var speciella kom därifrån.
Haha, nej hon är från Stjärnviks katteri, uppfödare är Sara Mitzeus. Däremot kan hon mycket väl ha linjer därifrån.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är hon möjligtvis från Uppsala? De jag känt som också var speciella kom därifrån.
Jag pratade med en siamesuppfödare på en utställning förra året, hon sa samma sak. Enligt henne skulle hon enbart haft hankatter om det inte var för uppfödningen, de är så mycket medgörligare honorna har åsikter om allt... vilket även stämmer in på mina huskatterHankatt
Jag har en ras som är väldigt snäll och okomplicerad men hanen är så otroligt mycket enklare än tjejerna
De har åsikter om väldigt mycket, han är mer chill och alltid nöjd
Men jag tycker ju om honor…Hankatt
Jag har en ras som är väldigt snäll och okomplicerad men hanen är så otroligt mycket enklare än tjejerna
De har åsikter om väldigt mycket, han är mer chill och alltid nöjd
Men jag tycker ju om honor…
Skaffa honor ändå men räkna med att förhandla och bli fullständigt kattägdMen jag tycker ju om honor…
Enda honan jag haft med "Megarahumör" var min Myra som omplacerades för 1,5 år sedan. Alla andra honkatter har varit allt från min första siames som alltid ville ligga i famnen och satte tassen i bröstet och skrek om jag skulle resa mig upp till nuvarande som springer runt fötterna och vill sova under täcket men är inte lika på. Ingen av dem har varit skarp, förutom Myran då.Men jag tycker ju om honor…
Det är absolut en aspekt jag behöver ta med i beräkningen, i och med ett litet barn. För min egen del spelar det väl mindre roll, men är väl en fördel om barnet kan klappa katten utan att bli attackerad.
Enda honan jag haft med "Megarahumör" var min Myra som omplacerades för 1,5 år sedan. Alla andra honkatter har varit allt från min första siames som alltid ville ligga i famnen och satte tassen i bröstet och skrek om jag skulle resa mig upp till nuvarande som springer runt fötterna och vill sova under täcket men är inte lika på. Ingen av dem har varit skarp, förutom Myran då.
Nu är hon en katt beskrivning
Jag har en oriental. Brukar kalla honom för silkestass, för det finns inte på kartan att han skulle ta till varken klor eller tänder. Inga som helst problem ihop med litet barn. Fantastisk katt!Det är absolut en aspekt jag behöver ta med i beräkningen, i och med ett litet barn. För min egen del spelar det väl mindre roll, men är väl en fördel om barnet kan klappa katten utan att bli attackerad.
Jag kan inget om siames eller burma men tycker vår abessinier är världens bästaVad skulle ni säga är de främsta skillnaderna mellan siames, burma och abessinier?
De där med olika linjer och hur de kan få stort genomslag både vad gäller typ och humör är intressant. @Sassy vet mycket mer än jag.
Det är en av de stora fördelarna med raskatter att man vet vad man får både vad gäller temperament och kropp.
Jag är ju mer än partisk men aby/somali är enligt mig perfekta. Kom hem till mig och träffa hydet så är du såld sen.Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa?
Är egentligen hundmänniska, men som det ser ut nu kommer inte hund bli aktuellt på ett bra tag. Haft bondkatt en gång tidigare i livet, som lärde sig ”sitt” på några månader.
Men jag vill bidra till bra avel och ha lämplig innekatt då jag inte kommer bo så det är vettigt att ha katten ute (villaområde). Hus med inglasad altan, så tänker mig att man borde kunna näta in vissa fönster/dörrar där och öppna upp för lite ”utevistelse”?
Jag är lite småkär i siameser, men tycker väl inte det ”moderna”(?) utseendet med enorma öron som står rätt ut mot sidorna är så tilltalande och vet inte hur lätt det är att hitta siameser av mer ”äldre”(?) modell? Annars kanske det finns andra orientaler som är lämpligare?
Har begränsad kunskap om raser men uppskattar lättare/slankare typer och korthår framför långhår. Bra om det inte är en alltför aktiv ras eftersom den/de (har förstått att vissa raser vill vara minst två, t.ex siameser) är tänkta att bo inne. Men är inte heller ute efter en ”soffprydnad”.
Jobbar hemifrån, men åker iväg och jobbar på annan ort ca två dagar varannan vecka, är det något som funkar, att de då bara får tillsyn och mat ett par gånger de dagarna? Och finns det i så fall raser som klarar det bättre än andra, alt. att de då bör vara två? Är det inte lämpligt alls skaffar jag såklart inte katt så länge min jobbsituation ser ut så.
Så, vad finns det för raser som kan tänkas trivas med det livet och stämmer in på önskemålen?