Welsh Mountain..bra linjer

Sv: Welsh Mountain..bra linjer

Skulle även vilja veta mer om hingsten Brierdens Toryn. Någon som vet hur många avkommor han har ??
Brierdene Toryn har drøyt 40 registrerte avkom i Norge. Du finner en oversikt her: Brierdene Toryn. På noen av dem finner du også utstillingsomtaler.
Hans mest kjente avkom er nok Rosinas Last Storm:
1305219215_0cefee6386.jpg

~Nina i Norge~

Min är visad och stambokförd med 40 p. Underbart fin!

det finns två olika WM "sorter" stepp ponnyn som är den lite ädlare och bergs ponnyn som är den grövre modellen.

Kan du säga några linjer som tillhör vilken "typ" av WM?

*nyfiken*

Mitt sto heter Skyborne Miss Melody

e. Heniarth Mr Milligan RWM 57
u. Twyford Morgana RWM 538

Ja tanken va ju att hon skulle få föl den 5april, men ser inte ut som hon tänkt detsamma :smirk:

Så vi får prova igen.. men svaret blir ju då ja.

KL

Jag är inte så insatt i stammar och mera, men jag har ett WM sto, import från England, vi ska ställa ut henne nu i sommar. Uppfödarna hade nog hoppats på att hon skulle blivit skimmel, då båda hennes föräldrar är det.

Men vet någon om hon har bra stam?

e.Scrafton Neptune ee.Twyford Gendarme
u.Scrafton Primavera ue.Weston Best Man

Hon har två föl efter Penboeth Raffles och ett föl efter Molstabergs Molnet.

KL

Jag är inte så insatt i stammar och mera, men jag har ett WM sto, import från England, vi ska ställa ut henne nu i sommar. Uppfödarna hade nog hoppats på att hon skulle blivit skimmel, då båda hennes föräldrar är det.

Men vet någon om hon har bra stam?

e.Scrafton Neptune ee.Twyford Gendarme
u.Scrafton Primavera ue.Weston Best Man

Hon har två föl efter Penboeth Raffles och ett föl efter Molstabergs Molnet.

va blev hon för färg då?

hon hade fin härstamnig på mammans sida fans både cc madog och clan pip. båda två är riktigt fina hingstar med topp stam cc madog pappa coed coch Glyndwr regerar hingst linjen i sverige ,

i pappan hade du en del twyford blod men även coed coch Glyndwr
så hon har väldigt bra stam.

va har hon för poäng?
va heter hon?:D

Oj, vad glad jag blev nu!! Hon heter Scrafton Presto och är mörkbrun. Hon har som sagt två föl efter Penboeth Raffles, det första fölet är en valack som har väldigt bra reslutat på utställningar. Det andra fölet blev ett sto, helt underbart. Otrolig hoppare och underbart psyke, har tyvärr inte fått chansen att visa upp sig.

Fölet efter Molstabergs Molnet blev också helt underbart, men bor nu på en 4h-gård.

Jag kan lägga ut lite bilder på Presto så får ni säga vad ni tycker? Jag vet inget om linjer osv. så ni får gärna lära mig lite och säga hur ni tycker Presto är.

Jag vet inte vad hon har för poäng. Jag köpte henne för ett år sen, betäckte henne så jag vågade inte åka på några utställningar för jag var rädd om fölet (tyvärr blev det inget ändå). Dessutom är jag alldeles för feg för att våga ställa ut henne, tänk om jag springer åt fel håll eller nått :p.

Hon ska troligtvis betäckas om i sommar. Så om det finns någon tidigt utställning kanske jag ställer ut henne, förutsatt att någon annan har lust att visa henne :o:p

Har inte så bra bilder på denna datorn, men här kommer lite:

(med showglans som ni kanske ser :p)
12394551.jpg

19122099.jpg

20911567.jpg

17895968.jpg

Är det bra bilder? eller vill ni ha från andra vinklar och kanske lite fler utan utrustning eller i rörelse? Säg till så skyndar jag mig att ta fler kort! : )

Tack på förhand !

Senast ändrad:

Hej
Jag köpte förra vintern en fin welsh mountain. Hon är efter Molstabergs Molnet undan Bell Fleuri (E Laeryds Domenic). Molstabergs Molnet är också efter denne Laeryds Domenic. Hon var vid köpet dräktig med en arabhingst. Hon fick en jättefin hingstunge i somras som kan bli riktigt bra! Vad jag förstår så har hon bara lämnat klass1- fölungar, och hon är ombetäckt med Moondeligth Idefix, för föl nu till sommaren. Han representerar en vad jag förstår "lite äldre typ" av welsh mountain som jag gillar starkt, och som passar mitt stos utseende också.
Som individ är hon fantastisk. Himmelskt snäll och god! Alla mina ostyriga ungar har kul med henne(13,7,5 och 2 år). Bästa hästen i världen helt enkelt!
/Ulrica

Jag blev så nyfiken på vad ditt sto heter?...jag äger Bell Fleuri, hade varit jättekul att se bild på avkomman!
/Jenny

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: grodan21
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 084
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
24 179
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 342
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?