Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Om man skulle köpa en rysk trakehner (t ex importera själv) - finns det något sätt att få den grönpapprad i Sverige? Måste man då...
Svar
14
· Visningar
2 084
Senast: KickiH
·
P
Avel Hej. Jag funderar på att betäcka mitt sto, för att hon är så otroligt trevlig och jag skulle absolut villja ha ett föl efter henne...
Svar
9
· Visningar
1 233
Senast: Görel
·
Avel Någon som har eller har sett en avkomma efter någon av ovanstående hingstar? Berätta och lägg gärna in en bild! Jag väljer mellan dessa...
Svar
10
· Visningar
1 808
Avel Fick min lillkille avritad och chippad i förra veckan, men döm av min förvåning när vet, tillilka ID-kontrollant, bestämt vill regga...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
15 036
Senast: Equilina
·
E
Avel Hur gammal ska en islandshingst vara vid första betäckningen?
Svar
1
· Visningar
909
Senast: em76
·
L
Avel Jag har ett sto som ska till seminstation i slutet på juni. Då detta blir det allra första stoet jag skall betäcka så är jag såklart...
Svar
11
· Visningar
1 066
Senast: Lantlolla
·
Avel Vilken färg på passet får halvblodsfölen som är födda i år, efter tex hingstarna Careme och Optic, som ej fick sitt godkännande förlängt...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: maria_b
·
Avel Någon som vet något om detta?? Min häst har haft kraftig värk i bäckenet eller hur jag ska förklara det. Hon har sista veckan dragit upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 954
Senast: Bewildered
·
Avel Vad vågar man använda för produkter mot mygg och knott på ett sto som går med föl? Nu är mitt sto väldigt bitet vid juvret. Men vad...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: Nojsan
·
Avel Plockade två stora feta fästingar på Wincent igår, vi brukar inte ha så mkt problem med fästingar på hästarna iom att vi inte har buskar...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: lundsbo
·
T
Avel Hej!:) Jag har ett sto som är beräknad till nedkomst mitten av juni, men har börjat läcka lite, när hon rör sig! Eftersom man blir lite...
2
Svar
25
· Visningar
5 532
Senast: monell
·
Avel Hej, Jag har sedan några månader tillbaka köpt ett Danskt varmblod i Norge med pass. Jag har nu kommit en bit i beslutet att faktiskt...
2
Svar
39
· Visningar
4 797
Senast: Diplomaten
·
Avel Natten till den 25:e Februari så hade mitt sto nattligt besök i hagen av en främmande hingst (av annan ras så klart) :mad: När dom som...
Svar
6
· Visningar
1 384
Avel Funderar på att betäcka mitt fullblodssto med en halvblodshingst för att på så sätt förhoppningsvis få fram en bra fälttävlanshäst...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: quintess
·
S
Avel Har en häst på G med denna stam: e. Riccione - Prestige Pilot vill främst veta mer om Prestige Pilot, men gärna även om Riccione.
Svar
3
· Visningar
1 331
Senast: __Stilett__
·
Avel Jag sitter här och funderar och behöver bollplank! Förra året fick mitt sto ett sto föl på dygn 332, allt enligt skolboken - att stoet...
2
Svar
22
· Visningar
3 083
Senast: QuickStar
·
L
Avel Jag kommer inte att betäcka mitt sto på ett par år nu men är sugen på att testa på ridponnyvärlden. Mitt sto är inget stort sto men hon...
Svar
2
· Visningar
1 416
Senast: Dalatjej
·
Avel hade tänkt betäcka min lilla dam nu i vår. men hon börjar ju aldrig brunsta. sist ja märkt nått va i februari, sen ingenting. är...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: CK
·
Avel Vet inte om tråden ligger rätt men om den inte gör det så får moderator flytta den. Jag undrar om erfarenheter kring lösa benbitar och...
Svar
3
· Visningar
1 937
Senast: QuickStar
·
Avel Jag betäckte mitt sto förr sommaren och hon blev tyvärr inte dräktig. Har hört i efterhand att den hingsten vi valde inte passade mitt...
Svar
15
· Visningar
3 408
Senast: Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?
  • Valp 2025