Sv: Bäckenlossning??
Oh, jag är så ledsen att jag inte läste detta förrän idag. Kanske hade jag haft något som funkat för er, delar med mig i alla fall om det händer någon annan något liknande...
Mitt dräktiga sto opererades för bihåleinflammation vid jul och allt gick bra. Hon tog dock tid på sig att resa sig och när hon kom upp så hade hon fruktansvärt ont. Hoppade runt på 3 ben i boxen tills hon stöp
Så fort hon kom upp gjorde hon likadant. eftersom hon stod på klinik fick hon all smärtlindring de vågade ge, var även i kontakt med Ulltuna bara för att konstatera att de inte hade mer att ge. Visade sig att hon hade fått en nervskada och nu hade muskeldegenerering pga av detta.
Efter 2 dygn utan någon förbättring hittade min underbara vet. en artikel på nätet om ett sto som hade haft liknande smärtor efter fång och som de hade gett epilepsimedicin för att bryta kramperna/smärtan. Det stoet hade också varit dräktigt och blivit frisk OCH fött ett friskt föl.
Vi gav ovan nämda medicin (billigt!!!) och efter 12 h märktes en markant skillnad och efter 1 v var hon helt fri från smärta. Jag fick hem henne efter 3 dgr då var hon bra nog att transportera.
Verkar som om din haft samma sak fast tryck inifrån istället för utifrån. Förloppet med att hon inte längre mjölkade tyder också på muskeldegeneration. Togs några blodprov?
Kan säga att min överlevde pga att hon var i väldigt gott hull innan så hon hade lite att ta av, för det var inte mkt kvar av henne efter de här 3 dagarna. Hon är högdräktig nu och so far, so good!