Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Jag har ett shettissto som jag igår upptäckte att juvret var väldigt stort. Har kollat henne noga under dagen idag och sett att det...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 240
Senast: cina 65
·
  • Låst
Avel Jag vet att det redan finns för många färgfrågor, men frågar ändå, kan detta vara möjligt: "Fux med röd/svart/grå man och svans" ...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
9 790
Senast: ameo
·
P
  • Låst
Avel Nån som vet vad som kan hända i följande scenario? Om ett sto, fux, betäcks med Ravell (e. Bernstein). Stoets är u. en mörk isabell...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 202
Senast: ameo
·
F
Avel Har just fått veta att en specialsträcka på en rallytävling kommer att gå igenom min gård om några dagar. Av olika anledningar som jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 465
Senast: Freewoman
·
Avel efter att i nästan ett år ha lätat hingst åt mitt lilla sto, hitta ja en på andra sidan landsvägen...kontaktar ägaren och anmäler mitt...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: vinkelina
·
E
Avel Ni som har islandshästar, hur många dagar har Era hästar gått dräktiga? Har fått för mig att de har en tendens att gå något längre än...
Svar
7
· Visningar
2 205
Senast: Ragnhild
·
M
Avel Skulle vilja veta vad ni tycker om dessa hingstar både fördelar och nackdelar. Stoet det gäller är e. Irco Mena - Cardento - Maraton
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: millec
·
Avel Ni som är mer bevandrade i halvblodsaveln än vad jag är.. Vad säger ni om stammen Bellini-Nepal-Immer? Bellini känner jag ju till rätt...
2
Svar
30
· Visningar
2 530
Senast: pastejja
·
Avel Igår kväll fölade mitt sto. Allt gick bra och det kom ut ett gulligt stoföl. Jag hittade en ca 1,5 cm tjock, trekantig, 1 dm/sida fast...
Svar
13
· Visningar
4 083
Senast: Orkan
·
Avel Förra året när mitt sto ultraljudades var hon dräktig på dygn 19-21 och vi har räknat därefter och fölet beräknas till 4-7 juni. Hur...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Burza
·
F
Avel Hej, Jag är inte så inne på Halvblodsaveln, så ber om råd här. Har ett sto från stofamilj 5, vilka hingstar rekommenderar ni på en...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: Masse
·
B
Avel har funnit denna hingst i 2.a led på några hästar och skulle gärna vilja veta lite mer om honom, prestation och avkommor? Stam?:)
Svar
13
· Visningar
2 767
Senast: Ylva86
·
T
Avel Någon som vet var jag kan hitta mer information om Pontus 497? Härstamningen känner jag till men jag är ute efter meriter och foton o...
Svar
4
· Visningar
1 295
M
Avel Jag har planer på att visa mitt ettåriga sto, welshponny, på utställning om ca1½ månad. Ni som visat hästar förr, vad brukar man ha på...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: Lady
·
Avel Har ni något tips på en cool, liten ädel, hopphingst som kan passa mitt på sto1.72 lite älgig och stark (har lite svårt att sätta under...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: fejko
·
L
Avel Brukar man betäcka halvblod med ponnyer? Och i så fall vad vill man få ut av avkomman? Jag vet nämligen ett halvblod som fått föl med en...
Svar
10
· Visningar
1 100
Senast: Rodde
·
T
Avel Hej! Mitt sto gick sönder väldigt för två år sedan efter fölningen. Hon låg ner i flera dagarefter första fölningen och rullade...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: gylle
·
M
Avel Hej! Åker ev ner till hingst, om någon vecka, som står på naturlig betäckning. Satt o funderade på hur jag gjorde förra gången och...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Masse
·
Avel Hej! Tänkte höra vad ni här på bukefalos har för erfarenheter av avkommor fron Elfenspuk.. Jag har hört att hans avkommor kan vara...
2
Svar
20
· Visningar
2 861
Senast: pastejja
·
Avel Såg på en tävling ett märkligt namn på en Lipizzanerhäst som jag funderar över. Nu minns jag såklart inte det exakta namnet, men det var...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31