Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mitt sto har nu gått 2 veckor över tiden och nu börjar jag oroa mig. Hennes juver är stort men inte helt "färdigt", men det kommer...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Theresa
·
C
Avel Är det vanligt att flö får diarre? Har ett föl som föddes i fm men som fått diarre. För övrigt att hon pigg och äter som hon ska. Vad...
Svar
15
· Visningar
4 439
Senast: QALM
·
Avel Vi är nog en hel del som har ett sto av lite äldre modell, jag tycker min är tjusig som hon är, men samtidigt kan jag inte låta bli att...
Svar
10
· Visningar
1 297
Senast: Masse
·
Avel En fråga jag började fundera på härom dagen! Jag tänkte ju betäcka min häst nästa år, så var planen. Pålle går i år kanon och tävling är...
Svar
11
· Visningar
3 394
Senast: kopparberg
·
Avel Har ett halvblod sto med gråa papper. Men enligt passet ska hon ha vita!?! då hon har hela faderns stam och morfar och bakåt. Saknas gör...
Svar
12
· Visningar
1 141
Senast: Görel
·
F
Avel Måste bara få gnälla lite på min märr! Ser gärna att ni har åsikter eller kommentarer då jag börjar bli måttligt irritered på hennen nu...
Svar
10
· Visningar
2 124
Senast: fladdermusen
·
Avel Här kommer ännu en tråd om hjälp med hingstval. Men jag behöver verkligen hjälp! Jag vet inte vem jag ska välja.. Jag ska betäcka... 2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: SeagirlM
·
L
Avel Mitt sto har gått över tiden med ungefär 10 dagar nu och hon har börjat få "hängmage" Det är som en extra mage under den vanliga magen...
Svar
9
· Visningar
2 885
Senast: SeagirlM
·
S
Avel Hej Jag ska betäcka min häst snart och har en fråga om hur lungt man måste ta det mellan dagar 20-40. Hade nämligen tänkt att åka i väg...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: sofisen
·
M
Avel Jag har googlat på hingsten Revel O men får inte upp någon träff alls? :confused: Vet någon någonting om hingsten?
Svar
2
· Visningar
826
Senast: Midi
·
Avel Vårt älskade fjordsto Hilma fick sitt första föl förra året som tyvärr dog vid 2 dygns ålder. :cry: Nu slutade allt lyckligt när hon 10...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Martenix
·
S
Avel Jag undrar om det finns någon som vet en hemsida eller liknade där man kan läsa om unghästprojektet TROJA ??? Eller finns är det...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: lina
·
S
Avel Mitt sto (shetland ca 90cm) gick ihop med hingst förra sommaren (sent). Trodde ej hon tagit sig då hon brunstade hela sommaren/hösten...
Svar
4
· Visningar
1 247
Senast: Stall_Stjarna
·
Avel hejsan hoppsan, hjälp en idiot som inget förstår.. alltså, kollade på blup;en för min häst idag (vilken säger; nollnollnollnoll...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: Görel
·
S
Avel Behöver lite hjälp ifrån er! I fjol betäckte jag ett av mina ston med Sheraton och är mycket nöjd med resultatet. Därför funderar... 2
Svar
27
· Visningar
2 286
Senast: Camaro
·
Avel Vilka har ligg-detektorer som hjälp till föl-vaket? Hur tycker ni de fungerar? Ni som använt dom under några fölningar, hur säkert... 2
Svar
23
· Visningar
3 182
Senast: QuickStar
·
R
Avel Jag har ett sto av oskänd härstamning, korsning tinker och fullblod. Jag vill ha ett föl efter henne åt mig själv. Avkomman får gärna... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 706
Senast: Jullis
·
Avel Någon som har info om denna hingst, eller möjligen kan hjälpa mig till informativ hemsida?? Jag vet bl a att han blev exporterad till...
Svar
10
· Visningar
3 242
Senast: solstickan
·
B
Avel Undrar om det är någon som vet om man kan använda mjölkersättning från kor till att ge till en fölunge. Har fått i morse ett shettisföl... 2
Svar
22
· Visningar
3 809
Senast: Madick
·
Avel väntar ju ivrigt på att min häst skall börja brunsta...tyvärr e hon ganska osynlig men nu har gårdens hingst börjat ropa efter henne...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka