Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Här kommer ännu en tråd om hjälp med hingstval. Men jag behöver verkligen hjälp! Jag vet inte vem jag ska välja.. Jag ska betäcka...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: SeagirlM
·
L
Avel Mitt sto har gått över tiden med ungefär 10 dagar nu och hon har börjat få "hängmage" Det är som en extra mage under den vanliga magen...
Svar
9
· Visningar
2 879
Senast: SeagirlM
·
S
Avel Hej Jag ska betäcka min häst snart och har en fråga om hur lungt man måste ta det mellan dagar 20-40. Hade nämligen tänkt att åka i väg...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: sofisen
·
M
Avel Jag har googlat på hingsten Revel O men får inte upp någon träff alls? :confused: Vet någon någonting om hingsten?
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Midi
·
Avel Vårt älskade fjordsto Hilma fick sitt första föl förra året som tyvärr dog vid 2 dygns ålder. :cry: Nu slutade allt lyckligt när hon 10...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Martenix
·
S
Avel Jag undrar om det finns någon som vet en hemsida eller liknade där man kan läsa om unghästprojektet TROJA ??? Eller finns är det...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: lina
·
S
Avel Mitt sto (shetland ca 90cm) gick ihop med hingst förra sommaren (sent). Trodde ej hon tagit sig då hon brunstade hela sommaren/hösten...
Svar
4
· Visningar
1 247
Senast: Stall_Stjarna
·
Avel hejsan hoppsan, hjälp en idiot som inget förstår.. alltså, kollade på blup;en för min häst idag (vilken säger; nollnollnollnoll...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: Görel
·
S
Avel Behöver lite hjälp ifrån er! I fjol betäckte jag ett av mina ston med Sheraton och är mycket nöjd med resultatet. Därför funderar...
2
Svar
27
· Visningar
2 286
Senast: Camaro
·
Avel Vilka har ligg-detektorer som hjälp till föl-vaket? Hur tycker ni de fungerar? Ni som använt dom under några fölningar, hur säkert...
2
Svar
23
· Visningar
3 179
Senast: QuickStar
·
R
Avel Jag har ett sto av oskänd härstamning, korsning tinker och fullblod. Jag vill ha ett föl efter henne åt mig själv. Avkomman får gärna...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 675
Senast: Jullis
·
Avel Någon som har info om denna hingst, eller möjligen kan hjälpa mig till informativ hemsida?? Jag vet bl a att han blev exporterad till...
Svar
10
· Visningar
3 242
Senast: solstickan
·
B
Avel Undrar om det är någon som vet om man kan använda mjölkersättning från kor till att ge till en fölunge. Har fått i morse ett shettisföl...
2
Svar
22
· Visningar
3 804
Senast: Madick
·
Avel väntar ju ivrigt på att min häst skall börja brunsta...tyvärr e hon ganska osynlig men nu har gårdens hingst börjat ropa efter henne...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: vinkelina
·
Avel Det är en nordsvensk valack som går ihop med sin mamma och storasyster (5år) och har aldrig avvänjts ifrån mamman. Hur påverkar det...
Svar
18
· Visningar
1 758
Senast: QALM
·
T
Avel Vilket dygn kan man vänta sig att fölbrunsten sätter igång? Vi har varit inställda på dygn 9 men såg i en annan tråd att den kan börja...
Svar
4
· Visningar
1 341
Senast: via
·
C
  • Låst
Avel Hej ! Jag har 2 st welshston som snart ska föla. Den ena är på dag 323 och den andra på dag 318. Jag har aldrig varit med om detta innan...
Svar
11
· Visningar
2 711
Senast: ameo
·
J
Avel Vi har ett föl som är född 2009-05-06. Hans mamma ville inte veta av honom överhuvudtaget och vi försökte med allt och lite till, hon...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: CK
·
M
Avel Hej! Hur har era unga ston fölat första gången? Grejjade de det hela själva eller har ni behövt hjälpa till mycket? Är det större risk...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Filuran
·
Avel hejsan,, Mitt sto är dräktigt och har snart gått över tiden, tre veckor. hon har haft ett föl tidigare ,men inte när jag ägde henne...
2
Svar
20
· Visningar
3 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat