Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel En svart snygg sak:d hur är hans psyke? lämnar han stort? Hållbarhet? ridbarhet? tidighet? är han skarp i humöret...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 649
Senast: Grethe
·
Avel Jag är intresserad av en nsv bruks valack på 2år som nu är ganska högställd (eller kvadratisk snarare men för att va en nsv är han...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: indra82
·
S
Avel Finns det nån här som sitter på stamböcker av lite äldre modell än de jag har? Jag skulle nämligen vilja veta mer om stoet Vendy 21816...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Svanhild
·
M
Avel Har ett halvblodssto efter El Catero ox 913 som är en ett arabiskt fullblod men som är godkänd inom halvblodsavlen. Hennes mamma är ett...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 277
Senast: kicket
·
Avel Min nykomling och första halvblod faktiskt. :) Blev inspirerad av en liknande tråd då det finns väldigt många kunniga på avel här...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 111
Senast: Eliza
·
Avel En fråga har dykt upp, om man hittar en häst man vill köpa i ett EU-land (relativt nya medlemmar) som inte ännu börjat med pass och det...
Svar
4
· Visningar
753
Senast: QuickStar
·
Avel Hej! Kan man avelsvärdera ett sto med okänd härstamning, okänd ras och okänd uppfödare? Hon är registrerad som sv. ridponny.
Svar
5
· Visningar
889
Senast: Dolly
·
Avel Har ni någon info om honom?. Stämmer det att han var Black Beauty i filmen?:laugh: Gärna allmän info om honom, stam, vilket år han...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: cili
·
Avel Jag har en 1 årshingst som gått på lösdrift i vinter med 2 andra killar . Det jag funderar på är att ta hem honom över sommaren...
Svar
12
· Visningar
1 959
W
Avel Ska betäcka mitt sto efter Lavirco -Herkules-Ibsen. Hon är rätt så liten(160 cm) och nätt i modellen. Vill ha mer storlek på...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: swe
·
Avel Fantstiskt fin hingst! Vet någon hur avkommorna blivit? Motsvarande han förväntningarna eller hur var det egentligen?
Svar
3
· Visningar
1 403
Senast: Fredag
·
Avel har länge velat ha en nordsvensk, blev såld på rasen för x antal år sen. har nu fått nys om en tvååring som är till salu, en val...
Svar
9
· Visningar
1 693
Senast: Egonson
·
Avel JAg har ett sto som beräknas föla för första gången om ca en vecka. Hon är normalt en genomsnäll häst som aldrig har ställt till med...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: oki
·
W
Avel Halloj, funderar lite smått på att köpa ett sto e. Irco Mena och använda både till avel och som tävlingshäst, har själv varit lite...
2
Svar
26
· Visningar
3 556
Senast: Dark Ronald
·
Avel Har fått en liten fölunge som är x-bent. Har inte så stor erfarenhet av det och undrar därför vad ni tycker om dessa ben. Vad ska man...
2
Svar
21
· Visningar
3 353
Senast: murran
·
Avel Vad har vi eg för hingstar som ses som förädlare idag? Jag har hakat upp mig på årets hingstval idag, även om det är lite tidigt ;)...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 177
Senast: Summerwind
·
Avel Förra veckan la jag in en tråd om att jag frågade om det kunde ha blivit betäckt på första omgången semin eftersom mitt sto fick mjölk...
Svar
14
· Visningar
1 938
Senast: sandra87_
·
D
Avel Vad hände med dessa? Alltså, varför tilldelades de K? Berlioz (ex. Ononis) (SWB) 978 Don Schufro DVE 690 First Wish 1103 Just 4...
2
Svar
34
· Visningar
4 326
Senast: X_tremless
·
R
Avel Hej! jag har ett svenskt ridponny sto som är femton år maxad c har mig veterligen inte haft föl innan mycket trevlig i all hantering och...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Myrten
·
Avel Hej på Er! Jag håller på och fnular lite inför vårens betäckning och har bestämt mig för att ta in färsk sperma från en hingst i...
Svar
6
· Visningar
1 148
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31